A gyári adatok szerint nagyon jó darab, de mit mond róla a teszt?

TUERBB AP01 – ez egy akkumulátoros autós pumpa tesztje


Nézd meg a videós bemutatónkat is!


 

Bevezető

Autós mini kompresszorokkal már Dunát lehet rekeszteni. Annyi féle van belőlük, hogy ha nem akarsz ilyet venni, akkor is lépten nyomon beléjük botlasz az online áruházak virtuális polcain. Van kicsi, van nagyobb, van kerek és szögletes, kicsi kijelzős és kijelző nélküli, de képességekben szinte semmi különbséget sem találunk.

Amikor megkerestek ennek a tesztnek a lehetőségével, akkor időt kértem, hogy megnézhessem a terméket, mert őszintén szólva semmi kedvem nem volt egy mini kompresszorral bohóckodni, amikor annyi érdekesebb cucc van a piacon.

TUERBB AP01 – ez egy akkumulátoros autós pumpa tesztje 1

Nagyjából 2 éve mutattam be nektek azt a készüléket, amit a mai napig használok, és úgy éreztem ma sem tudnék többet, újat mondani a témáról, még ha a gyártó nem is ugyanaz. Aztán persze ránéztem a termék adatlapjára, és már gondolhatjátok mi történt, kíváncsi lettem.

Olyan képességeket írtak le, ami miatt úgy éreztem, hogy mégis van itt hova fejleszteni, lehetnek ezek a pumpák jobbak, mint amit eddig láttam! Az ára is meggyőző volt, szóval rábólintottam a tesztre. Most pedig Ti is elolvashatjátok, hogy mire jutottam!


 

Csomagolás, tartozékok és külső

Nem térek el most sem a megszokott formátumtól, előbb lássuk a csomagolást és a gépet, utána jöhet a specifikációk listája, végül a teszt maga és a tapasztalataim.

A gép egy teljesen átlagos, kicsit vékonyka kartonból készült dobozban érkezett. Szerencsére belük az ütésvédelem rendben van, szóval a sérülésektől nem kell tartanunk. Belül az egyik szekcióban a gép maga, a másikban a tartozékokat rejtő doboz pihen. Számunkra most ez utóbbi lesz az érdekes!

TUERBB AP01 – ez egy akkumulátoros autós pumpa tesztje 2

Először is kapunk egy kis zacsit, amibe el tudjuk csomagolni a pumpát, ha nem használjuk. Nem nylon zacsit, hanem szövetet, ami kívülről, mintha bársony lenne, persze nem az, 100 százalék műszál a drágám. De a fogása azért kellemes, és tök pozitív, hogy egyáltalán van.

Azután találunk még egy egész hosszú csövet, amin keresztül a levegő majd a felfújandó dologba jut. Erről a csőről a gyártó azt mondja, hogy négyrétegű. A belső rugalmas csövön egy alumínium fólia bevonat van, ezen egy újabb réteg, ami rugalmas és a feladata, hogy a cső ne tudjon megtörni, kívül pedig még egy réteg, ami a fizikai behatásoktól véd.

TUERBB AP01 – ez egy akkumulátoros autós pumpa tesztje 3

A szelep felöli vége a csőnek a jobbik fajta, vagyis egy kicsi kart kell lehajtanunk, hogy a szelepre feszüljön a gumitömítés. Ez nem extra, de van ennél gyengébb megoldás is, örülök, hogy a jobbiknál maradtak. A gép felöli oldalon egy elég nagy szilikon borítást találunk, aminek hasznáról később szólok még!

A tartozékok sorában nagy meglepetésemre találtam négy darab alumínium szelepsapkát. Ilyet eddig nm láttam pumpa mellé csomagolva. Nem egy nagy etvasz, de jólesik az embernek, ha ilyen apróságokkal kényeztetik.

TUERBB AP01 – ez egy akkumulátoros autós pumpa tesztje 4

Kapunk a cső szelep felöli oldalára több toldalékot. Van tű a labdák fújásához és van két cső is, matrachoz, egyebekhez. Ami viszont megint nagyon jól esett, hogy adnak szelepátalakítót normál autós szelepről kerékpáros Presta szelepre. Megint csak egy olyan apróság, ami költségben szinte semmit nem jelent, de melengeti a szívemet a figyelmesség a gyártó részéről.

Most már csak maga a pumpa, vagyis inkább kompresszor maradt. A megszokottnál egy picit nagyobb házat kapunk, ami ránézésre gumis, ütésálló burkolatot kapott. Ám a kinézet csalóka, a gumis borítás elég vékony, alatta műanyag van, érzésre nem is túl vastag. Szóval dobálni nem fogom.

TUERBB AP01 – ez egy akkumulátoros autós pumpa tesztje 5

Az összeszereléssel nincs baj, nem akar széthullani akkor sem, ha erősebben nyomkodom, csavargatom. Mondjuk csavargatni nem is lehet.

A gép elején 5 darab gomb, felettük egy meglepő méretű kijelző. A tetején egy lámpa és a cső menetes aljzata, alul egy normál USB A csatlakozó és egy USB Type-C, hátul pedig rács. A gombok közül az egyik a be- vagy kikapcsoló, a másikkal lehet a pumpálandó dolgok között, és a légnyomás mértékegységek között választani. Két gomb a nyomás nagyságának változtatására szolgál, egy pedig a lámpát kezeli.

TUERBB AP01 – ez egy akkumulátoros autós pumpa tesztje 6

Ennyi, nincs más!


 

Papírforma

Nos, a TUERBB AP01 (most már nevezzük nevén) a papírforma alapján elég érdekes szerkezetnek tűnik! Van egy csomó olyan tulajdonsága, ami tök átlagos, de van kettő olyan, ami miatt elvállaltam ezt a tesztet. Kezdjük a szokványos dolgokkal!

A maximális nyomás, amit tud 150 PSI, a választható mértékegységek, amikkel képes a nyomást kijelezni PSI, kPa, BAR és KG/CM. Itt lényeges megemlíteni, hogy a leírás szerint 1,5 PSI lehet a maximális eltérés a mért és a valós nyomásérték között.

TUERBB AP01 – ez egy akkumulátoros autós pumpa tesztje 7

Kapunk különböző profilokat is előre beállított nyomásértékekkel, amiket persze tudunk változtatni is. Ezek a profilok azért jók, mert nem kell azt figyelnünk, hogy mikor kell leállítani a „pumpálást”, a beállított értéken a gép kikapcsol. Így állíthatunk be profilt labdához, kerékpárhoz, motorkerékpárhoz és autóhoz.

A készülék méreteit még ide sorolom, mert bár az általam használt típusnál nagyobb, vannak ennél is jóval nagyobbak. Szóval a méret csak viszonylagos. A befoglaló méret tehát 185 x 85 x 55 milliméter, a készülék tömege pedig 650 gramm.

TUERBB AP01 – ez egy akkumulátoros autós pumpa tesztje 8

Nagyjából eddig tartottak a szokványos dolgok!

Az érdekességek közül kezdjük is a legérdekesebbel, lőjük le a poént! A leírás szerint ebben a szerkezetben dupla kompresszor van, vagyis a benne lévő motor (ami amúgy 30 ezret fordul percenként) nem egy, hanem két kompresszort dolgoztat, így elvben gyorsabban képes felfújni dolgokat, mint a piacon lévő többi szerkezet.

A második érdekesség a beépített akkumulátor, ami a megszokottnál jóval nagyobb. Na ne tessék itt valami őrült méretre gondolni, külső akkumulátorban van sokkal nagyobb is, ám a piacon lévő, átlagos kivitelű kompresszorokhoz képest mégis nagy. A megszokott 2500-3000 mAh helyett 7500 mAh-t kapunk!

TUERBB AP01 – ez egy akkumulátoros autós pumpa tesztje 9

Ez nem csak azért jó, mert tovább működhet egy töltéssel, hanem azért is, mert használhatjuk vész esetén külső akkumulátorként is. Ezért van rajta az USB A csatlakozó, ide dughatjuk pl. a telefonunk kábelét.

A gyártó, mint érdekességet említi a sokféle védelmet, így van például túltöltés elleni védelem is benne, és van valami hővédelem is, ami a gyártó szerint különösen nyáron jön jól. Mondjuk ez valahol érhető, mínusz húszban jó eséllyel nem fog túlmelegedni a kompresszorunk.

TUERBB AP01 – ez egy akkumulátoros autós pumpa tesztje 10

Külön említik még, hogy egy különálló, dedikált lapka gondoskodik arról, hogy a kerékben, labdában, egyebekben lévő nyomás detektálása pontos legyen.

Ha már pumpálás, folytassuk ezzel! A gyári adatok szerint a szerkezet 35 liter levegőt képes percenként beletolni a kerékbe/labdába/stb. ez pedig szerintük azt jelenti, hogy 5 perc alatt képes egy 195/55/R15-ös autóabroncsot nulláról 35 PSI-re fújni. Nem rossz, talán már kezditek érteni, hogy miért is lettem kíváncsi erre a szerkezetre!

TUERBB AP01 – ez egy akkumulátoros autós pumpa tesztje 11

Érdekesség még a beépített lámpa, ami nem csak folyamatos fényt tud adni, hanem villog, illetve SOS jelet is képes adni. Ez még nem a különleges része a dolognak, az azonban már igen hogy kék és piros LED-ek is vannak beépítve, így színesen is világíthatunk vele.

Utoljára pedig a hang. A gyártó szerint valami új technológia felhasználásával elérték, hogy a pumpa hangereje alacsony maradjon. Ha jól emlékszem, akkor talán 60 dB alatti zajt említettek valahol.


 

Tapasztalatok

Következzen a lényeg, vagyis milyen tapasztalatokat gyűjtöttem a használat közben!

A teszt egyszerű volt, Elővettem a saját pumpámat, mint referencia szerkezetet, és ezzel hasonlítottam össze a TUERBB AP01 képességeit. Az autóm kerekét, ami a gyakran használt 195/55/R15-ös méret leeresztettem 25 PSI-re, innen pumpáltam vissza a normál értékre, 35 PSI-re. Lehetne ennél nagyobb is a nyomás, de én így használom az autót.

TUERBB AP01 – ez egy akkumulátoros autós pumpa tesztje 12

Nos, az első tapasztalat csalódás volt. Hiába a dupla kompresszor, a felfújás időtartama csak minimális eltérés, konkrétan alig 10 másodpercet mutatott a saját pumpámhoz képest. Ez lényegében elenyésző különbség. Hogy a csalódást fokozzam a gyári adatban leírt 5 perces 0-35 PSI menetet is nehezen tudom elképzelni, mert a 25-35 PSI közötti időtartam közel 3 és fél perc volt. Oké, amikor kisebb a nyomás a kerékben gyorsabban megy a levegő, de azért másfél perc alatt akkor sem lesz meg a 0-25 PSI menet.

Amiben viszont tapasztaltam eltérést az a zaj és a rezgés. A TUERBB AP01 valóban halkabb valamivel, de ha pontosan akarom jellemezni a dolgot, akkor nem is a hang erőssége, hanem milyensége más. Sokkal kevésbé zavaró, nem olyan átható, és működés közben a pumpa is sokkal kevésbé berezonált a kezemben.

TUERBB AP01 – ez egy akkumulátoros autós pumpa tesztje 13

Itt térnék vissza kicsit a pumpa csövéhez, vagyis egészen pontosan ahhoz a szilikon borításhoz, amit a cikk elején említettem!

Nos, az a helyzet, hogy ezek a csöpp kis kompresszorok a működésük közben a felhasznált energia jó részét hővé alakítják. Nem hősugárzóként, egyszerűen csak a működési elv okán a pumpa a működése közben hőt termel.

TUERBB AP01 – ez egy akkumulátoros autós pumpa tesztje 14

Ennek a hőnek jó része szerencsére távozik a rácsokon keresztül, ám van egy olyan pont, ami fémes kapcsolatban áll a pumpa belső, melegedő részeivel. Igen, ez a cső vége, amit becsavarunk a kompresszorunkba. Ez a csővég pedig nagyon fel tud melegedni. Annyira, hogy ha óvatlanul nyúlsz hozzá hólyagosra égeti az ujjadat.

Azzal, hogy a TUERBB AP01 esetén ezt a kis szilikon borítást rátették a csőre, nálam megint kaptak egy hatalmas pirospontot. Tudjátok, ez olyan, mint a korábban említett szelepsapka vagy szelepátalakító adapter. Filléres dolog, de azt mutatja, hogy a gyártó figyel ránk, vásárlókra, és ilyen kis édes semmiségekkel kényeztet el minket.

TUERBB AP01 – ez egy akkumulátoros autós pumpa tesztje 15


 

Összegzés

Összegezzünk! Itt van egy pumpa, aminek a marketing anyaga szerint egészen extrának kellene lennie, de nem az. Tulajdonképpen egészen átlagos, ha nem számoljuk az említett „apróságokat”, amivel védik az ujjunkat a szétégéstől, amivel át tudjuk alakítani a szelepet így fel tudjuk fújni a Presta szelepes bringákat is, az alumínium szelepsapkákat, amik sokkal szebbek, nem mellesleg strapabíróbbak a műanyagoknál.

Ha nem nézzük azt, hogy halkabb, kevésbé rezeg, így kellemesebb használni, ha nem nézzük, hogy a megszokott akkumulátorméret többszöröse van benne, és ha nem nézzük, hogy külső akkumulátorként is lehet használni.

TUERBB AP01 – ez egy akkumulátoros autós pumpa tesztje 16

Na, de várjunk csak! Hiszen, ha innen nézzük mégsem annyira átlagos a kütyü, még akkor sem, ha a legnagyobb durranásnak szánt dupla kompresszor hatásából szinte semmit nem érzünk!

Szóval a lényeg!

A TUERBB AP01 egy igazán jó cucc, jó szolgáltatásokkal és persze egy csomó átlagos képességgel. A minőség megfelelő, talán egy fém házzal tudtak volna még dobni a dolgon.

TUERBB AP01 – ez egy akkumulátoros autós pumpa tesztje 17

Végezetül pedig az ár. A TUERBB AP01 a 2EAJHV9L1MW5 kuponkóddal és ingyenes szállítással 20 000 forint. Ez nem rossz ár, ismerve a képességeket, bár, el kell ismernem, hogy forradalminak sem lehet mondani. Az általam használt autós pumpa is ennyibe kerül (igaz, kicsit lassabb, és harmad akkora az akkumulátor benne), de találunk ennél jóval olcsóbb (igaz elég vacak) szerkezeteket is a piacon.

Szóval azt tudom mondani, hogy ha megtetszett vedd meg nyugodtan, nem fogsz csalódni benne. Nem egy forradalmi, csak simán egy kellemes képességekkel és kulturált működéssel megáldott pumpát kapsz a pénzedért.

TUERBB AP01 akkumulátoros autós pumpa