Két évvel ezelőtt történt, hogy az Opera Software felvásárolta a mobilos hirdetésekkel foglalkózó amerikai AdMarvel-t. A cég üzletkörét is hasznosítva aztán egy olyan piaci modellt vezettek be, amivel a hirdetők az Opera Mini felhasználói által betöltött lapokon reklámokat helyezhettek el.

Megint bevásárolt az Opera

A sikeren felbuzdulva most mindjárt két hasonló profilú céget is felvásároltak.

Az egyik cég a hangzatos Mobile Theory nevet viseli, székhelye San Francisco – de vannak irodái New-York-ban, Chicago-ban, Los Angelesben és Seattle-ben -, így elsősorban az amerikai piacra összpontosít. Ügyfelei között több jól ismert nevet üdvözölhetünk: Microsoft, Chevrolet, AstraZeneca, Coca-Cola. 300 honlap és alkalmazás segítségével 60 millió felhasználót érnek el, akiknek havi 2 milliárd hirdetést jelentetnek meg. Az Opera Mini ezek alapján jelentős piacbővülést hoz, hiszen a mobilos böngészőnek a legfrissebb jelentés szerint világszerte közel 160 millió aktív felhasználója van.

A másik szerzemény a 4th Screen Advertising. Ez már viszont európai, pontosabban londoni vállalkozás, portfóliójában szintén nagy nevekkel: The Guardian, MTV, Global Radio, Shazam vagy éppen az IMDb.

Mindezek az új beruházások azt a célt szolgálják, hogy az Opera csúnya kifejezéssel “pénzzé tegye” az évek alatt kialakított komoly felhasználói bázisát és a mobilos megjelenítés és reklámozás terén szerzett tapasztalatait – adta hírül az Opera hivatalos magyar rajongói oldala.

Forrás: magyaropera.blog.hu