Xiaomi vs. Samsung – a szócsata is jól megy nekik
Egy ideje tudjuk, hogy a tavalyi év utolsó negyedévében a Xiaomi lenyomta a Samsungot az indiai piacon. A kérdés mennyivel.
A hírek eddig 1 százalék kötüli Xiaomi előnyről szóltak, ami nem sok, de ismerve, hogy mennyi idő alatt érte utól, és előzte meg a rivális koreai gyártót a Xiaomi mégis jelentős eredmény. A közelmúltban azonban az IDC javította számait, ezek szerint a különbség nagyobb lett a Xiaomi javára. A kínai cég 26,8- míg a koreai 24,2 százalékot birtokol napjaink egyik legfontosabb mobilpiacából, az Indiaiból.
A Samsung India alelnöke rögtön kommentálta is az eredményt, miszerint fontos a leszállított telefonok darabszáma, de a lényeg mégiscsak az, hogy mennyit adnak el. Utalt ezzel arra, hogy a Xiaomi eredményin sokat javíthatott, ha a nagykereskedelmi rendelések nagyok voltak, ám a telefonok nem kerültek a végfelhasználók kezébe.
Természetesen a Xiaomi sem hagyhatta szó nélkül a vádakat, a cég indiai részlegének vezérigazgatója biztosított róla mindenkit, hogy a Xiaominak nincs szüksége ilyesféle kozmetikázásra, ha az értékesítési eredményekről van szó, és javasolta, hogy aki ilyennel vádolja a cégét, az nyugodtan végezzen leltárt a szerinte létező nagy titkos Xiaomi raktárakban.