Válassza az Oldal lehetőséget

Már gőzerővel folyik a DirectX 10.1 fejlesztése

Már gőzerővel folyik a DirectX 10.1 fejlesztése

Jelentős újítások a láthatáron a 10-es verzióhoz képest.

 

A Microsoft már egy ideje munkálkodik a DX10 továbbfejlesztésén, melyet leginkább DirectX 10.1-nek nevezhetnénk el. A legfontosabb újítás valószínűleg a Shader Model 4.1 mellett egy új hangrendszer bevezetése lesz, mely jelenleg XAudio 2 kódnéven fut.

Már gőzerővel folyik a DirectX 10.1 fejlesztése

A lépés egyáltalán nem nevezhető logikátlannak, hiszen sokan nem örültek az OpenAL előtérbe nyomásának, és ha még azt is hozzátesszük, hogy az XAudio 2 nagyban hasonlítani fog az Xbox360-nál látottaknál, akkor már rögtön tudjuk, honnan fúj a szél. Egyfelől ez előnyös lehet a Microsoftnak a konzolháborúban, másfelől akik mind PC-re, mind Xbox360-ra fejlesztenek, sok energiát és időt megspórolhatnak ezentúl.

Azonban hogy ne legyünk rosszmájúak: az XAudio 2 sokkal fejlettebb 5.1-es hangzást kínál, mint a DirectSound vagy az OpenAL, így hosszabb távon mi, felhasználók is jobban járhatunk. Egy nagy kérdés van csak csupán: mi a helyzet a Creative-val és az ALchemyvel? Szegény fiúk nemrég álltak neki, hogy használható kártyát faragjanak Vista alatt is termékeikből, máris akár sutba dobhatják az egészet. Mindenesetre igen érdekes helyzet fog kialakulni, ha az XAudio 2 ténylegesen bevezetésre kerül.

A forráshivatkozásra kattintva találhatunk egy linket, melyen elérhető a még igen kezdetleges fázisban lévő szoftver, azonban ezt mindenki csak saját felelősségére próbálja ki (ráadásul Vista SP1 bétára is szüksége lesz)!

A szerzőről