Megy az optimalizálgatás a fű alatt?

Most az Intelt vádolják azzal, hogy nem tiszta eszközökkel játszik, ugyanis a 15.15.4.1872 Graphics Media Accelerator meghajtó Windows 7-hez készített változatában a teljesítményre kiható optimalizációt találtak, melynek speciális célpontja a 3DMark Vantage alkalmazás.

Már az Intel is trükközik a 3DMark Vantage-ben

Már az Intel is trükközik a 3DMark Vantage-ben

Már az Intel is trükközik a 3DMark Vantage-ben

A rendszer teljes pontszáma a driver használatával 37 %-kal nőtt meg a Vantage alatt, a GPU eredménye 46 %-kal növekedett, viszont a CPU pontszám közel 10 %-kal csökkent.

Ahhoz hogy kiderítsék a rejtélyes CPU pontszám csökkenést illetve a többi elem növekedését, egyéb mérőalkalmazásokat kezdtek el futtatni, ahol a CPU és a GPU kihasználtsági szintjét végig figyelemmel kísérték.

Már az Intel is trükközik a 3DMark Vantage-ben

Már az Intel is trükközik a 3DMark Vantage-ben

Már az Intel is trükközik a 3DMark Vantage-ben

Kiderítették, hogy a GPU tesztben a kimondottan erőforrásigényes munkálatokat igénylő elemeket a CPU-ba töltik be, így növelve a 3DMark pontszámot. Természetesen megkérdezték az Intelt is, hogy kívánja-e kommentálni a történéseket, melyre a cég azt a választ adta, hogy a 4-es sorozat grafikus meghajtójába olyan intelligens tulajdonságot építettek be, mely DirectX 10 esetén alkalmas arra, hogy igénybe vegye a CPU erőforrásait, besegítve ezzel a GPU-nak. Hozzátette, a 3DMark Vantage csak egy kiragadott példa azokból a szoftverekből ahol ez működik, mivel egyes játékokban (például Call of Juarez, Crysis, Lost Planet: Extreme Conditions és Company of Heroes) is tapasztalható sebességnövekedés az optimalizációnak köszönhetően. Az Intel saját elmondása szerint régebbi DX9-es termékeiben is használt már hasonló technikákat. A problémás meghajtó jelenleg a Futuremark hitelesítő eljárása alatt van, a cég pedig reméli, hogy nem lesz probléma és mindenben meg fog felelni az elvárásoknak, ahogy az eddigi drivereik is.