Rekorderedménnyel zárta második negyedévét a cég számítógépes üzletága.

A hazai számítógépes piacot messze túlszárnyalva növekedett 2010. második negyedévében a Hewlett-Packard (HP) számítógépes üzletága (PSG). A cég piaci részesedése 24 %-os, míg az őt követő versenytárs majd 10%-al kevesebbet hasít ki a piacból. A válság ellenére a HP az asztali- és a hordozható számítógépek eladásait is növelni tudta, mellyel erősítette piaci elsőségét.

Hazánkban az idei év második negyedévében a HP 51,7 %-kal tudta növelni eladásait az asztali számítógépek területén, így a piac 37,5 %-át tudhatja magáénak, mely a 2002-es HP – Compaq egyesülés óta elért legjobb eredmény. „Azért is tekinthetjük rekorderedménynek ezt az időszakot, mert az asztali PC-piac csak 9,9 %-kal tudott növekedni az elmúlt egy évben” – nyilatkozta Takáts Kristóf, a HP PSG divíziójának vezetője, a HP Magyarország Kft. vezérigazgató-helyettese. A hordozható számítógépek piacán is tudott növekedést produkálni a HP: eladásai 11,6 %-kal bővültek, így a piac 19,1 %-kát mondhatja magáénak az IDC kutatása alapján.

Saját rekordjait döntögeti a HP

„A válság hatását még érezzük, ám alapvetően bizakodóak vagyunk. Jövőbeni célunk a márka erősítése a fogyasztói piacon, illetve bővíteni tervezzük együttműködő partnereink körét, akikkel összefogva talán ezeket az eredményeket is túlszárnyalhatjuk” – mondta Takáts Kristóf.