Utcán a Zune
Megjelent a Microsoft Zune, amelyet a cég az iPod ellenfeléül szán.
A Microsoft közel másfél hónapja mutatta be hivatalosan is az első — Toshiba által gyártott — multimédiás lejátszóját, amellyel az iPod több mint 70%-os amerikai részesedését képező tortából akar vágni magának egy szép szeletet. A 30 GB-os lejátszó, amelynek 249 amerikai dolláros ára megegyezik az Apple hasonló termékének értékével, tartalmaz FM-rádiót és Wi-Fit is, amelyen keresztül két Zune dalokat cserélhet. Ezeket három napon belül maximum háromszor hallgathatjuk meg, majd megvásárolhatjuk azt a cég zeneboltjában, a Zune Marketplace-ben. A Microsoftnál mindezek mellett előfizethetünk egy “svédasztalos” rendszerre is, amely esetben annyi zenét tölthetünk le, amennyit akarunk — havi 15 dollárért. Ezeket természetesen csak addig hallgathatjuk, amíg fizetjük a havidíjat.
A neten megtalálható különböző tesztekből kiderül, hogy a Zune egyértelműen ígéretes, bár a kezdet nem zökkenőmentes. Többen is beszámoltak problémákról a mellékelt, kreatívan “Zune”-nak elnevezett szoftverrel — amely egyébként egyelőre inkompatibilis a Vistával –, valamint az első indításkor felkínálja az Zune rendszerének 1.1-re való frissítését, mivel csak ebben adták hozzá a zene megosztásához szükséges kódrészleteket. Az eszköz nem működtethető hordozható merevlemezként sem.