2012 első féléve újabb díjat eredményezett az ajánlórendszereket fejlesztő Gravity R&D-nek. Ezúttal a Jófogás.hu-t üzemeltető Schibsted Magyarországgal közösen kapott díjjal ismerték el a relevancia alapú online szolgáltatások hazai szállítóját. Az ICMA Classified Media Innovation Award két kategórianyertese 2011 óta dolgozik együtt az apróhirdetési honlap optimalizálásán.
A nyertes páros előtt álló feladat a Jófogás.hu oldal hatékonyságának fokozása és az ügyfélélmény növelése volt, melyhez mindenekelőtt az oldalon megjelenő termékajánlásokat kellett az egyedi látogatók aktuális érdeklődéséhez igazítani. A megoldás keretében a Gravity R&D az apróhirdetési honlap látogatóinak érdeklődését nyomon követő és „megtanuló” rendszert illesztett az oldalhoz, ami minden egyes látogató számára személyre szabott termékajánlásokat jelenít meg.
„Régóta szerettünk volna hazai ügyféllel nemzetközi elismerésben részesülni, ez az álmunk most valóra vált. A Schibsted Magyarország nem csak a saját piacán nyújt kiemelkedő teljesítményt, de példaértékű az újdonságok iránti nyitottsága is. A Gravity megoldása úttörő és egyedülálló az online apróhirdetések piacán és külön öröm, hogy ilyen szép eredménynövekedést hozott az ügyfélnek” – mondta Tikk Domonkos, a Gravity R&D vezérigazgatója.
Peresztegi Zoltán, a Jófogás.hu ügyvezető igazgatója elmondta, hogy az oldal fejlesztésnek köszönhetően oldalletöltések tekintetében 2012 első negyedévére piacvezető pozíciót ért el. „A Google AdPlanner adatai szerint havonta átlagosan 1,8 millió ember látogat el az oldalra, és az átlagosan 16 perc 40 másodperc ott töltött idő minden hasonló profilú oldalon töltött időnél magasabb” – tette hozzá Peresztegi.
Az ajánlómotor bevezetése 10%-ot meghaladó forgalomnövekedést eredményezett a Jófogás.hu oldalon és mintegy 33%-os növekedést jelentett a kapcsolatfelvételek számában. A nyertes projekt részleteit tartalmazó esettanulmány ezen a linken érhető el.
Forrás: Sajtóközlemény