Frissült a Google kereső algoritmusaA Google ma további nyelveken is elindítja algoritmikus keresés fejlesztéseit.

A vállalat néhány hónapja útjára indította a “Panda” módosítást világszerte, angol-nyelvű keresésekre. A “Panda” algoritmus módosítással sok minőségi webhely helyezése javult, így a legtöbb olvasónak nem kell aggódnia. A webhelyek minőségével foglalkozó algoritmus célja az, hogy “kiváló minőségű” webhelyeket jelenítse meg azáltal, hogy a gyengébb minőségű tartalmak a rangsorban lejjebb helyezkednek el. Az alábbi kérdések segítségével bárki felmérheti egy oldal vagy cikk “minőségét”. Természetesen a keresőóriás nem árulja el pontosan az algoritmusaiban használt tényleges rangsorolási jeleket, mert nem akarja, hogy bárki kijátssza a keresési rangsorolást, de az alábbi kérdések némi betekintést nyújtanak a Google megközelítésébe:

  • Megbízol a cikkben leírt információkban?  
  • A cikket olyan szakértő vagy rajongó írta, aki jól ismeri a témát, vagy esetleg a cikk ennél felszínesebb?  
  • Vannak a webhelyen ismételt tartalmak, átfedésben lévő vagy felesleges cikkek ugyanabban vagy hasonló témakörben, némileg eltérő kulcsszavakkal?  
  • Szívesen megadnád hitelkártyád adatait ezen a webhelyen?  Vannak a cikkben helyesírási, stilisztikai vagy ténybeli hibák?  
  • A webhelyen megtalálható témák az olvasók tényleges érdeklődését tükrözik, vagy a webhely csak különféle tartalmakat generál, hogy megpróbálja kitalálni, mi ér el jó helyezést a keresőmotorokban?  
  • A cikk eredeti tartalmat vagy információt, eredeti jelentéseket, eredeti kutatásokat vagy eredeti elemzéseket mutat be?  
  • Az oldal lényeges értéket képvisel más keresési találatokkal összehasonlítva?  
  • Végeztek minőségellenőrzést a tartalommal kapcsolatban?  
  • A cikk az adott témát több nézőpontból is bemutatja?  
  • A webhely elismert forrás az adott témakörben?  A tartalmat több külső közreműködő hozta létre, vagy tartalomgyárból származik?  A cikk szerkesztése megfelelő, vagy felületesen, sietősen csapták össze?  
  • Egy egészséggel kapcsolatos keresés esetében megbíznál a webhely információiban?  
  • A webhelyet szakmailag hozzáértő forrásként ismered el, ha megemlítik a nevét?  
  • A cikk teljes és átfogó leírást ad a témáról?  A cikk tartalmaz alapos elemzést vagy olyan információkat, amelyek nem nyilvánvalóak?  
  • A webhelyet betennéd a könyvjelzőid közé, megosztanád az ismerőseiddel vagy ajánlanád nekik?  
  • A cikkben túl sok olyan hirdetés van, amelyek elvonják a figyelmet a fő tartalomról, illetve zavarják annak megtekintését?  Úgy véled, hogy a cikk megjelenhetne nyomtatott újságban, enciklopédiában vagy könyvben?  
  • Az oldalakat gondosan, a részletekre figyelmet fordítva hozták létre, vagy nem nagyon ügyeltek a részletekre? 
  •  Panaszkodnának a felhasználók, ha erről a webhelyről látnának oldalakat?

google-panda-update

A Google tudományos adatelemzése azt mutatja, hogy ez a módosítás átfogóan javítja a keresési minőséget, illetve a felhasználói visszajelzések is nagyon pozitívak voltak a Pandával kapcsolatban. A legtöbb nyelv esetében a módosítás tipikusan a keresések 6-9%-ára lesz észrevehető hatással. Ez lényegesen alacsonyabb a Panda eredeti indításának hatásához képest, amely az angol nyelvű keresések majd 12%-át érintette észrevehető mértékben. A Google most élesítette ezt a módosítást minden nyelvre, a kínai, japán és koreai kivételével, mely nyelvekre még folyik a tesztelés.

Forrás: google