Az Nvidia nyíltan szembe megy a PC játékokat ostorozókkal, és ezúttal arról számoltak be, hogy a játékokból származó bevételek folyamatosan növekednek, a konzolokkal ellentétben. Így jövőben a bevételek kiegyenlítődni látszanak.
Nem meglepő igazából az Nvidia kijelentése, de eddig ilyen formán nem pártolták a PC piacot, ugyanis ezúttal diákat is kapunk a szavak mellé. Ezek arról hivatottak meggyőzni minket és a fejlesztőket, hogy valóban megéri a játékokat PC-re is elkészíteni. Alá is támasztja azokat a pontokat, amik miatt így gondolják ezt. Persze erős fenntartásokkal kell kezelni a kimutatásokat, de az előrejelzések 2014-re azt mutatják, hogy több lehet a bevétel egy PC-re értékesített játék esetében, mint a konzolos verziónál.
Többek közt a teljesítmény az egyik ilyen nézőpont, ugyanis a bemutatók szerint – meg persze ez nyilvánvaló is -, szebb játékok készítésére adnak lehetőséget a számítógépekbe épített grafikus kártyák. Az elemzés szerint egy jelenlegi csúcs kategóriás grafikus kártya akár tízszer erősebb lehet hasonló grafikai beállítások mellett, mint a konzolos vetélytársa. Erre egyszerű a magyarázat, ugyanis a jelenlegi konzolpiac három fő résztvevője a Microsoft Xbox-a, ami 2005-ben jelent meg a piacon, a Sony fejlesztésű PlayStation 3. generációja 2006-ból és a szintén 2006-os Nintendo Wii; most 5-6 éve vannak már piacon, és előre láthatóan 2013-ig ez nagyon nem is fog megváltozni. Éppen ezért a grafika javulása főleg a PC fegyvertárát gazdagítja, ami azért valljuk be, nem kicsit teheti vonzóvá a játékosok számára.
Elmondták azt is, hogy a haszon folyamatos növekedése, azért is reális, mert egyre nagyobb teret nyernek az interneten keresztül értékesített szoftverek, például olyan rendszerek keretében, mint a Steam. Ebből kifolyólag ilyenkor nem terheli a fejlesztőt akkora költség, mint egy dobozos példány esetében, ezért egyrészt nagyobb bevételre tehet szert, másrészt vonzóbb árakkal operálhat, így a számítógépen akár fele annyiból juthatunk hozzá a játékokhoz, ami szintén a PC-k felé viheti a felhasználókat.
Viszont itt jön a feketeleves, és erről már az Nvidia természetesen nem beszélt. Az asztali gépek esetében sokkal nagyobb költségek vannak, ami a konzolok esetében lényegében elhanyagolható, ugyanis egy konzol most 50 és 70 ezer forint környékén már hazavihető, attól függően, hogy mely gyártó termékére szeretnénk benevezni; de egy számítógép, ami például olyan minőségű játékélményt nyújt, mint az Nvidia saját prezentációiban a szereplő GTX 580, az jelenleg olyan 300 ezer forintos kiadást jelentene egy komplett gép esetében. A másik komoly probléma pedig az ingyenes fájlmegosztók jelentette veszély és bevételkiesés, – amiről szintén nem szóltak -; pedig tény, hogy egy játék már szinte a megjelenése pillanatától elérhető az ilyen jellegű oldalakon, teljesen ingyen. Sőt az sem ritka, hogy már a megjelenésük előtt elérhetőek lesznek a fájlmegosztókon. Persze ez a lehetőség a konzoloknál is probléma, de közel sem olyan mértékben, mint egy PC esetében, legyen az asztali, vagy hordozható számítógép.
Forrás: techgage