Windows Vista: hova tűnt a térhangzás?
Egyes Windows Vista alatt futtatott szoftverek esetében a felhasználók meglepődve tapasztalhatták a térhangzás hiányát. Vajon mi lehet ennek az oka?
Ez annak tudható be, hogy a Windows Vistából kimaradt a DirectSound és az EAX algoritmusok hardveres gyorsítása: csupán szoftveres emuláció található az új operációs rendszerben, ami azt jelenti, hogy a háromdimenziós effektek helyett csupán sztereó hangzásban lehet részünk az ezt használó szoftverek, játékok esetében.
A fent említett probléma csak a régebbi programok esetében jöhet elő, ugyanis az újabbak az úgynevezett OpenAL (Open Audio Layer) technológiát alkalmazzák, azt, amit a Vista is támogat. A Creative X-Fi kártyái — kivétel az Xtreme Audio — természetesen natívan támogatják az OpenAL 1.1-et, így az újabb szoftverek — Doom 3, Quake 4, Prey, Battlefield 2142 stb. — esetében nincs miért aggódniuk a Sound Blaster tulajdonosoknak.
A Creative Labs igyekszik maximálisan kielégíteni a fogyasztók igényeit, így egy olyan projektbe kezdtek bele, mely lehetővé teszi a DirectSoundot és EAX-ot használó “régebbi” játékok térhangzású futtatását Windows Vista alatt. Ez az úgynevezett ALchemy, mely a megfelelő — minimális erőforrást igénylő — konverzió elvégzése után kiküszöböli ezt a problémát.
Az ingyenesen letölthető program egyelőre béta állapotban leleledzik, és a támogatott játékok listája is igen szűkös, de ez a későbbiekben még bővülni fog:
- Battle for Middle Earth 2
- Call of Duty
- Call of Duty 2
- Diablo 2
- Everquest 2
- F.E.A.R.
- Full Spectrum Warrior
- Full Spectrum Warrior: Ten Hammers
- Guild Wars
- GTA: San Andreas
- Hitman: Blood Money
- Max Payne 2
- Midieval 2: Total War
- Neverwinter Nights
- Neverwinter Nights 2
- NOLF 2
- Rome: Total War
- Serious Sam: Second Encounter
- Star Wars Empire at War
- Thief: Deadly Shadows
- Titan Quest
- Tomb Raider: Angel of Darkness
- Tron 2
- Warcraft 3
- World of Warcraft