Válassza az Oldal lehetőséget

SteelSeries a Warcraft-univerzumban

SteelSeries a Warcraft-univerzumban

World of Warcraft

A limitált termékek megvizslatása előtt azonban említsünk néhány szót az ihletet adó játékról, hiszen akadhat olyan is, aki nem hallott még a Warcraft világáról. A milliók által közkedvelt World of Warcraft gyökerei 1994-ig nyúlnak vissza, amikor is a Blizzard Entertainment megjelentette a Warcraft: Orcs & Humans címmel illetett valós idejű stratégiai játékát, megelőzve ezzel a Command & Conquert, amely 1995-ben indult hódító útjára – így elmondhatjuk, hogy az RTS (Real Time Strategy) egyik etalonjáról beszélünk. A játék alapjait szolgáló történetben két egymással szemben álló faj háborúzott, s magunk dönthettük el, hogy embereket vagy orkokat szeretnénk irányítani. Az annak idején összetettnek számító játékban a dolgozó egységek termeltek és építettek, a harci egységeket küldhettük a csatába, s védhettük “birtokunkat” az ellenségtől. Voltak könnyen sebezhető papok, akik meggyógyították az elesett gyalogosokat és egyéb harcoló bajtársaikat. A végső cél természetesen győzni a később Első Háború néven ismert történetben. A játékot nem sokkal követte a folytatás, a Warcraft II: Tides of Darkness (1995), és annak kiegészítője, a Warcraft II: Beyond the Dark Portal (1996). A már interneten is játszható verzió, a Warcraft II: Battle.net Editon 1999-ben jelent meg, s hódította meg a világot.

SteelSeries a Warcraft-univerzumban 1 SteelSeries a Warcraft-univerzumban 2

A Warcraft első (1994) és második (1995) része

2002-ig kellett várni a harmadik részre, melyben már négy faj közül választhattunk. Az emberek és az orkok mellé kaptunk éjtündéket és élőholtakat. A játék felépítése még emlékeztet a korábbi részekre, de grafikailag és történetileg sok fejlődésen esett át – no és persze a figyelem központjába a hősök kerültek. 2003-ban jött a kiegészítő, a Warcraft III: The Frozen Throne bővítve az egységeket, karaktereket, pályákat.

SteelSeries a Warcraft-univerzumban 3

Warcraft III

Elérkeztünk az említett World of Warcrafthoz, ami 2004-ben kezdte népszerűsíteni az MMORPG (Massively Multiplayer Online Role-Playing Game) műfajt. Kizárólag interneten, több játékos által játszható szerepjáték. A szoftver megvétele mellé szükséges a havi előfizetés. Különböző szerverek (birodalmak) közül választhatunk; egy előfizetés maximum nyolc karaktert és legfeljebb öt szerverrel való kapcsolatot enged.

SteelSeries a Warcraft-univerzumban 4

Karakterünket (vagy karaktereinket) saját magunk alkotjuk meg a játék elején, kiválaszthatjuk, hogy a Szövetség vagy a Horda oldalán állunk, ezen belül megállapításra kerül a faj és a kaszt, melyek befolyásolják képességeinket. Az emberek és az éjtündék mellett harcolnak a törpök és a gnómok, míg az orkokat és az élőholtakat a trollok és a taurenek pártfogolják.

SteelSeries a Warcraft-univerzumban 5

A World of Warcraft szereplőgárdájának piciny töredéke

A kreált karaktert útjának indíthatjuk a Warcraft univerzumába, ahol tapasztalati pontok gyűjtésének és szintjei emelkedésének reményében különböző küldetéseket hajt végre, és bizarr lényeket, szörnyeket kell elhaláloztatnia. A pontokkal szinteket léphetünk, ami a tulajdonságainkat is erősíti. Ilyen az erő, ügyesség, állóképesség, intelligencia vagy lélek, amik meghatározzák a támadóerőt, varázserőt vagy a páncélzatot.

SteelSeries a Warcraft-univerzumban 6 SteelSeries a Warcraft-univerzumban 7

Fantasy-környezet

A kalandozásaink során lelt tárgyainkat korlátozott méretű batyunkba tehetjük, hisz nem árt az a néhány gyógynövény vagy puskagolyó. Sajnos (?) e világban is számít a pénz, amit ne bankjegyekben képzeljünk el, hanem rézben, ezüstben és aranyban. A szükségtelen tárgyakkal kereskedhetünk más játékosokkal. Enni kell és pihenni, tehetségeinket gyarapítani, foglalkozást tanulni. És mindemellett harcolni szörnyekkel, illetve más játékosokkal.

SteelSeries a Warcraft-univerzumban 8 SteelSeries a Warcraft-univerzumban 9

Játékosok tömkelege

A játék tehát olyan univerzumban játszódik, amelybe valós énünk beleélheti magát, így hihetetlen mennyiségű idő telhet el úgy, hogy valós szervezetünk észre sem veszi; hallottunk erről már kellemetlen, sőt drámai híreket is, ami kevésbé jó reklám egy milliókat foglalkoztató játéknak. Ez a sok felhasználó a bizonyíték arra, hogy van igény a következő oldalakon bemutatandó, relatíve drágább termékekre, hiszen nem kell fanatizmus ahhoz (na jó egy pici igen), hogy élvezet legyen egy ilyen “tizenötujjas” harci jelenetekkel telezsúfolt MMORPG-t egy, a játékra szabott billentyűzettel játszani. És a halállovagot is szeretjük az egerünk alatt.

SteelSeries a Warcraft-univerzumban 10

A szerzőről