Telenor: innovatív M2M megoldások az egészségügyben
A mobiltelefon és a mobilinternet terjedése nemcsak az emberek közti kommunikációban hozott áttörést, hanem a gépek közti (M2M – machine-to-machine) kommunikációban is.
Egyre több iparágban terjednek a mobilszolgáltatók innovatív megoldásai, melyek segítségével időt és pénzt takaríthatnak meg a vállalkozások. A Telenor a közelmúltban együttműködési szerződést kötött a magyar tulajdonú T.E.L.L. Software Hungária Kft.-vel, melynek révén egyszerűen használható személyfelügyeleti rendszert biztosítanak az otthon ápolt betegek számára.
A megállapodásnak köszönhetően a jövőben a T.E.L.L. valamennyi M2M készülékét a Telenor speciális, erre a célra kifejlesztett SIM-kártyáival hozza forgalomba. A Telenor idén 2000 kártyát biztosít a cég számára. A T.E.L.L. easyAID személyfelügyeleti M2M rendszere azáltal segíti a betegek és az időskorúak otthoni ápolását, hogy egészségügyi vészhelyzetben a betegek készülékei automatikusan orvost hívnak és értesítik a hozzátartozókat. A cég easyTRACK műholdas nyomkövető és távfelügyeleti szolgáltatásával az online nyomkövetés révén azonnal megjeleníthető a gépjármű aktuális helyzete a diszpécserközpont monitorán.
„Az EasyAID kiváló példa arra, hogy az M2M megoldások hogyan javítják az életminőséget és menthetnek életeket, az easyTRACK pedig jól illusztrálja azt, hogy hogyan teszi hatékonyabbá a mobil távközlés a vállalatok működését. A Telenor hálózatán több százezer M2M kártya segíti elsősorban biztonságtechnikai és logisztikai területen működő ügyfeleknél a távfelügyeleti és flottamenedzsment rendszerek működését. Ezen a téren társaságunk magyar partnereivel közösen innovatív, személyre szabott megoldásokat dolgoz ki ügyfelei egyedi igényeire,” mondta Sipos Judit, a Telenor vállalati értékesítési és marketing igazgatója.
„Nagyon örülök, hogy a Telenor partneri együttműködésével dolgozunk a továbbiakban. Elengedhetetlen ez a stabil háttér a nyomkövetési és flottakezelési rendszereink, és változatos GSM alapú automatizálási megoldásaink fejlesztéséhez és megbízható működtetéséhez. Az easyAID és az easyTRACK szolgáltatásunkhoz a Telenor olyan speciálisan, a mi igényeinkre kidolgozott megoldást hozott, amellyel az eszközök az M2M kommunikáció mellett telefonhívásra is használhatók. Így a berendezések az alapfunkciók mellett változatos problémamegoldásra is alkalmasak,” mondta Gáll Péter, a T.E.L.L. Software Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.
Forrás: Sajtóközlemény