Válassza az Oldal lehetőséget

Színre lép a Radeon 6000 széria a mobil vonalon is

Színre lép a Radeon 6000 széria a mobil vonalon is

Az új termékcsaládban „régi-új” tagok is szerepelnek.

A Las Vegasban megrendezett CES-en az AMD a Brazos platform mellett még egy fontos dologról rántotta le a leplet, ami nem más, mint a Radeon 6000 széria mobil változata. A friss jövevények közül többen örökölték az asztali társaik felszereltségét, azonban akadnak olyanok is a sorban, amelyek Evergreen leszármazottak. A közös vonásaikhoz lehet sorolni a 40 nm-es gyártástechnológiát, valamint, hogy HD3D támogatást élveznek, ami azt jelenti, hogy ismerik és kezelik a sztereoszkopikus 3D technológiát. Ezen felül mindegyikük támogatja a DirectX 11-et, az OpenGL 4.1-et, az OpenCL 1.1-et, az OpenGL ES 2.0-t és a DirectCompute 5.0-t. A H.264/AVC, MPEG–2, VC–1 videók esetében a hardveres gyorsítás sem probléma, sőt az UVD 3 motorral szerelt modellek a DivX/Xvid esetében is képesek rá, azonban ez nem mindegyik tagról mondható el, ahogy az a lenti táblázatban is szerepel. Az internetes tartalmak (Flash, WebGL) gyorsítása szintén nem akadály a számukra. Akkor most következzék az összesítő táblázat a fontosabb technikai paraméterekkel:

Színre lép a Radeon 6000 széria a mobil vonalon is

A táblázatban jól látható, hogy a Radeon 6300/6500/6800-as termékeknél a Unified Video Deoder (UVD) verziója „csak” a 2-es számot viseli, azaz a harmadik generációs megoldás helyett a második generációt kapták meg. Ez azért van, mert ők az Evergreen érából „költöztek” ide. A Radeon 6800M a maga 800 stream processzorával az egykori Juniper (Radeon 5700-as széria) leszármazottja, a Radeon 6500M a Redwood lapkát viszi tovább (Radeon 5600), míg a Radeon 6300M a Cedar (Radeon 5400) reinkarnációja.

A szerzőről