Recesszióban IT-eszközökkel növelhető leginkább a hatékonyság
Az IT-szektor gyors reakciójának köszönhetően a válságban villámgyorsan jelennek meg olyan innovációk amelyek a nehéz üzleti környezetben is képesek a vállalatok szűkülő forrásainak a lehető leghatékonyabb hasznosítására.
Ilyen eszközök többek között a távmunka és a felhő alapú alkalmazások, vagy a kettő ötvözetéből alakult új megoldás, a robbanás előtt álló crowdsourcing.
A munkavégzés a crowdsourcing esetében otthonról, az interneten keresztül történik, a munkavállalók számára szabad időbeosztásban, kötelezettség-vállalásuk összesen egy-egy részfeladat elvégzésére szól. A munkaadó számára a feladatok szétosztása, kiadása és a minőség-biztosítás komplexitása rejtve maradhat, mivel mindezekre már léteznek hatékony, kulcsrakész megoldásokat szállító cégek hazánkban is.
„Többről van itt szó, mint csupán távmunkáról: a crowdsourcing nagy mennyiségű, jól párhuzamosítható de mindenképpen emberi intelligenciát igénylő feladatok hatékony elvégzését teszi lehetővé.” – állítja Benedek Balázs, az Otthonrol.hu, Közép- Európa legnagyobb crowdsourcing hálózatának vezető fejlesztője, aki a módszerből fakadó vállalati hatékonyságnövelés lehetőségeiről fog bővebben beszélni a február 8-i ICT Day konferencián.
A crowdsourcing rendkívüli hatékonyságát a munkavégzés teljeskörű automatizálása teszi lehetővé, kezdve a munka felosztásától, a több ezer, otthonról dolgozó munkavállaló koordinálásán át a munkavégzés minőségének biztosításáig. Az automatizált crowsourcing rendszer ennek köszönhetően képes 100 000 kérdőív egy napon belüli begépelésére, óránkénti egymillió karakterleütés kapacitásra, általánosságban pedig egyheti munka elvégzésére akár egyetlen éjszaka alatt.
A felhasználási lehetőségek folyamatosan bővülnek, bár már most is igen széles skálán mozognak. Már jelenleg is sikeresen alkalmazzák ezt a produktív munkamódszert, kézzel írt űrlapok gépelésére, digitalizálására, telefonos kutatások elvégzésére, adattisztításra, adatbázis-építésre vagy az Időközben a válság hatására előtérbe került call-center és ügyfélszolgálati feladatokra, valamint érdemes kiemelni az ipari- vagy közterület-figyelő kamerák képének emberi intelligenciát igénylő feldolgozását.
A vállalkozások évek óta tartó hatékonyságnövelési kényszerének köszönhetően egyre inkább előtérbe kerülnek egyes tevékenységek – főként a jelentős élőmunkával járó feladatok – kiszervezésére, az outsourcing. Míg azonban számos vállalatnál még csak a távmunka lehetőségeit vizsgálják, a távmunkát magába foglaló és azt továbbfejlesztő kiszervezési forma, a crowdsourcing, komoly áttörés előtt áll, hiszen folyamatosan nő a képzett, akár több diplomával rendelkező, otthonról végezhető munkalehetőséget keresők száma. Ezeket az embereket minden eddiginél hatékonyabban tudja egy időben mozgósítani az Otthonrol.hu megoldása, a feladatok feldarabolásával, rendszerbe szervezésével, valamint a háttérben működő megbízható informatikai megoldás segítségével.
A rendszer szinte korlátlan mennyiségű munka befogadására, és annak hatékony elvégzésére alkalmas, hiszen csak Magyarországon több mint 5,5 millió lakos használja az internetet napi rendszerességgel, tehát csak elképzelni lehet azt a sokmilliós, távmunkába – azaz crowdsourcingba – bevonható tömeget, akik világszerte számítógépeik előtt várakoznak.
Forrás: Sajtóközlemény