HOC: Publikusak már a ventilátorok specifikációi, vagy ezt még nem szeretnétek elárulni? Zaj, fordulatszám, légszállítás?
ÁDÁM: Publikusak, igen. Kezdésnek 8, illetve 12 centiméteres ventilátorokról beszélünk. Készülnek a 9-es ventik, és egyre több számítógépháznál lehet 14 centiméteres ventilátorokat használni, így ezekről sem feledkezünk meg.
8-as méretnél sikerült 1500-ra lenyomni a percenkénti fordulatot, amivel a légszállítás 19,2 köbláb lett. 17 dBA a zajszint, de ha marketingre mentünk volna rá, írhattunk volna 5 dBA-t is, füllel nehezen érzékelhető a különbség. 😉
12-es méretnél 1000-es fordulat alá mentünk, 36 köbláb a légszállítás, zajszint szintén 17 dBA vagy ha tetszik, öt. 🙂
n.zero ventiket szilikon rezgéscsillapítókkal együtt adjuk, de gondoltunk azokra is, akik külön szeretnének ilyen megoldást, v.zero (vibration zero) néven megvásárolhatóak lesznek.
HOC: Egyre érdekesebb kérdéseket vet fel a téma, mert úgy tűnik, itt jóval többről van szó (nem lebecsülve a fejlesztés nehézségeit), mint egy ventilátorról. A háttér is fontosnak tűnik, azt gondoljuk, a marketingre is fordítottatok némi energiát.
Készül a weboldal (idő közben elkészült: www.englide.hu), a csomagolás már kész van. A te műved a teljes dizájn és a név is, vagy ez is a közös munka eredménye?
PÉTER: A teljes dizájn, a weboldal, minden közös ötleteken alapul, de a kivitelezés rám maradt. A név rengeteg fejtörést okozott. Több variáció és elképzelés is napvilágot látott, mire megszületett a végeredmény.
ÁDÁM: Talán a Glide-ban biztosak voltunk. Glide X, Xglide, de sorolhatnám, rengeteg. Az n.zero ötlete hamarabb megvolt, mint maga a cégnév, ami végül englide lett, vagyis ez az új termékek márkaneve.
HOC: A név honnan jött?
ÁDÁM: A zuhany alól! 🙂
HOC: A zuhany jó dolog, a specifikációk is jónak tűnnek, úgy gondoljátok, hogy ezen a meglehetősen telített piacon elegendő lesz ez az üdvösséghez?
PÉTER: Ahogy erről már esett szó, szinte a nulláról építettünk fel egy alacsony fordulatra, „zero” hangra kitalált ventilátort. Bízunk benne, hogy akik megnézik, meghallgatják a légkergetőinket, érezni fogják a különbséget.
Van húsz másik, de ha van egy, ami ténylegesen kielégíti az igényeidet, nem fontos a többi. Mindennek megvan a maga vevőköre. Akinek nem számít, hogy milyen, csak legyen valami, lehet, hogy nem a mi termékünket veszi meg elsőnek, de később ez is változhat.
Egy ide illő példát tudnék mondani az autógyártásból. Akinek X márka kell, mert szerinte az a jó és csak az, neki nem számít, hogy van még 10 másik. Minden autó egy kicsit más, minden vásárló is egy kicsit más.
HOC: Rögtön felmerül ezzel kapcsolatban egy újabb kérdés is. Mik a terveitek a forgalmazás tekintetében. Első sorban a hazai piacot szeretnétek megcélozni, vagy a végső cél a nemzetközi porondon történő megmérettetés?
ÁDÁM: Első lépésként természetesen a hazai piacon szeretnék bizonyítani, de szerepel a tervek között a nemzetközi értékesítés is. Úgy gondoljuk, a jó termékeket mindenhol keresik és elismerik.