Utorch W1 lámpa teszt – kempingezéshez és szereléshez
Brutális fényerő és több funkció az alig 3000 forintos lámpában.
Tartalomjegyzék Mutasd
Bevezető
Az Utorch W1 lámpa megviccelt. Biztos Ti is hallottatok már olyan esetekről, amikor a vevő megvett egy nagyon olcsó terméket, például egy kézi csomózású perzsaszőnyeget, aztán amikor megérkezett derült ki, hogy a szőnyeg egy 10 x 20 centiméteres darab. Az eladó nem hazudott, tényleg szőnyeg, tényleg kézi csomózású, még a méret is fel volt tüntetve, de a vevő nem nézte meg. A képek stimmeltek, az egyetlen probléma, hogy senkinek nem jut eszébe, hogy egy szőnyeg 10 x 20 centis is lehet.
Nos, én is így jártam, csak éppen pont fordítva. A kép alapján azt gondoltam, hogy végre itt egy erős fényű szerelőlámpa, ami be fog férni a motor nyerge alá, vihetem magammal a sok ezer kilométeres túrákra. Aztán megjött a csomagom, volt benne 4-5 termék tesztre. Tudtam, hogy jön a lámpa is, pakoltam a dobozokat egymásra, de csak nem találtam. Aztán kiderült a turpisság, a kicsinek hitt lámpa nem kicsi, hanem kimondottan nagy, legalábbis akkora, hogy esélytelen a motorral magammal vinnem.
Külső
A képek alapján kicsinek vélt lámpa valósmérete 17,5 x 12,6 x 4,6 centiméteres, tömege pedig 290 gramm. Na, ez minden, csak nem kicsi. A méretes ház kemény, kopogós műanyagból készül, de az esetleges leejtés ellen puhább, a sarkokra csavarozott műanyagokat is csavaroztak rá. A lámpa kapott egy több állásba kihajtható láb, ami teljesen felhajtva fülként, fogóként funkcionál. Ez a felhasznált anyagok tekintetében megfelel a lámpa testénél használtakkal.
Az Utorch W1 lámpán három égőt találunk. Ezek közül két hatalmas LED az előlapon található, felette lencsével, ami a két világítótest fényét egy közös pontba irányítja. A harmadik égő a lámpa oldalára került, ez kisebb is, gyengébb is az előlapiaknál.
A hátlapon találjuk meg a kapcsolót, amivel ki- és bekapcsolhatjuk, valamint az üzemmódok között válthatunk. Mellette egy felnyitható átlátszó fedél alatt találunk egy hagyományos és egy mini USB csatlakozót, ezek mellett, még mindig a fedél alatt 4 apró kék fényű LED-et. Az akkumulátorok vagy elemek ablaka is hátul van, ezt egy elhúzható fedél védi.
Az Utorch lámpája meglehetősen strapabírónak tűnik és jól is néz ki. A sárga sarkok és a lencsék körüli fémhatású műanyagok feldobják a külsőt, már bekapcsolás előtt hajlamosak leszünk bizalmat szavazni a szerkezetnek.
Működés és tapasztalat
Az Utorch W1 lámpát a Gearbesten Rechargeable-nek, vagyis tölthetőnek hirdetik, ami lényegében igaz is lenne, ha adnának hozzá akkumulátort, de nem adnak. Mondjuk az árába ez nem is nagyon férne bele, de azért jó tudni, hogy a tölthetőnek hirdetett lámpához minimum elemeket be kell szereznünk. A hátlapon található elem/akkumulátor tartó rekeszbe szerencsére akár AA ceruzaelemeket is tehetünk, ezekből három darabra lesz szükségünk. Ha nem szeretnénk az állandó elemcserére költeni, akkor jobban járunk, ha rendelünk mellé két darab 18650-es jelzésű akkumulátort. Ezek 3,7 voltos darabok, áruk kapacitástól és típustól függően akár 680 forinttól kaphatunk, szóval azt javaslom, hogy a lámpa mellé tegyetek kettőt a kosárba ezekből is.
Akkumulátort itt találtok: 18650-es akkumulátorok
Ahogy feljebb írtam a lámpa több funkcióval is bír. Azt, hogy külső akkumulátorként használhatjuk már említettem, de azt nem, hogy a lámpa kapcsolójával négy üzemmód közül választhatunk. Bekapcsoláskor a ház oldalán lévő égő világít, ez lényegében egy hagyományos zseblámpa. A következő gombnyomásra felkapcsolódnak az előlapi „reflektorok”. A harmadik nyomásra az előlapi fény feleződik meg, a negyedikre pedig a „reflektor” stroboszkóp üzemmódba vált.
A bekapcsolás után világítani kezd a zseblámpa rész, de nem esünk tőle hanyatt. Nem rossz, de ennél jóval nagyobb fényerővel is találkoztam már. A meglepetés az előlapi LED-ek bekapcsolásával jön. Ezeket a fényerő miatt egyáltalán nem túlzás reflektornak nevezni. Ha sátorban használod, esetleg szerelsz mellette, akkor szinte nappali fényt fogsz kapni, persze csak néhány méteren belül. Emiatt nem is annyira felesleges a feles fényerő, ami nyilván az akkumulátoros vagy elemes üzemmód idejét is növeli. Ide tartozik, hogy a hátlapi átlátszó fedél alatt látható 4 kék LED a töltöttséget mutatja, így láthatjuk, ha lemerülés előtti állapotba kerül a táp. Az utolsó üzemmód a stroboszkóp, amivel véleményem szerint jó lesz vigyázni, mert a nagyon erős fény nagyon gyorsan villog, így akár epilepsziás rohamot is kiválthat azoknál, akik erre hajlamosak.
A lámpa tényleg jól használható, és ebben nagy segítség a több fokozatban kihajtható láb, amire letámasztva a megfelelő irányba állíthatjuk a fénycsóvát. Ezt a lábat 90 fokba felhajtva egy a sátor plafonjára felakasztható lámpát kapunk, teljesen áthatjva pedig fogóként funkcionál, ilyenkor a zseblámpa résszel világíthatjuk meg magunk előtt az utat.
Ahogy írtam a fényerőbe nem nagyon lehet belekötni, én meglepődtem az első bekapcsoláskor. A lencsék hatékonyan irányítják a fényt. Egyedül a zseblámpába funkció lett egy picit gyenge, de lehet, hogy ez az érzés csak a reflektor fényereje miatt van. Annyira végül is nem rossz, nem fogunk kilométerekre elvilágítani vele, de 4-5 méterre még hatékony.
Konklúzió
Az Utorch W1 jó vétel, de nem arra, amire én akartam venni. Mivel a kempingezést nem csípem, de szerelni szeretek már meg van a helye itthon, megy a műhelybe, biztos vagyok benne, hogy hasznos társ lesz a motorom bütyköléséhez.
Ahogy írtam akkumulátor nincs hozzá, elemmel nem érdemes kísérletezni, mert a teljes fényerőt használva a reflektor pillanatok alatt leszívja az energiát. Emiatt javaslom, hogy a fent ajánlott hivatkozáson keressetek bele két akkumulátort, lényegében annyiból tudod megvenni, amennyiért itthon 4 AA ceruzaelemet veszel.
Említettem feljebb az árát is. A Gearbesten 11 dollárt, vagyis mai árfolyamon 3140 forintot kérnek érte, amihez ingyenes szállítást is kapunk. Azt gondolom ezért a lámpáért ez nem barátságos ár, inkább ajándék.
Itt tudjátok megvásárolni: Az Utorch W1 LED-es lámpa