Új tévénézési szokások jelentek meg
A kínálat szélesedése, és a televíziózáshoz kapcsolódó vívmányok elterjedésének következtében szegmentálódnak a magyar fogyasztók a tévénézési szokásaikat illetően – derül ki a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet által, a T-Home támogatásában 2012 áprilisában készített Otthon, tévével című gyorsjelentésből.
A reprezentatív felmérés szerint a tartalomfogyasztási szokásaikat tekintve jól elkülöníthető típusok határozhatók meg, amelyek közül egy csoport iránymutatóan előrébb jár a többségnél.
A tévénézők 45 százaléka megfontoltan választ a műsorkínálatból, döntő többségük pedig társas tevékenységnek tekinti a televíziózást. „A barátaikkal tévéző, feljövő generációra jellemző, hogy tagjai a többieknél magasabb életszínvonalon élnek, főként budapestiek vagy nagyvárosiak, nincsen párkapcsolatuk. Többségük aktív kereső, 50 évesnél fiatalabb férfi” – mondja Beck László, a felmérést végző Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet vezető elemzője.
A megkérdezettek kétötöde alkalmanként felveszi a számára érdekes műsorokat valamilyen formában, egytizedük pedig igazán tudatosnak számít ebben a tekintetben. Ők előre eldöntik, hogy mi elé ülnek le, ha pedig a kinézett műsor nem nekik alkalmas időben kerül képernyőre, rögzítik azt. Hogy az átgondolt tartalomfogyasztás érdekében a technikát saját szolgálatába állítása, minden harmadik tévénézőnek igénye: ők azok, akik szívesen használják a videótár-szolgáltatást is.
„Ma már mindenhol tartalmat akarunk fogyasztani: akkor akarjuk megnézni, amire kíváncsiak vagyunk, amikor nekünk alkalmas. Mindeközben egyre türelmetlenebbé válunk, hiszen az eszközeink lehetővé teszik, hogy az időt és a műsort is kényelmünknek megfelelően válasszuk” – magyarázza Bárdos András televíziós szakember.
A négy tévénéző típus:
A Nagyvárosi fotelosok a multitaskingre, a tudatos választásra szavaznak, miközben rutinnal használják az interaktív televízió videotékáját és rögzítési funkcióját. Ők azok a képzett nagyvárosiak, akik a késleltetett tévézés hívei.
A Barátságos díványosok jellemzően egyedülálló, magasabb életszínvonalon élő fővárosi fiatalok, akik a saját maguk választotta társaságban szeretnek tévézni.
A Családi pamlagosok nem restek, ha többféle tevékenységről van szó. Ők aktívan használják a tévézéssel töltött időt: főként házimunkát végeznek és beszélgetnek, interneteznek és esznek közben. Ők kiteszik a képernyőhasználók negyedét, nagyobb arányban nők vannak köztük.
A legnépesebb csoportot a Kanapékirályok teszik ki, akik ötven felettiek és kevéssé iskolázottak, és akik közül minden második passzívan fogyaszt tartalmat. A válaszadóknak egyébként mindössze kétötöde választ kapcsolgatással, egy hatoduk pedig azt kezdi nézni, ami éppen megy.
Forrás: Sajtóközlemény