Turisztikai és utazáshoz kapcsolódó on-line információt keres minden második magyar és lengyel internet felhasználó. A legfiatalabb utazási weboldal látogatók Szlovákiában és Bulgáriában találhatók, valamivel idősebbek a Cseh Köztársaságban – mutatja a Gemius legfrissebb elemzése.

Users travelling_infographics_Gemius_HU

 

A vizsgált régiós országok Magyarország, Bulgária, a Cseh Köztársaság, Lengyelország és Szlovákia voltak, mivel ezekben az országokban áll rendelkezésre Gemius adat a „turizmus” kategóriára vonatkozóan. A rangsor a 2013. áprilisi adatok alapján készült.

Az elemzés azt mutatja, hogy a magyarok és a lengyelek azok, akik nyaralásukat leginkább és legszívesebben tervezik meg az interneten. Legtöbben arra vonatkozóan keresnek információt, hogy mely turisztikai helyekre érdemes ellátogatni. Ez a tárgya minden második magyar (54 százalék) és lengyel (50 százalék) felhasználó böngészésének. A Cseh Köztársaságban, minden harmadik internet felhasználó (30 százalék) barangol az online világában és keres ily módon inspirációt. Viszont, a szlovákok és a bolgárok ehhez képest meglehetősen ritkábban fordulnak az utazással kapcsolatos weboldalak felé (14 és 7 százalék).

Tovább vizsgálva, a kutatásból az is kiderül, hogy a magyar, a lengyel és a bolgár nők gyakrabban terveznek online utazást, mint a férfiak. Többségében nőket találunk a szabadidős és utazási weboldalak látogatói közönségében ezekben az országokban. A Cseh Köztársaságban azonban a férfiak azok, akik nagyobb online érdeklődést tanúsítanak a kirándulások vagy utazások iránt. Szlovákiában viszont a férfiak és nők közel egyenlő eloszlást mutatnak az ilyen típusú oldalak látogatói között.