Mindent a fülnek, avagy tippek a hifi vásárláshoz
Év végén rendre felfut a szórakoztató elektronikai eszközök forgalma, de az évek óta slágerterméknek számító, multifunkcionális okoskákon túl van az elektronikai szegmensnek egy méltatlanul háttérbe szorított területe: a minőségi zenehallgatás.A nemrég megrendezésre kerülő Audio Vision Show keretében mutatkozott be hazánkban először az Audiophyle Szalon exkluzív hangsugárzója az Aida, amely a Sonus faber márka zászlóshajója.
Jancsa Attilla, az Audiophile Szalon igazgatója az eseményen elmondta, hogy álláspontja szerint ez a piac még nagyon fejletlen hazánkban, a fogyasztók nem ismerik sem az igazán nagy márkákat sem a minőségi kritériumokat. Néhány szabály betartásával azonban megelőzhetőek a csalódások vagy felesleges kiadások.
Az első, hogy ne vásároljunk pusztán internetes információk, tesztmagazinok alapján. Mivel a termékek hangzásával kapcsolatban a személyes élmény a meghatározó, ezért mindenképpen olyan üzletet keressünk, ahol sok terméket próbálhatunk ki. Kérjünk szakértő kereskedőtől személyre szabott tanácsot, mert a jó választáshoz ugyanis több szempontot is figyelembe kell venni: például a szoba méretét és berendezését, a már rendelkezésre álló eszközöket és nem utolsó sorban a gyakran hallgatott zenei stílust
Mivel a rendszer legfontosabb eleme a hangsugárzó, hiszen a zenét ez szólaltatja meg, ezért a rendelkezésre álló keretből a legtöbbet mindenképpen erre érdemes költeni. Ha tehetjük, ne sorozatgyártású, hanem kézzel készített termékeket válasszunk. Ha valóban minőségi hangzásra vágyunk, akkor ne a sokszor felesleges alkalmazások alapján döntsünk. Bármilyen kényelmes és trendi egy telefonról küldeni a zenét a lejátszóra, a valódi hangzáshoz a kevésbé tömörített felvételek állnak a legközelebb, ezért ezek lejátszására alkalmas eszközt válasszunk.
Fontos, hogy ne csak a formatervezés alapján döntsünk, ne szobrot vásároljunk. Hagyjuk, hogy először a fülünk válasszon, és csak ha már halljuk a különbséget, akkor engedjük a szemünket is beleszólni a vásárlásba!
Forrás: MTI