Az RV730XT, illetve az RV770PRO közé pozícionált RV770LE specifikációit ismertette a Hardware-Infos.com.
Az egyes márkák iránt érzett rokonszenvünket félretéve, csupán a tényekre hagyatkozva bátran kijelenthetjük, bizony az AMD jelenleg versenyképesebb modellekkel képviselteti magát a videokártyák piacán. A kört tovább szűkítve ezen állításunkat azzal egészíthetjük ki, hogy ez leginkább a felső-közép-, valamint a felsőkategóriára igaz — ATI Radeon HD 4850, HD 4870 és HD 4870 X2. Valamennyi előbb említett VGA-n az RV770-es GPU teljesít szolgálatot (PRO vagy XT).
E kis kitérő után térjünk is vissza írásunk tárgyára, az RV770LE-re. A HD 4850 ugye a GeForce 9800 GTX/GTX+, a HD 4870 a GTX 260, a HD 4870 X2 pedig a GeForce GTX 280 (árban), illetve a GeForce 9800 GX2 (technológiailag) közvetlen konkurensének tekinthető. Igen ám, de ha jobban belegondolunk — a HD 3850-től függetlenítve, hiszen az a 8800 GT-vel párosítható –, akkor beláthatjuk, hogy a GeForce 9800 GT gyakorlatilag “ellenfél” nélkül kelleti magát a VGA-piacon. Azt ugyan mi is tudjuk, hogy ez az állítás így ebben a formában nem teljesen igaz, köszönhetően annak, hogy a jelenlegi és az előző generációs Radeonok is igen jó árban vannak, mégis úgy döntöttek az AMD-nél, hogy a HD 4670 és a HD 4850 közötti hézagot mielőbb “be kell tömni”.
Ezt a “problémát” orvosolja az AMD az RV770LE-vel, amely minden bizonnyal a HD 3830/3690-hez hasonló koncepció, ezáltal az is valószínűsíthető, hogy csak néhány gyártó kínálatában szerepel majd RV770LE-alapú Radeon, ahogy az sem kizárt, hogy csak bizonyos országban forgalmazzák majd (várhatóan októbertől) — az előbb említett videokártyákhoz hasonlóan — az egyelőre ismeretlen nevű VGA-t — egyes források HD 4830-ként, mások pedig HD 4750-ként emlegetik.
AMD | ATI Radeon | ? | ATI Radeon |
GPU | RV730XT | RV770LE | RV770PRO |
A grafikus mag órajele | 750 MHz | 550 MHz | 625 MHz |
A memória effektív órajele | 2000 MHz | 2000 MHz | 1986 MHz |
A memóriabusz sebessége | 128 bit | 192 bit | 256 bit |
ROP-egységek száma | 8 | 12 | 16 |
Textúrázó egységek száma | 32 | 24 | 40 |
Árnyalóegységek száma | 320 | 480 | 800 |
A memória sávszélessége | 32 GB/s | 48 GB/s | 64 GB/s |
Számítási teljesítmény | 480 GFlops | 528 GFlops | 1000 GFlops |
DirectX-verzió | 10.1 | 10.1 | 10.1 |