A KuKirin G2 megtévesztésig hasonlít a G4-re. Igaz, kicsit hunyorítani kell hozzá, de lazán összekeverheted a két járművet.
Nézd meg a rollerről készült videós tesztemet is, ha tetszett iratkozz is fel csatornámra!
Bevezető
Ez a cikk azért lesz érdekes, mert a KuKirin a G2 Pro, Max és Master verziók után kiadta a G2-t, így utótag nélkül. Ez a G2 pedig egy teljesen más roller lett, mint az utónévvel ellátott változatok, borzasztóan hasonlít a G4-re.
A G4 nem lett hibátlan. A tesztem miatt kaptam hideget és meleget egyaránt, mert mivel a legjobb városi rollernek mertem mondani. Sokak szerint remek gép, mások szerint pedig egy hulladék. A két állítás között pedig szinte nincs vélemény.
Tény, hogy a futómű geometriája kicsit el lett rontva. Tény, hogy nagyon nehéz lett. Tény, hogy elég sokan panaszkodnak az első kerék szitálási hajlamára. Az is tény, hogy a nálam járt példány egyáltalán nem akart szitálni.
Mivel a sok negatív véleményt nem akarom kétségbe vonni, és persze a sok jó véleményt, köztük a sajátomat sem így két magyarázat marad. Az egyik, hogy a tervezési hiba mellett a gyártási minőség is eléggé szóródik, vagyis inkább mondjuk úgy, akadnak elég rosszul összerakott darabok is. A második eshetőség a kezelésben rejlik, vagyis valaki zakózik vele, más meg nem. Ezzel együtt a tervezési hibák még megmaradnak, csak van, aki jobban együtt ezzel élni, más meg kevésbé.
Az összeszerelés minősége amúgy nem jelent túl nagy gondot, hiszen a kínai rollereknél amúgy is érdemes a beüzemelést kicsit komolyabban venni annál, minthogy a féket beállítjuk.
Amikor megláttam a G2 első képeit rögtön az jutott eszembe, hogy vajon a kisebb, gyengébb verzió (vagyis a G2) mennyiben örökölte a nagytesó, a G4 hibáit. Javítottak-e az első futóművön? Faragtak-e le a gép súlyából? És persze a fő kérdés, a 2000 wattos G4 után milyen lehet a 800 wattos G2 gyorsulásban, nyomatékban és vezetési kényelemben.
Ebből a cikkből ezekre a kérdésekre fogtok választ kapni!
Kicsomagolás, beüzemelés és külső
Kezdjük a gép tömegével, ami jelen esetben 26 kilogramm. Ez már egy elfogadható súly, különösen annak tükrében, hogy a G4 nem kevesebb, mint 43 kilót nyom. Nem mondom, hogy ebből a 26-ból nem lehetett volna még néhány kilót faragni, de azért ez a tömeg már élhető, használható, akár még cipelhető gépet jelent.
A külső méretek is kisebbek lettek, hiszen a KuKirin G2 mindössze 125,8 x 66 x 126 centiméter, szemben a G4 133,6 66 x 129,5 centiméterével. Lényeges különbség még, hogy a kerekek a G4 11 coljával szemben „csak” 10 colosak, így a taposó is alacsonyabbra került. Ezzel együtt látványra, ha nincs egymás mellett a két roller abszolút nem tűnik kicsinek a G2, sőt, inkább egy erős, nagydarab gépnek tűnik.
Jellemző erre, hogy egy rolleres megállított a teszt útjaim alatt, hogy mégis milyen roller ez, meg mennyivel megy, mert ő még ilyen durván kinéző gépet nem látott, és sacc/kb. úgy tippeli, hogy minimum 60, de inkább több a vége sebességben. Amikor elmondtam mit tud, akkor még inkább csodálkozott.
Én viszont nem csodálkoztam, a G2 tényleg többnek tűnik, mint ami. De ne szaladjunk előre, majd a tapasztalok fejezetben írok többet!
Az alap szerelés nem különbözik a G4-től, így a sárvédő és a kormányszarv csak, amit fel kell csavarozni. Természetesen illik a fékeket is leelenőrizni, de ha ezek is be vannak állítva, akkor az első próbakörre el tudsz indulni.
Azt javaslom, hogy a huzamosabb használat előtt nézd át (vagy nézesd át) a gépet. Ellenőrizzétek a csavarokat, ami túl van húzva lazítsátok, ami nincs meghúzva ott húzzátok meg. Ellenőrizzétek a csavaroknál, hogy rögzítő pasztát kaptak-e, a forgási pontoknál a zsír meglétét, ha nincs akkor ezeket pótoljátok. Ezek az alapműveletek.
A KuKirin G2 külsőleg ugyanazt az ipari dizájnt kapta, mint a G4. Ezért is tűnik egy sokkal durvább gépnek, mint ami. Szerintem menő ez a külső, az egész úgy néz ki, mintha szögvasakból lenne összehegesztve. A fényezés egyszerű, szürke, fekete, ez is hozzátesz sokat a dizájnhoz, az egyszerűség ebben az esetben inkább előny, mint hátrány.
Ami még egyezik a KuKirin G2 és G4 között a lámpák és a műszerfal. Az első lámpák a fejidomba vannak építve, ahogy a műszerfal is, persze utóbbi felül van, a lámpák meg elől. A hátsó lámpa a taposó alatt van, a hátsó sárvédőn csak macskaszemet találunk. Megkapta a KuKirin G2 a G4 index megoldását is, ebben sincs a két gép között különbség.
Lássuk a specifikációt!
Papírforma
A méretekről és a tömegről már írtam, szóval jöjjenek az egyéb adatok!
Az elektromos rendszer 48 voltos, az akkumulátor kapacitása 15 Ah. A hátsó kerékbe épített agymotor 800 wattos, a maximális teljesítmény (peak) 1200 watt. Ehhez a teljesítményhez kapunk még 29 Nm nyomatékot, ami, ha valóban meg van jól fog jönni.
A gyártó azt mondja, hogy ezzel a teljesítménnyel és nyomatékkal 20 fokos emelkedőt tudunk leküzdeni, a maximálisan elérhető sebesség 45 kilométer óránként, a megtehető legnagyobb táv egy töltéssel 55 kilométer.
Itt fontos megjegyezni, hogy bár a KuKirint sokan tartják rossz gyártónak, tapasztalatom szerint náluk a motor teljesítménye, az akkumulátor kapacitása annyi, mint amennyit ígérnek, nincs trükközés, a 800 watt valóban 800 watt lesz, a csúcsnyomatékot (jelen esetben az 1200 wattot) nem mint valós teljesítményt, hanem mint kiegészítő adatot adják meg. Becsülettel leírják azt is, hogy a gyári adatok 65 kilós testtömeg mellett érhetők el!
Van még néhány adat. Az egyik, hogy az akkumulátort nulláról százra 8-9 óra alatt lehet feltölteni. Ez azért lényeges, mert így egy éjszaka, vagy egy munkaidő alatt csutkára tudod tölteni. Lényeges még, hogy kapunk IP54-es víz és por elleni védelmet. Ez azt jelenti, hogy a felfröccsenő víznek ellenáll, de búvár rollernek nem lesz megfelelő. Ja, és zuhanyzáshoz se vidd magaddal, és ne csak azért, mert megkarcolja a zuhanytálcát.
Nem beszéltem még a fékről, elől és hátul is mechanikus tárcsafék lassít minket. A gyártó szerint 4-10 méter a fékút, ami persze függ a sebességedtől meg a testtömegedtől is. Lényeges még, hogy 3 sebességfokozat közül választhatunk. Az ECO 25- a második Sport 35- a harmadik Race 45 Km/órás végsebességet tesz lehetővé.
Upsz, jandnem elfelejtettem, természetesen van első és hátsó lengéscsillapítás is, ezek feszessége állítható!
Szerintem leírtam mindent, jöhetnek a tapasztalatok!
Tapasztalatok
Mivel a G4 nem túl rég járt nálam az élmények még frissek. Emiatt aztán, meg persze a külső hasonlósága okán azt vártam, hogy felállok a KuKirin G2-re és az úgy fog menni velem, mint a G4. Persze nem úgy ment, hiszen a teljesítmény a fele sincs, 2000 watt vs. 800 watt. Azonban, mint később kiderült ez kicsit sem baj, sőt, inkább pozitívumnak ítélem meg a dolgot.
Amit indulás után rögtön észre fogsz venni, hogy a műszerfal pont az a semmit nem érő valami, mint számos más KuKirin roller esetén. Egy kicsit kisüt a nap, és rögtön nem látsz rajta semmit. Szerencsére az üzemmód váltás a bekapcsológomb két gyors megnyomásával megoldott, de azt, hogy éppen melyik fokozatban vagy a kijelzőn kéne látnod. Nem fogod látni, ahogy azt sem mennyivel mész, meg azt sem, hogy indexelsz-e, meg azt sem ég-e a lámpa.
Nem fogod látni az érintésérzékeny gombokat sem, amikkel a lámpát be tudod kapcsolni, az üzemmódot tudod váltani, vagy beállíthatod, hogy Km/óra vagy Mérföld/óra legyen a kijelzés. Mondjuk utóbbit felesleges is látni. Előbbi kettőnél, mint írtam a bekapcsológomb siet a segítségedre, kétszer röviden megnyomva fokozatot váltasz, egyszer röviden megnyomva a lámpát kapcsolod. Hosszan ne nyomd, ha éppen mész a rollerrel, mert akkor kikapcsol.
A kezelőszervek jók, bár a G2 Master index kapcsolóját feltehették volna ide is, az jobban tetszett. Az indexek amúgy szinte semmit nem érnek. Elől még hagyján, a lámpa két oldalán a fejidomba építve legalább elég magasan villognak, van rá esély, hogy az autós meglátja. Hátul viszont alacsonyan van a lámpa, ráadásul a saroktámasz alatt.
A KuKirin G4 esetén sok tulajdonos cserélte az indexet utólag karos megoldásra. Ezek sokkal jobbak. A rollerben az elektronika, kapcsoló már meg van, szóval egy kis elektronikai+műszaki vénával megáldottaknak javaslom, hogy tegyenek a KuKirin G2-re rendes LED-es indexeket!
A taposó elég hosszú és elég széles a KuKirin G2 esetén is. A 44 és feles lábammal nem volt kicsit sem szűk a hely, sőt. Ha használod a saroktámaszt, akkor még a jóval nagyobb lábbal megáldottaknak sem lesz az. A 10 colos ballonos kerekek és a lengéscsillapítás együtt frankón simítja ki az úthibákat. Viszont a gyári beállítás az én súlyomhoz (100 Kg) túl puha volt, nagyobb úthibáknál felütött. Erre megoldás a feszesség állíthatósága, de ha ez is kevésnek bizonyulna lehet erősebb lengéscsillapítást is beszerelni, igaz, ez plusz pénzbe kerül.
Szokás szerint őrült nagy pozitívumnak érzem (és feljebb már írtam is), hogy a KuKirin nem csal a műszaki adatokkal. A 800 watt az 800 watt, nem pedig 1200 watt, mint az OOTD S10 esetén, ahol gyári adatnak 1200- van megadva, viszont a tesztre használt emelkedőn az OOTD pont ott adta fel a küzdelmet, ahol a papíron jóval gyengébb, mindössze 800 wattos KuKirin G2. Nem hiába mondtam, hogy az OOTD S10 nincs 1200 watt, már a teszt alatt is 800- vagy maximum 1000 wattra becsültem a teljesítményét, és tessék, úgy tűnik nem tévedtem.
Ami számomra, a testtömegemhez képest kicsit karcsú a 29 Nm nyomaték. Ezzel én közepes emelkedőkön még felvergődtem, de a kicsit is húzósabb meredekek már megálljt parancsoltak. Hát igen, ahogy mondani szoktam, a nagy teljesítmény nem csak a száguldás miatt kell, hanem azért is, hogy felvigyen a roller a hegyre!
Ha már sebesség, akkor meg kell említenem azt is (újfent a KuKirin becsületét védve), hogy a végsebesség bizony alattam is közelítette a gyári maximumot. Persze sík úton. Szóval, ha Te nálam könnyebb vagy, akkor a 45 biztos meg lesz!
Végül néhány mondat a talán legfontosabb dologról a futóműről és a szitálási hajlamról!
Sajnos a KuKirinnél nem tanultak a G4 hibájából, elkövették a G2 esetén is. A kerék forgáspontja a tengely elé esik, emiatt a roller hajlamos úthibák, szegélyek, dobbantók esetén a szitálásra. Bog a Mobilarénától magyarázta jól ezt a G4-ről szóló videójában, így tőle idézek. Vagyis a lényeg az, hogy a futóművet úgy képzeljétek el, mint a Tesco-s bevásárlókocsi kerekét, ami ha elkezded tolni a kocsit mindig hátrafordul. Minél hátrébb van a kormány forgáspont a kerék tengelytől a visszafordulási hajlam annál nagyobb.
Szerencsére a KuKirin G2 és G4 esetén nincs a tengely sokkal előrébb, de előrébb van, és ha terheled a rollert, akkor a C futómű sajátossága okán még messzebb kerül. Vagyis nagyobb testtömeg esetén romlik a helyzet.
Amikor a terhelés elmegy az első kerékről pl. egy úthiba miatt, akkor a kerék hátra akar fordulni. Ha nem fogod laza csuklóval a kormányt, akkor előfordulhat, hogy a kormány korrekció miatt ellentétes irányban túlkormányzol, és már létre is jött a szitálás, Te pedig elrepülsz, mint a győzelmi zászló.
Mint írtam, a G4 és a KuKirin G2 esetén is meg van ez a hiba. Nem végzetes, és egyes gépeknél kevésbé, másoknál erősebben jön elő, amit okozhat az abroncs minősége, a kerékben a nyomás nagysága (mennyire puha a gumi) meg sok más is.
Ahogy írtam, a KuKirin G2 esetén a kisebb motorerő és a kisebb végsebesség előny. Most el is mondom miért!
Azért előny, mert a roller alacsonyabb tömege, kevésbé erőteljes gyorsulása és a kisebb végsebesség miatt a szitálási hajlam erősen csökkent. Még kézzel direkt rájátszva a dologra, vagyis jól megrángatva a kormányt sem éreztem bizonytalanságot. Persze ezen javított volna, ha még egy kicsit szélesebb kormányt tesznek a gépre, de összességében erre a kisebb teljesítményű gépre ezt a kormányszélességet sem éreztem kevésnek.
Szóval összességében a KuKirin G2 egyrészről gyengébb, kevésbé jól gyorsuló, kisebb végsebességre képes gép lett, de pont emiatt biztonságosabb is, és a szitálási hajlam is jóval kisebb.
Összegzés
A KuKirin G2 véleményem szerint egy kellemes gép lett. Ilyennek kellett volna lenni a G3-nak is, és egy szavam nem lett volna vele kapcsolatban. A külső, a dizájn robosztus, meggyőző. A fékek is elégnek tűnnek a kisebb végsebesség miatt, a 10 colos kerekek mérete, vastagsága is megfelelő.
Kinek ajánlom a KuKirin G2-t és kinek nem?
Ha meredek emelkedőkkel tarkított helyen laksz, akkor neked nem lesz jó. Ha kisebb emelkedőket kell leküzdened szeretni fogod. Ha szereted a sportosabb megoldásokat, akkor lehet a Te rollered, de ha a konzervatívabb, nyugisabb megoldásokat keresed, akkor nem biztos, hogy szeretni fogod. A külső biztos megosztó lesz, ha ízlésednek megfelel ez az ipari dizájn, akkor szeretni fogod!
Ha megkérdeznek, akkor azt mondanám, hogy fiataloknak, fiatalos (örök fiatal) felnőtteknek inkább ajánlanám. Ez lenne az a roller, amit a nagyobb kamasz fiamnak már oda mernék adni, ha lenne nagyobb kamasz fiam, de még nincs. A végsebesség élhető, persze ekkora sebességnél is lehet irgalmatlan nagyot taknyolni, szóval a megfelelő védőfelszerelés, a fullface sisak elengedhetetlen kiegésztítők. Városban inkább kerékpárúton javaslom a használatát, autók közé a KuKirin G2 nem való. Igaz, jelenleg az idióta szabályozásnak köszönhetően semmilyen elektromos rollerrel sem közlekedhetünk legálisan kerékpárúton, de ez remélhetőleg inkább előbb, mint utóbb, de változni fog!
Persze nem diszkriminálunk, mert nem helyes, sportos filigrán csajok is rendkívül jól mutatnának a KuKirin G2-n!
Összességében tehát egy gyengébb, de pont emiatt élhetőbb roller lett a KuKirin G2, mint a G4. Biztonságosabb is, szitálási hajlam tekintetében sem kell annyira tartani tőle. Ha ilyen teljesítményű gépet keresel magadnak vagy a gyerekednek, akkor nyugodtan vedd meg, főleg, hogy barátságos árcédulát is kapott!
Végül az ár. Fontos kiemelni, hogy a cikkhez kapott kuponnal az eddigi legjobb árhoz képest is kaptunk plusz 10 ezer forint kedvezményt! A KuKirin G2 természetesen EU raktárból rendelhető meg, ára a NNNKUKIG2FOLD kuponkóddal mindössze 178 ezer forint. A szállítás ingyenes, és mivel EU raktárból érkezik nem lesz vámkezelés, vámfizetés, az ÁFA pedig benne van az árban!
Vásárlás itt:
Vásárlás itt:
KuKirin G2 elektromos roller
Bukósisak rollerezéshez
A cikk kereskedelmi üzenetet tartalmaz