Ismét a német Mindfactory eladásait elemezzük.
Legutóbb arra jutottunk, hogy a vásárlók a Coffee Lake széles körű megjelenését követően ismét bizalmat szavaztak az Intelnek. Bár az eladások tekintetében továbbra is az i7-8700K vezet, összességében nézve a különbség nem jelentős: az AMD a megrendelések 47%-át vitte el, még az Intel értelemszerűen 53%-ot ért el áprilisban.
Az AMD Ryzen 2000 piacra dobása a lehető legjobbkor jött.
Jól fogyott a Ryzen 5 2400G és a Ryzen 5 1600 is, de az aktuális zászlóshajó, a Ryzen 7 2700X is kelendőnek mutatkozott. Minden ötödik megvásárolt CPU a Pinnacle Ridge generáció tagja volt, holott a széria csak a múlt hónap közepén jelent meg. A Ryzen 7 2700 és a két hatmagos modell (Ryzen 5 2600X és 2600) egyelőre gyengén muzsikál, a rajongók első körben a csúcsmodellt, illetve az ár/érték bajnokokat vitték. Megfigyeléseink szerint ez természetes jelenség, a Summit Ridge (Ryzen 1000) is ezt az utat járta be. Érdemes lesz megfigyelni, hogy májusban mire lesz képes a Ryzen 2000 – ekkor mindkét Ryzen generáció párhuzamosan fut.
A Coffee Lake domináns szereplése egyértelműen látható:
5-ből 4 vevő ebből a termékcsaládból választ.
Zárásként megjegyezzük, hogy bár a Mindfactory a legnagyobb online kiskereskedő, messzemenő következtetéseket mégsem vonhatunk le a látottakból – pl. a vállalati ügyfelek gyengén reprezentáltak, ami egyúttal megmagyarázza azt, hogy miért ilyen nagy arányú a felső kategóriás modellek eladása. Mindazonáltal némi betekintést mégiscsak kapunk az erőviszonyok alakulásába, ezért érdemes átfutni a számokat.
Forrás: computerbase.de