A Gartner piackutató cég felmérése szerint az idei év második negyedévében megközelítőleg 20 százalékkal nőtt meg az értékesített mobiltelefonok száma az előző év ugyanezen időszakához képest.
Az elemzés statisztikai adatait megvizsgálva láthatjuk, hogy 229 milliós darabszám 18,3 százalékos növekedést jelent a tavalyi évhez képest. A szakértők — figyelembe véve az eddigi 2006-os értékesítési mennyiségeket — idén 960 millió eladott mobilkészülékre számítanak.
A Nokia továbbra is megőrizte piacvezető pozícióját, míg a második negyedév igazi nyertesének a Motorola mondhatja magát, részesedése 4,2 %-kal nőtt meg. Habár az értékesített darabszámot tekintve a finn és az amerikai vállalat között a különbség továbbra is jelentős, a Motorola mégis sikeresebb negyedévhet tudhat maga mögött.
A Samsung és az LG hiába növelte az eladott készülékek számát, piaci részesedésük ha nem is jelentősen, de csökkent. Ezzel szemben a BenQ-Siemens minden szempontból negatív eredményeket ért el, míg az egyéb mobiltelefon-gyártók összesített 17,20 %-a is csak a harmadik helyre lenne elegendő, úgy, hogy egy évvel ezelőtt még másodikok voltak.