A Xiaomi első negyedéves jelentése minden tekintetben lehengerlő.

xiaomi logo

A friss adatok szerint a válallat árbevétele elérte a 7 milliárd dollárt, ami nem kevesebb, mint 13,6 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A nettó eredmény is emelkedett, még pedig 10,6 százaékkal, ami összegszerűen 325 millió dollárt jelent.

A Xiaomi elnök és ügyvezetõ pénzügyi igazgató, Wang Xiang elmondta, hogy a Koronavírus-járvány nem volt érezhető hatással a mobiltelefon értékesítésre, aminek szerinte a legfőbb oka az volt, hogy amúgy is nyomott volt a piac, így a visszaesés sem lehetett túl jelentős. A Xiaomi terveiről szólva elmondta, hogy teljes mértékben támogatják Kínában az 5G hálózat elterjedését, és az 5G-s telefonok népszerűsítését.

Beszámolt arról is, hogy a külföldi piacokon is egyre nagyobb sikereket ér el a vállalat. Piaci részesedésük most először érte el, és haladta meg a 10 százalékot (11,1%), így elmondása szerint bőven van még tér a növekedésre. A Xiaomi folytatni fogja eddigi stratégiáját, mert a Redmi és az Mi márkák szétválasztása meghozta a kellő sikereket. Az olcsóbb Redmi telefonoknál marad a nagyon jó ár-érték arány, a hangsúly pedig az e-kereskedelmi értékesítes marad.