Téli VGA-specialitások a felső- és középkategóriából
A DX9-es szoftverek táborát kezdjük cikkünk egyik legrégebbi alkalmazásával, a Half-Life 2: Episode TWO-val:
A Valve játéka ezúttal is inkább az NVIDIA szülötteinek kedvezett – pláne, ha azt is hozzávesszük, hogy a GeForce GTX 260 SLI szerezte meg magának az abszolút elsőséget.
Kalandozzunk el az autók felé, következzék a Race Driver: GRID névre hallgató szimulátor:
Most megfordult a kocka, a Radeonok elhúztak épp’ aktuális vetélytársaiktól, azonban — érdekes módon — az SLI igen jól szerepelt.
Tudjuk, hogy nemrég jelent meg az ötös verzió, azonban gyakorlatilag az új jövevény nem nagyon vetett be sok újdonságot, ezért maradtunk a jól bevált Call of Duty 4-nél:
Itt picit vegyesre sikerült az összkép, az önálló GPU-kat tekintve az NVIDIA a nyertes, azonban a 4870 X2 túljárt az SLI eszén.
Oldalunk zárásaként egy igen friss játékot köszönthetünk köreinkben, ami nem más, mint a Need for Speed: Undercover:
Mivel cikkünk legrafináltabb grafikonját láthatjuk itt fent, némi magyarázatot fűznénk hozzá. Először is: nagyon friss játékról van szó, vagyis a két nagy még nem tudott kellőképpen rákészülni a meghajtókkal (akár pont ezért is lehet érdekes ez a méréssorozat). Másodszor: az utolsó sávban egyik Radeon-kártyánál sem láthatunk FPS-értékeket, mivel egész egyszerűen 1920 × 1200-as felbontás helyett mindig visszakapcsolt a játék 800 × 600-ba (1920 × 1080-ban dettó), azonban azt is hozzá kell tennünk, hogy az esetleges fentebb látott bakikért most kivételesen nem is annyira a gyártókat, mintsem inkább a játék kiadóját/készítőit tesszük felelőssé a történtekért (azt azért megjegyezzük, hogy a Windows XP és egy Radeon HD 3870 párosa tökéletesen muzsikált minden felbontásban). Több kommentárt nem is szeretnénk fűzni az eredményekhez, talán már így is többet időztünk itt a kelleténél.