Az RV730XT, illetve az RV770PRO közé pozícionált RV770LE specifikációit ismertette a Hardware-Infos.com.

Az egyes márkák iránt érzett rokonszenvünket félretéve, csupán a tényekre hagyatkozva bátran kijelenthetjük, bizony az AMD jelenleg versenyképesebb modellekkel képviselteti magát a videokártyák piacán. A kört tovább szűkítve ezen állításunkat azzal egészíthetjük ki, hogy ez leginkább a felső-közép-, valamint a felsőkategóriára igaz — ATI Radeon HD 4850, HD 4870 és HD 4870 X2. Valamennyi előbb említett VGA-n az RV770-es GPU teljesít szolgálatot (PRO vagy XT).

RV770LE a GeForce 9800 GT ellenében

E kis kitérő után térjünk is vissza írásunk tárgyára, az RV770LE-re. A HD 4850 ugye a GeForce 9800 GTX/GTX+, a HD 4870 a GTX 260, a HD 4870 X2 pedig a GeForce GTX 280 (árban), illetve a GeForce 9800 GX2 (technológiailag) közvetlen konkurensének tekinthető. Igen ám, de ha jobban belegondolunk — a HD 3850-től függetlenítve, hiszen az a 8800 GT-vel párosítható –, akkor beláthatjuk, hogy a GeForce 9800 GT gyakorlatilag “ellenfél” nélkül kelleti magát a VGA-piacon. Azt ugyan mi is tudjuk, hogy ez az állítás így ebben a formában nem teljesen igaz, köszönhetően annak, hogy a jelenlegi és az előző generációs Radeonok is igen jó árban vannak, mégis úgy döntöttek az AMD-nél, hogy a HD 4670 és a HD 4850 közötti hézagot mielőbb “be kell tömni”.

Ezt a “problémát” orvosolja az AMD az RV770LE-vel, amely minden bizonnyal a HD 3830/3690-hez hasonló koncepció, ezáltal az is valószínűsíthető, hogy csak néhány gyártó kínálatában szerepel majd RV770LE-alapú Radeon, ahogy az sem kizárt, hogy csak bizonyos országban forgalmazzák majd (várhatóan októbertől) — az előbb említett videokártyákhoz hasonlóan — az egyelőre ismeretlen nevű VGA-t — egyes források HD 4830-ként, mások pedig HD 4750-ként emlegetik.

AMD

ATI Radeon
HD 4670

?

ATI Radeon
HD 4850

GPU

RV730XT
55 nm

RV770LE
55 nm

RV770PRO
55 nm

A grafikus mag órajele

750 MHz

550 MHz

625 MHz

A memória effektív órajele

2000 MHz

2000 MHz

1986 MHz

A memóriabusz sebessége

128 bit

192 bit

256 bit

ROP-egységek száma

8

12

16

Textúrázó egységek száma

32

24

40

Árnyalóegységek száma

320

480

800

A memória sávszélessége

32 GB/s

48 GB/s

64 GB/s

Számítási teljesítmény

480 GFlops

528 GFlops

1000 GFlops

DirectX-verzió

10.1

10.1

10.1