Egy OECD (Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet) jelentése szerint, hazánk lemaradt a digitális földfelszíni műsorszórás bevezetésében.

A lemaradás az OECD tagokhoz képest értendő, mivel a tagországok mindegyikében komoly lépéseket tettek a bevezetés felé, míg itthon csak egy stratégiai célkitűzés létezik, mely 2012-re irányozza elő minden földfelszíni műsorszórás digitálissá tételét.

Az OECD pozitív változásokat is talált a hazai távközlési piacon. Ilyennek számít a vezetékes telefonszolgáltatás, ahol a bekötési idő csökkent, a szolgáltatás minősége erősödött. A jelentés szerint 1993-ban átlagosan 3 évet kellett várni egy telefonvonalra, míg ez az idő mostanra három napra csökkent. Drasztikus javulást mutat a szolgáltatás minősége is, hiszen 1990-ben száz vezetékes vonalra ötvenöt meghibásodás jutott, ám a mostani feltérés szerint ez az arány napjainkban a százból nullához közelít.

Az OECD friss felmérése szerint a mobiltelefon-tarifák is jelentősen csökkentek az utóbbi három évben, így az OECD tagországok közötti utolsó helyről a tizennyolcadikra ugrottunk elő.