Az Intel kiadott egy pre-béta meghajtót, amelyben végre engedélyezték a hardveres T&L egységet.
A GMA X3000 megjelenésekor a többség elismerően hümmögött a hardveres T&L egység láttán, amely végre komolyabb játékbeli teljesítményt ígért az Intel integrált grafikus lapkái számára is. Azonban valamilyen okból kifolyólag a meghajtóprogramok a mai napig nem támogatták ezt a tulajdonságot, sőt az új GMA lapka olykor gyengébb produkciót nyújtott, mint elődje, a GMA 950.
Nos, egy évvel a Broadwater lapkák debütálása után végre megérkezett a várva várt meghajtó, mely egyelőre csak a Windows XP rendszert használók számára elérhető. A Vistás driveren van még mit dolgozni, de heteken belül az is megjelenhet. Hogy az öröm mégse legyen olyan nagy, az új meghajtó csak a Shader Model 2.0-át támogatja, holott maga a hardver SM 3.0 képes. Az Intel augusztus végére ígéri az SM 3.0-át is támogató verziót.
A 14.31-es meghajtóval tesztelt játékok:
- Battlefield 2
- Battlefield 2142
- Call of Duty 2
- The Elder Scrolls: Oblivion
- Vanguard: The Saga of Heroes
- Rainbow Six: Vegas
- Age of Empires 3
- Final Fantasy XI Bench 3
- Unreal Tournament 2004
Letöltés: Intel Graphic Accelerator Pre-Beta driver [ 17,3 MB | Intel.com ]
Megj.: Arra azért kíváncsiak lennénk, hogy a Rainbow Six játékot hogyan tesztelték, ha SM 3.0 az egyik feltétel a futtatásához?