A Motus City annyiba kerül, mint egy roller, de mégis hogy?
Nézd meg videós bemutatómat is, ha tetszett rögtön iratkozz is fel csatornámra!
Bevezető
Megint megtörtént velem. Bocs, megint megtörténtek velem, mert két dolog történt meg újra. Az egyik, hogy a specifikáció alapján eleve leírtam egy terméket magamban. A másik, hogy egy szinte tökéletes városi bringát kaptam tesztre, olyat, ami nem fog gazdasági totálkárba dönteni a családot.
Tudtam, hogy olcsó lesz, de azt nem tudtam, hogy ennyire olcsó lesz. Igazából nem is értem miért vagy hogy tud ennyire olcsó lenni, miközben lényegében nem tudtam belekötni. Nem igazán találom rajta a fogást, pedig kerestem, hogy hol lesz az a pont, ami a spórolás ilyen mértékét igazolni fogja. De kiderült, hogy nincs ilyen pont!
A Motus City tehát olcsó, de rendkívül kulturált szerkezet mind a felépítése, mind a képességei miatt. Így utólag már nagyon örülök neki, hogy nem mondtam nemet a tesztre!
Csomagolás és szerelés
A Motus City a megszokott állapotban érkezett hozzám. Ezek a 27,5- vagy 29 colos bringák mind így jönnek. Az első kerék, a kormány, az ülés, a sárvédő, az első lámpa vár felszerelésre, míg a hátsó kerék a benne lévő motor miatt már a helyére szerelve.
A szerelés is teljesen szokványos, semmi bonyolult nincs benne. Talán csak annyi, hogy a stucni megfordítva volt felcsavarozva. Ez nem hiba, egyszerűen így fért el a dobozban. Szóval ezt a helyére kell fordítani, mielőtt a kormányszarvat a helyére szereled.
Komolyan tovább tart ezeknél a bringáknál a csomagolóanyag eltávolítása, mint magának a kerékpárnak a szerelése. A Motus City tehát semmilyen kihívás elé nem fog állítani, ha rendelkezel minimális műszaki érzékkel. Most a fékeket sem kellett nagyon piszkálni, csak a hátsó fék fogáspontján kellett finomítani, más dolog nem volt, indulhattam a próbakörre.
Specifikáció
Kezdjük a külsővel és a méretekkel! A Motus City 27,5 colos kerekekkel érkezik. Ezeket a felniket idén már láttam egy másik tesztbringán, azon is nagyon tetszettek, itt sincs másként. A jólkinézés egy dolog, a másik, hogy mint felni sem rossz, kicsit sem.
A bringa váza természetesen alumíniumból készült, kinézetre tök átlag városi bringa, ahogy a neve is mutatja. A Motus City mindössze 25 kilót nyom, így, ha nem lenne ilyen nagy azt mondanám, hogy cipelni sem túl bajos. A külső kapcsán még egy dolog, ami szemet szúr, ez pedig a remek hátsó csomagtartó, ami nem csak városban lesz jó, hanem akkor is, ha esetleg túrázásra adnád a fejed.
A felszereltség része az első és hátsó fém sárvédő is. Ez megint nagy pozitívum, a hasonló olcsó bringáknál nagyon nem alapértelmezett ez a tartozék. Ráadásul ez nem is egyszerű sárvédő, az alsó részen még külön műanyag elem véd minket a felcsapódó sáros víztől. Adnék egy nagy pacsit a gyártónak, ha lenne egy gyárnak keze.
Az elektromos rendszer taglalása előtt elmesélem még, hogy egy egészen jól muzsikáló Zoom teleszkóp van elől. A Zoom a márkája. Ilyennel is találkoztam már korábban, jól dolgozik! Fontos, hogy ez a teleszkóp Zárható és a keménység is állítható, így kemény burkolatra vagy könnyű terepre is alkalmassá teszi a Motus City-t.
Lényeges még, hogy tárcsaféket kapunk előre és hátra is, persze ebben az árkategóriában csak mechanikus, vagyis bowdenes a fék. Ami pozitív, hogy a fékek is Zoom márkájúak. Nem valami kiugróan jó ez a Zoom, de a kínai olcsóbb felszerelések között az egyik legmegbízhatóbb.
Ami meglepett az a váltó. Na nem a gyártó vagy a minőség, hiszen a megszokott alsó polcos Shimano Tourney van a bringán. Ami meglepő volt, hogy a leírásban 7 sebességet írnak, ezzel szemben 21 sebességet kapunk. Vagyis hátul 7- elől 3 lánckereket. Tökéletes megoldás, itt nem panaszkodhatok az áttételezés elszúrására, minden sebességre van megfelelő fokozat.
Ok, akkor most az elektromos cuccok! Lámpa elől és hátul is van. Öröm, hogy végre ismét egy olyan bicikli, amiben a hátsó lámpa tartozék, ráadásul ez egy olyan kerékpár, ahol az ár nem is indokolná ezt a felszereltséget. Külön öröm, hogy a lámpa be van kötve az elektromos rendszerbe, így nem csak helyzetjelzőként, hanem féklámpaként is működik.
Az elektromos rendszer 36 voltos, az akkumulátor kapacitása 12,5 Ah, vagyis nem túl combos az akkupakk. A motor 250 wattos.
Amikor megkapod a kerékpárt az teljesen EU konform, vagyis nincs gázkar, csak pedálozással működtethető a rásegítés. A rásegítés maximális sebessége is le van korlátorva 25 kilométer/órára. Ez utóbbi azonban feloldható a komputer rejtett menüjében (P8 menüpont), előbbi hiányosság is orvosolható, mert a bringa tartozékai között találunk felszerelhető gázkart is.
Még néhány adat a specifikáció végére. A gyártó szerint 125 kilós a Motus City terhelhetősége. Az egy töltéssel megtehető távolság rásegítéssel 50-65 kilométer. Az akkut 5-6 óra alatt nulláról százra tölteni. Az ajánlott végsebesség 25 kilométer óránként, ahogy írtam ez megváltoztatható néhány gombnyomással.
Azt hiszem mindent leírtam, jöhetnek a tapasztalatok!
Ilyen volt használni
Kanyarodjunk vissza a cikk elejéhez! Szóval tavaly a szezon végén érkezett hozzám egy egyszerűnek kinéző kerékpár. A teszt alatt aztán kiderült, hogy a remek teleszkóp és a hidraulikus fék mellett kiemelkedően barátságos volt a motoros rásegítés is. Nem indult meg őrült módjára, tette a dolgát szinte észrevétlenül.
Ez a tavalyi bringa nálam a legjobb pedálszenzoros kerékpár címet kiérdemelte.
Nos, idén, amikor megkerestek a Motus City-vel csak legyintettem. Egy a sok tucatból. Gyenge is, az akkumulátor is kicsi, feltűnően olcsó is. Szóval egy hulladék kínai bringa. Két hetes rábeszélés után engedtem a nyomásnak, bevállaltam a tesztet, és milyen jól tettem!
Az ugyanis a helyzet, hogy a Motus City egy dologban nem ér a tavalyi kedvencem nyomába, ez pedig a hidraulikus fék. Minden másban felveszi a kesztyűt, a használat kényelmében pedig pariban van a két kerékpár.
Nagyon jó a rengeteg kapcsolható sebesség, és nagyon jó, hogy a rásegítés mennyire finoman működik. Tuti valami szinuszos vezérlő van beépítve annyira finom az indulás és a gyorsítás. Ezek a jobb pedálszenzoros kerékpárok már közelítik a nagyon olcsó nyomatékszenzorosok finomságát.
A kormányon lévő vezérlőn 5 rásegítési fokozat található, ezek a rásegítés végsebességében és erősségében is eltérnek egymástól. Vagyis nem az van, mint régen, hogy csak a rásegítés végsebessége kapcsolható, azután, amikor elindultál egyes fokozaton, akkor is úgy indult el alattad a bringa, mint egy őrült, hogy aztán ez a „száguldás” tartson, míg el nem érted az első fokozathoz tartozó 10-15 KM/órás végsebességet.
Nem, a Motus City az egyes fokozaton finoman indul, nem is akar kiszaladni alólad. Az ötös fokozaton viszont érezhetően erősebb reakciót kapunk. Nagyon kellemes!
Újabb jópont, hogy az ülés végre kényelmes. Legalábbis nekem. Hosszabb utakra nagyon nem szeretem a széles üléseket, kidörzsölik az embert itt-ott. A Motus City ülése sem egy őrület, de elég- és nem túl puha, ráadásul még keskeny is, pont olyan, mint amit szeretek.
A féken nem kellett állítani, de a váltó a tesztre kapott bringán igényelt egy kis állítgatást. Ez sem hiba, lehet, hogy ami hozzád megy tökéletes lesz, de ha nem, és Te nem értesz hozzá, akkor egy bringaszerelő pillanatok alatt rendbe tudja tenni.
Hatótáv. A gyár azt mondja, hogy akár 65 kilométer is lehet rásegítéssel. Én azt mondom, hogy valóban lehet ennyi, ha nem akarsz gyorsan menni, megfelelő mennyiségű saját erőt is teszel a tekerésbe és nem vagy 100 kiló, mint én. Komolyan, akár meg is lehet a gyári adat.
Sajnos az akkumulátor feszültéségét sehol nem látjuk, csak a szokásos néhány elemes töltöttség jelző van a kis műszerfalon, ebből meg nem lehet túl sok következtetést levonni. Az biztos, hogy a teszt tizenakárhány kilométere alatt a töltöttségjelző meg sem moccant. Ez amúgy szokásos, valahol az egy töltéssel megtehető táv felénél szokott az első vonalka eltűnni. Amikor meg csak egy van már, akkor számíthatsz rá, hogy csak néhány kilométered maradt.
Ami fontos, hogy a Motus City akár rásegítés nélkül is használható. Mondjuk sík terepen, városban, 10-15 Km/órás sebességgel teljesen jól lehet haladni rásegítés nélkül is. Ha jön a dombocska vagy a nagyobb hegyecske, akkor meg bekapcsolhatjuk a rásegítést, hogy fel tudjunk menni.
A környékünk legnagyobb emelkedőjén, amit a tesztekhez használok a váltó 21 fokozatának és a rásegítésnek hála úgy tudtam felpedálozni, hogy nem kellett felállnom a pedálra. Nem mondom, hogy abszolút sétagalopp volt, de ülve, szinte kényelmesen tudtam feltekerni, annak ellenére, hogy a motor csak 250 wattos.
Összegzés
Nos, a Motus City egy igazán frankó bringa lett, és nem csak azért, mert olcsó, és ezen az áron nincsenek túl nagy elvárásaim. A Motus City-re úgy önmagában, az árát nem ismerve is azt mondanám, hogy nagyon jó kis kerékpár.
A viszonylag kicsi akkumulátor ellenére az egy töltéssel megtehető hatótáv városban untig elég. Az akksi persze levehető, lakásban, irodában is töltheted, ha akarod.
Az ülés kényelmes, a motoros rásegítés nagyon finoman működik, az első lengéscsillapító is nagyon jó, a rengeteg sebességfokozat miatt szinte nincs olyan emelkedő, amire ne lehetne felpedálozni. A vékony gumik miatt nem lehetetlen rásegítés nélkül használni.
Szóval összességében a Motus City egy nagyon is ajánlható bringa lett. Városba tökéletes a nagyon jó felszereltsége, a lámpák és a féklámpa megléte miatt. Elindulhatsz esőben vagy vizes út mellett, nem lesz a fenekedtől a tarkódik nagy fekete csík a hátadon a felcsapódó sáros víztől. Elmehetsz vele kisebb túrákra is, ha spórolósan használod a rásegítést akár még a gyári hatótáv is teljesíthető.
A hab a tortán, vagy a cseresznye a habon a Motus City ára, ami most a Motusebike kuponkóddal 219 000 forint a cseh raktárból szállítva. A szállítás ingyenes, vámkezeléstől, vámfizetéstől nem kell tartanod, az ár tartalmazza az ÁFÁ-t is Mivel cseh raktárból küldik gyorsan nálad lehet!
Vásárlás az alábbi hivatkozásra kattintva:
Motus City elektromos városi kerékpár
A cikk kereskedelmi üzenetet tartalmaz