Egyes Windows Vista alatt futtatott szoftverek esetében a felhasználók meglepődve tapasztalhatták a térhangzás hiányát. Vajon mi lehet ennek az oka?

Ez annak tudható be, hogy a Windows Vistából kimaradt a DirectSound és az EAX algoritmusok hardveres gyorsítása: csupán szoftveres emuláció található az új operációs rendszerben, ami azt jelenti, hogy a háromdimenziós effektek helyett csupán sztereó hangzásban lehet részünk az ezt használó szoftverek, játékok esetében.

Windows Vista hova tűnt a térhangzás

A fent említett probléma csak a régebbi programok esetében jöhet elő, ugyanis az újabbak az úgynevezett OpenAL (Open Audio Layer) technológiát alkalmazzák, azt, amit a Vista is támogat. A Creative X-Fi kártyái — kivétel az Xtreme Audio — természetesen natívan támogatják az OpenAL 1.1-et, így az újabb szoftverek — Doom 3, Quake 4, Prey, Battlefield 2142 stb. — esetében nincs miért aggódniuk a Sound Blaster tulajdonosoknak.

A Creative Labs igyekszik maximálisan kielégíteni a fogyasztók igényeit, így egy olyan projektbe kezdtek bele, mely lehetővé teszi a DirectSoundot és EAX-ot használó “régebbi” játékok térhangzású futtatását Windows Vista alatt. Ez az úgynevezett ALchemy, mely a megfelelő — minimális erőforrást igénylő — konverzió elvégzése után kiküszöböli ezt a problémát.

Windows Vista hova tűnt a térhangzás

Az ingyenesen letölthető program egyelőre béta állapotban leleledzik, és a támogatott játékok listája is igen szűkös, de ez a későbbiekben még bővülni fog:

  • Battle for Middle Earth 2
  • Call of Duty
  • Call of Duty 2
  • Diablo 2
  • Everquest 2
  • F.E.A.R.
  • Full Spectrum Warrior
  • Full Spectrum Warrior: Ten Hammers
  • Guild Wars
  • GTA: San Andreas
  • Hitman: Blood Money
  • Max Payne 2
  • Midieval 2: Total War
  • Neverwinter Nights
  • Neverwinter Nights 2
  • NOLF 2
  • Rome: Total War
  • Serious Sam: Second Encounter
  • Star Wars Empire at War
  • Thief: Deadly Shadows
  • Titan Quest
  • Tomb Raider: Angel of Darkness
  • Tron 2
  • Warcraft 3
  • World of Warcraft