1 ötlet, 54 óra, 50 szakember. Az idei Startup Weekenden ismét bizonyítást nyer: ennyi elég ahhoz, hogy egy új gondolatból működő vállalkozás jöjjön létre.
A 3 napos Startup Weekenden 2012. március 30. és április 1. között nem csupán az ötletgazdák, hanem mentorok (tapasztalt fejlesztők, dizájnerek, marketing szakemberek, vállalkozók és befektetők) is próbára teszik magukat, hiszen együtt kell beindítaniuk egy-egy projektet.
A Magyarországon másodszor megrendezendő eseménynek négyéves nemzetközi hagyománya van. Ennyi idő alatt több mint 500 Startup Weekenden mintegy 50 ezer szakember találkozott, s az itt projektté avatott ötletek 30%-a üzleti vállalkozásként valósult meg. Hazánkban tavaly negyven lelkes, 20-35 év közötti fiatal dobta be ötletét.
„A világon mindenütt szinte percre pontosan ugyanaz a forgatókönyv egy-egy ilyen hétvégén. Péntek este terítékre kerülnek az ötletek, amelyek közül a legjobbak megvalósítására csapatok jönnek létre. Az ideális teamben 6 ember dolgozik: 3 fejlesztő, 1 dizájner, 1 marketinges és 1 project manager” – mondja Borbély Gábor, a Startup Weekendet itthon életre hívó Colabs Startup Center társalapítója. A szombati napon a csapatok elkezdik a termékfejlesztést, vasárnap pedig a többi résztvevőnek és befektetőkből, valamint sikeres vállalkozókból álló zsűrinek prezentálják annak működő prototípusát.
Tavaly 8 projekt került kidolgozásra, melyből 2 céggé is alakult. A zsűri által legjobbnak ítélt, egyúttal a közönségdíjat is elnyert Tagomo olyan, geolokációs alapú augmented reality alkalmazás, amely virtuális utcaművészetre csábítja felhasználóit. „A Startup Weekend előtt ez valóban csak egy ötlet volt a fejemben. Nem fűztem hozzá sok reményt. Megdöbbentő volt, hogy lecsaptak a Tagomóra, 54 óra múlva pedig már egy kész projekt lett belőle” – idézi fel a kezdeteket Vince István, a Tagomo ötletgazdája.
Forrás: Sajtóközlemény