A PandaLabs olyan kéretlen elektronikus leveleket fedezett fel, amelyek új technikák révén próbálnak reklámozni egyes termékeket illetve szolgáltatásokat.
A PandaLabs szakemberei egy újabb olyan káros technikára hívták fel a figyelmet, amelyeket kéretlen levelekben (spamekben) fedeztek fel. E módszer lényege, hogy a spammerek a levélszemétben lévő reklámmal már tudat alatt is megpróbálják befolyásolni a felhasználókat. A spamekben alkalmazott új technika úgynevezett ingerküszöb alatti (szubliminális) hirdetések küldözgetését illetve megjelenését teszi lehetővé. Ezt a TV és mozi reklámok esetében már betiltották, viszont a kéretlen leveleket küldözgetők úgy tűnik megpróbálják e hirdetési módszert is felhasználni céljaik eléréséhez.
A PandaLabs szerint a kiszűrt levélszemétben olyan spameket találtak, amelyek látszólag hagyományos hirdetéseket tartalmaznak. Azonban az üzenetekben nagyon rövid (10-40 milliszekundum) ideig képek sorozata jelenik meg, amelyek között például egy “buy” (vásárolj) felirat is felbukkan.
Luis Corrons, a PandaLabs igazgatója elmondta, hogy ez volt az első alkalom, hogy spamekben – feltételezhetően – tudatalattira ható hirdetéseket fedeztek fel. A szakember szerint a spammerek által alkalmazott technikák egyre kifinomultabbá válnak, és elsősorban a fiatalok körében jelentenek mind nagyobb kockázatot. Luis Corrons elmondta, hogy megfelelő spamvédelmi és tartalomszűrő eszközökkel a jövőben kiszűrhetők lesznek ezek a kártékony kéretlen levelek is.