Tökéletes telefontartót motorra, olcsón, Kínából
A CS-416X nevű csoda tegnap érkezett meg, ma pedig már szolgálatba is állt!
Tartalomjegyzék Mutasd
Bevezető
Ezt a cikket azzal kell kezdenem, hogy akinek, hozzám hasonlóan burkolt kormányú sportmotorja van, annak nem csak egy frankó telefontartót, hanem egy egyszerű megoldást is mutatok arra, hogy lehet könnyen és olcsón megúszni a feladatot. Tudni kell, hogy a burkolt kormányra nem lehet sem a megszokott U-bilincses megoldást használni, és az a megoldás sem jó, amikor a tükör csavarja fogja a tartót. Léteznek olyan megoldások, amik a kormányoszlopba építhetők, de az áruk az egekben van. Én persze nem riadtam vissza egy kis barkácsolástól, nézzétek meg mi lett belőle.
CS-416X – Ahogy érkezik
A telefontartót hosszas nézelődés után választottam ki. Olyannak kellett lennie, amit át tudok majd alakítani a fent leírtak szerint. A CS-416X a képek alapján úgy tűnt, hogy megfelelő lesz.
Amikor megérkezett gyorsan kiborítottam a barna kartondoboz tartalmát, és tudtam, hogy jól döntöttem. Eredetileg a tartó a két szokásos módon szerelhető fel. Ezek a motorok (vagy kerékpárok) nagyobb többségén teljesen meg is felelnek. A naked és túra gépeknél, valamint a choppereknél szabadon van a kormánycső, így ezeknél az U-bilincs használata tökéletes. Ahol mégsem, ott mellékelnek egy fejet, amivel egy, a kormányon lévő csavar alá lehet a tartót felszerelni.
A fenti megoldásokhoz mindent mellékelnek, megvannak a csavarok és bilincsek is, így a beüzemelés nem tart túl sokáig. Nálam ez egy picit több időt vett igénybe, de mielőtt ezzel foglalkoznánk, elmesélem miért ezt a tartót választottam.
CS-416X – képességek
Valamikor 3 évvel ezelőtt tettem először telefontartót a mostani motoromra. Akkor is kendácsolnom kellet, ráadásul a mostaninál is szűkebbre volt húzva a nadrágszíj. A megoldás akkor egy már nem használt autós tartó lett. A gumikorongos részt letörtem, a megmaradt szárat kicsit meghajtottam és betoltam a kormányoszlopba. Kész is volt a tartó. Egy nagy hiányosság maradt, a töltés.
Szereztem egy beépíthető, víz ellen védett szivargyújtótöltő aljzatot. Ezt az egyik műanyagelembe bele is fúrtam, igazából nem is volt vele baj, talán csak az volt macera, hogy mindig vinnem kellett egy autós töltőt is magammal, aztán amikor éppen nem használtam, akkor le kellett vennem a motorról.
Aztán volt egy kisebb balesetem, a töltő aljzatot magába foglaló műanyag eltört, venni kellett egy újat, nekem pedig nem volt szívem a szép karcmentes alkatrészt újra kifúrni. Azóta addig volt navigációm, amíg le nem merült a telefon.
Idén tavasszal, amikor elkezdtem tartót nézni, akkor két fő képesség volt fontos számomra. Az egyik a fent már említett átszabhatóság, a másik, hogy a tartóba USB aljzat is legyen a töltéshez. Nos, a CS-416X pont ilyen. Sőt, nem csak USB aljzat, hanem egy kapcsoló is van benne, amivel az USB-t áramtalaníthatjuk. Igaz, van gumidugó a csatlakozóhoz, tehát beázni nem fog, de mégis, jó az, ha le is kapcsolhatjuk.
Természetesen van még egy harmadik szempont is amit figyelembe kell vennünk, ez pedig a biztonságos használat. Nem szeretném, ha a telefonomat elhagynám túrázás közben. A CS-416X egy erős, rugós megoldást kapott. Megnéztem róla a neten sok videót, és azok alapján úgy döntöttem jó lesz. Amikor megérkezett, akkor derült ki, hogy a rugók mellé egy rugalmas gumi akasztó is került, ami a telefon sarkaira húzható fel, így duplán védve vagyunk a telefon kihullása ellen.
CS-416X – átalakítás
Ahogy feljebb írtam, nála kellett egy kis barkácsolás ahhoz, hogy a tartó használható legyen. Első lépésként lefűrészeltem az U bilincses ellendarab végét, így maradt egy gömböm egy rövid szárral. Ebbe a szárba aztán furat és hatos menet került.
A Praktikerben fillérekért vettem egy menetesszárat, amit aztán méretre vágtam. Vettem két csomag gumitömítést, a vízszerelési osztályon, jött még velem egy csomag alátét és hat darab anya. A bevásárló lista itt véget is ért.
A levágott, kifúrt, menetes lyukba beletekertem a méretre vágott menetes szárat. Alulra feltettem egy anyát egy kontraanyával, ne tudjon lerázódni. Erre jött egy alátét, aztán pedig a tömítések, egy újabb alátét és két anya. Az anyákat addig húztam, amig a gumitömítések annyira szét nem lapultak, hogy elkezdtek a kormányoszlopban szorulni.
Ezután a menetesszár felső végére készítettem még egy ilyen alátétes, gumitömítéses megoldást, de a szár végére immár a levágott, átalakított fej jött. Ezután a menetesszárat a gumis, alátétes, csavaros dolgokkal együtt bepréseltem a csőbe, és hipp-hopp, kész is volt a stabil, rázkódásoktól védett felfogatási pontom a motoron.
Ezután már nem is volt más dolgom, mint a gyári tartó többi részét felszaraljam, bekössem a kábelt, és már kész is volt a tuti motoros telefontartóm!
Konklúzió
Számomra ismét bebizonyosodott, hogy nem éri meg itthon a méregdrága motoros kiegészítőket megvásárolni, amikor töredék pénzből megjön Kínából ugyan az, ha nem jobb. Igaz, esetemben kellett barkácsolni is, de a legtöbb motornál erre nem lesz szükség. Arra viszont készülj fel, ha burkolt kormányú sportmotorod van, akkor vagy barkácsolsz, vagy nem úszod meg olcsón a telefon felszerelését.
A CS-416X egyelőre jól működik. A töltés megy, az áramtalanító kapcsoló is teszi a dolgát. A telefont tartó karok annyira erősek, hogy a plusz beakasztós gumira igazából nincs is szükség, nem fog a telefon kiesni. Ha mégsem bízol ebben, akkor gumizd le, örökélet és még egy nap amíg elhagyod.
A tartó megnyugtatóan vastag anyagokból készült, a minőség tökéletes. Jelenleg három színben kapható, feketében, kékben és aranyban. Egy dolgot azért mégis hiányolok, de ezt sem lesz drága pótolni. Nem kapunk biztosítékot a kábelre, ez pedig nem túl biztonságos. Ha rám hallgattok, akkor vesztek egy olvadóbiztosítékot, elvágjátok a kábelt, felforrasztotok két sarut a végekre, és meg is van oldva a probléma!
Összességében tehát elégedett vagyok, nem kicsit, hanem nagyon. A tartó ára mindössze 22 dollár, vagyis cirka 5000 forint.
Én innen rendeltem: CS-416X motoros telefontartó