Amerikában a McDonald\\”s is adathalászok célpontjává vált. A támadók most is a gyanútlan felhasználók pénzére utaznak.
Az adathalászok elsősorban hamis weboldalak, illetve elektronikus levelek révén igyekeznek a felhasználókat megtéveszteni, és ezáltal bizalmas adatokat megszerezni. Eddig elsősorban bankokat, illetve elektronikus kereskedelemmel és online fizetéssel foglalkozó cégeket szemeltek ki maguknak. Azonban a napokban egy új célpont is felbukkant, amely ezúttal nem más, mint a McDonald\\”s.
Ivan Macalintal, a Trend Micro egyik projektmenedzsere elmondta, hogy tudomásuk szerint a McDonald\\”s most először került az adathalászok célkeresztjébe. A bűnözők trükkje ezúttal is nagyon egyszerű, de annál megtévesztőbb. A felhasználó kap egy üzenetet, amely egy állítólagos McDonald\\”s felmérésről szól. Amennyiben meglátogatja a támadók által összeállított kérdőívet tartalmazó weboldalt, akkor azon először nyolc kérdést talál. Ezek elsősorban a cég ételeivel és szolgáltatásaival kapcsolatosak. Amennyiben a felhasználó megválaszolta a nyolc kérdést, akkor egy olyan weboldalra jut, amely 75 dolláros jutalommal kecsegtet. Ahhoz, hogy ezt megkapja — az üzenet szerint — nincs más dolga, mint megadni a nevét, az e-mail címét, a hitelkártyájának számát, valamint annak érvényességi idejét. Amennyiben ezt megteszi, akkor teljes mértékben kiszolgálja az adathalászokat, hiszen az adatai azonnal a támadók szervereire kerülnek.
Aivee Cortez, a Trend Micro elemzője szerint a kiberbűnözők elsősorban azt igyekeznek kihasználni, hogy a felhasználók minél több pénzt szeretnének megtakarítani, ami fokozottan igaz az év végi ünnepi időszakra. Az adathalászat egyre általánosabbá, ugyanakkor mind komplikáltabbá válik, és sokszor a kártékony programok terjesztésével is összefonódik. Az elemző szerint az adathalászat továbbra is gyakori támadási forma marad.
A múlt hónapban a Cyveillance számolt be arról, hogy a felmérései szerint idén jelentősen nőtt az adathalászattal összefüggő incidensek száma. Míg januárban átlagosan napi 400 támadást észlelt a cég, addig ez a szám októberre 1750-re emelkedett.