Válassza az Oldal lehetőséget

Valamiben jobbak a kis- és középvállalkozások, mint a nagyok

Valamiben jobbak a kis- és középvállalkozások, mint a nagyok

Egy a Ricoh által szponzorált kutatás szerint az európai kis- és középvállalkozások gyorsabb tempóban haladnak a kulcsfontosságú digitális átalakulás versenyében a nagyobb üzleti vállalkozásokhoz képest.

8914467611

Közel minden harmadik kisvállalkozás (64%) úgy gondolja, hogy három éven belül sikerül digitalizálnia a még meglévő papíralapú dokumentumait, ehhez képest a nagyobb üzleti vállalkozások alig fele nyilatkozott hasonlóan.

A kis- és középvállalkozások vezetőinek 78 százaléka szerint alkalmazottaik a munkahelyük által támogatott mobil eszközeiken elérhetik a szükséges dokumentumokat. A digitális átalakulás lehetővé teszi a KKV-k számára a jövő kihívásainak való megfelelést, egy még termelékenyebb és hatékonyabb munkahelyi modell megteremtéséhez, ami által az alkalmazottak egyre bővülő tudásmegosztása és az ügyfelek igényeihez való rugalmas alkalmazkodás válik lehetővé. A tanulmány azonban rámutatott a kis- és középvállalkozások egy kockázatosabb területére, ugyanis alkalmazottaik nagyobb arányban (62%) választják személyes meghajtójukat az információ eltárolására, mint az a nagyobb üzleti vállalkozásoknál tapasztalható (55%), ami persze szintén jelentős arány. Az ilyen tevékenységek megakadályozhatják a hatékony információ-megosztás előnyeit, sőt a fontos üzleti betekintés szempontjából az értékes, üzletileg kritikus dokumentumok elvesztését is eredményezheti, amikor az adott alkalmazott elhagyja a céget.

Az iWorker (intelligens munkavállaló) növekvő számú jelenléte – a megbízható és szakképzett alkalmazottak, akik a nap bármely szakában hozzáférhetnek az üzleti szempontból és az ügyfeleik számára szükséges információkhoz – határozza meg többek között az ilyen akadályok kiküszöbölését. A felmérés alapján 2018-ra a kis- és középvállalkozások vezetőinek 30 százaléka úgy tervezi, hogy alkalmazottaik nagyobb hányada már meg fog felelni az iWorker definíciójának. Ennek megvalósításához azonban még hosszabb utat kell megtenni, aminek a célja egy még együttműködőbb és rugalmasabb munkakörnyezet létrehozása.

A tanulmányból az is kiderül, hogy a KKV-k számára a legfőbb akadályozó tényezőt a dokumentumok és más fontos információs rendszerek mobil eszközökről való elérhetőségének hiánya jelenti, ami különösen a hatékony információ-megosztás szempontjából hátrányos.