A csomagküldés piacának múltbéli és jövőbeni változását a Sprinter elsősorban az internet és a webáruházak megjelenésében, valamint a megváltozott piaci helyzetekre adott válaszokban látja. A társaság szerint a következő 5 évben mindössze négy-öt szereplő maradhat ezen a területen: azok, akik az online kereskedelem résztvevőivel együttműködve fejlesztenek.
A cég az elmúlt néhány évben – a válság dacára – közel megháromszorozta nettó árbevételét: 2008-ban 560 millió, 2011-ben 1,2 milliárd, 2012-ben pedig már az előző évhez képest is 20 százalékkal magasabb, 1,5 milliárd forint szerepelt mérlegében. A sikeres vállalkozás 2012-ben 2 millió csomagot kézbesített, ami közel 25 százalékkal volt magasabb az előző évinél. A csomagküldési szokások jelentős változásának alapját a Sprinter elsősorban az online kereskedelem elvárásaiban látja. Azok a futárcégek, akik ezt a fejlődést támogatni tudták és nyitottak az e-kereskedőkkel való közös fejlesztésekre, azok a vállalatok sikeresek. A cég évente 1 millió csomagot állít össze megbízói számára.
Néhány évtizede a megrendelőknek a csomag biztonságos célba érése volt az elsődleges. A 2000-es évek elején egy csomag elszállításának díja több ezer forintba került, ma már ez átlagosan 1 000 forint alá ment. Napjainkban az ügyfeleknek az ár mellett a gyorsaság és a kézbesítés előrejelzésének pontossága a legfontosabb, vagyis a kiszámíthatóság.
“Az internetes vásárlás térhódítása és a megváltozott piac új környezetet, lehetőségeket hozott a csomagküldés piaci szereplőinek. Ez az elsődleges kiváltója az ágazat gyors és sikeres fejlődésének is. A közeli jövőt a személyes, otthoni vagy irodai átvétel mellett a fix pontokon való átvételben látjuk; ezzel a megoldással és további fejlesztéseinkkel bővül a lehetőségek tára ügyfeleink és elsősorban a web kereskedelemben üzemelő megbízóink számára” – mondta Rácz András, a Sprinter ügyvezető igazgatója. Majd hozzátette: a csomagküldési piac várhatóan a webáruházak forgalomnövekedésével egyenes arányban vagy azt meghaladóan fog fejlődni. De öt éven belül mindössze 4-5 szereplő marad talpon a csomagszállító társaságok közül: azok, akik az online kereskedelem igényeire szabottan fejlesztenek, innovatívak és jó ár-érték arányú szolgáltatást nyújtanak. Ezekre a tényezőkre alapozható a siker.
Felmérések szerint a magyar elektronikus kereskedelem piacán 2012-ben 177 milliárd forint értékű termék mozgott. Ezen a területen 2013-ra 200 milliárd forint feletti forgalom várható, évente pedig legalább 10 százalékos növekedésre számíthatunk. Tavaly a magyar webáruházak (amelyek száma 5-6 ezerre tehető) több mint harmada 50 százalékkal növelte árbevételét az előző évhez képest. Többek között ez okból is a termékfejlesztésre koncentrál a társaság 2013-ban, és tervei szerint az e-kereskedelem területén a B2C szegmens számára a legjobb szolgáltatóvá válik. A Sprinter ez év végére további növekedést és 1,7 milliárd forint árbevételt tervez.