LG W2363V– Full HD monitor játékosoknak
Kezdjük a száraz adatokkal! A képátló 23 col, a dinamikus kontrasztarány 70 000:1-hez, a felbontás 1080p. Ezen adatok közül rögtön kitűnik a kontrasztarány, ami a hasonló készülékeknél 50 000:1-hez értéket szokott kapni. Szemünk nem egy komoly műszer, így azt nem tudjuk megállapítani, hogy a megadott érték teljesül-e, az azonban biztos, hogy játék vagy filmnézés közben szokatlanul kontrasztos képet láttunk. Mondhatnánk, hogy szinte már bántóan kontrasztos volt a kép, de gyanítjuk, hogy ez csupán megszokás kérdése, és a napi használatban lévő kijelzőink túl sápadtak, elmosódottak az LG készülékéhez képest.
Nagyon fontos, hogy egy játékra használt monitornál a válaszidő alacsony legyen. Nos, most ezzel sem volt probléma. A gyári adat szerint 2 ms-ról beszélünk, és ez igaz is lehet, hiszen utánhúzásnak nyomát sem láttuk. Kedvünk lett volna egy Blu-ray lejátszót rákötni, de ilyen sajnos nem volt a szerkesztőségben. A kép minőségénél lényeges adat még a betekintési szög. Az LG 170/160-as értéket ad meg. Érdekes, hogy a túl éles szögből nézett LCD kijelzőknél a távolabb eső részek sötétnek, rossz esetben szinte feketének tűnnek, nem úgy, mint az LG W2363V-nél. Itt sem olvasható éles szögből a távolabbi oldalon látható felirat, de nem azért mert besötétedik, inkább azért, mert messze van, és mert a kijelzőn van valamilyen tükröződést csökkentő bevonat, ami miatt a távolabbi oldal kicsit mattabb. Ezt sajnos nem tudom jobban megfogalmazni. A lényeg, hogy a fényerő még nagyon éles szögeknél is megfelelő a kijelző távolabbi oldalán.
Térjünk ki kicsit a menüre! Ahogy említettük érintés érzékeny felületen keresztül érhetjük el a beállításokat. A menü nagyobb része a szokásos opciókat kínálja, vagyis színhőmérséklet, fényerő, és hasonló beállítások találhatók benne. Ami a kíváncsiságunkat felkeltette a már említett gamepad piktogram. Ezt megnyomva egy G-Mode nevű ablak jelenik meg. Biztos nem lövünk nagyon mellé, ha azt gondoljuk, hogy a G ebben az esetben Game jelentéssel bír. Ennek a résznek két fontosabb eleme van. Az egyik a None-Delay beállítás, ahol garantáltan utánhúzás nélküli kép lehet a jutalmunk, a másik az ARC pont, ahol a kép automatikusan az adott játék felbontására áll be.
Lényegesek még a PIP és a SWAP „gombok is”. Ahogy azt már feljebb jeleztük rengeteg a bemenet, így szinte adja magát, hogy a kép a képben funkció működjön. A PIP-vel értelemszerűen ezt kapcsolhatjuk be, míg a SWAP segítségével válthatunk a képek között, pontosabban kiválaszthatjuk, hogy melyik bemenet képét akarjuk kicsiben, melyiket nagyban látni.
A tulajdonságokat taglaló rész végére tartogattunk egy érdekességet, ez pedig a SRS Trusound HD támogatás. A monitor kibontása előtt nézegettük a képességek listáját, itt tűt fel először a Trusound támogatás. Kicsomagolás után viszont meglepve tapasztaltuk, hogy a kijelzőn nincs hangszóró. Emiatt azt gyanítjuk, hogy az RCA hangkimenet vagy/és a fejhallgató kimenet hangját javíthatjuk e képesség segítségével.