A menüről néhány képet csatolunk, így megspóroljuk a hosszabb magyarázatot. Így legalább mindenki láthatja, hogy szipmla, egyszerű és mutatós felületről van szó, ami ráadásként képes magyarul is kommunikálni velünk.
Ennél sokkalta fontosabb a harmadik dimenzió kérdése. Ahogy előző 3D-s LG cikkünkben láthattátok, a gyártó a monitorai mellé egy szoftvert csomagol, ami képes a térhatású kép kialakítására a 3D filmek esetén, illetve a 2D-3D konverzióra hagyományos anyagoknál. Leírtuk, hogy az ötlet jó, hiszen egyrészről működik, tehát meg van a 3D hatás, másrészről teljesen platform független, mindegy neki, hogy ATI vagy NVIDIA kártyánk van. Jelenleg az egyetlen korlát az operációs rendszer, hiszen mindenképpen Windows XP vagy újabb “ablakok” operációs rendszer kell a futtatáshoz.
Itt van viszont ez a TV, ami ha lehet, még jobb, még egyszerűbb használatot tesz lehetővé. Ennél ugyanis nem kell szoftvert sem telepítenünk, az benne lakik a készülékben. Nyomatékosítsuk mit is jelent ez! Egyrészről a szimpla TV adásokat, DivX anyagokat is képesek vagyunk némileg háromdésíteni, másrészről, és ez a sokkal fontosabb, teljesen platform független megoldást kapunk.
Ha valaki ilyen kijelzőt vesz, akkor már teljesen mindegy, hogy Intel vagy AMD proci dobog-e a gépe mellkasában, hogy AMD, NVIDIA vagy bármilyen más gyártó GPU-ja adja a képet, és az is, hogy milyen operációs rendszert használunk. Ettől kezdve a 3D élménynek semmi köze sincs ahhoz, hogy milyen gép szolgálja ki. A cikk első bekezdésében írtam, hogy ez a kijelző az, amit már nem szívesen adok vissza, és pont ez a platform függetlenség, illetve a 3D könnyű kezelhetősége az, ami miatt így érzek.
Az talán már nem jelent meglepetést senkinek, hogy az LG 3D nem a tavalyi évben elterjedt shutteres szemüveggel, hanem a sokkal könnyebb polarizálttal működik. Pont olyannal, mint amit a moziban kapunk. Ez a másik oka, hogy szeretnék egy ilyen kijelzőt magaménak tudni.
Azt nem állítom, hogy ez a módszer hibátlan. A 3D technológiákat bemutató cikkemben igyekeztem kiemelni, hogy sajnos, napjainkban nem létezik hibátlan 3D technológia. Választhatunk azonban a rossz és a kevésbé rossz között, és a polarizált szemüveges megoldás nagyon sok tekintetben jobb, mint a shutteres „NVIDIA szemüveges” módszer. Nem villog, sokkal kisebb a fényveszteség, élesebb, a valósághoz jobban közelítő színeket láthatunk általa. Jóval könnyebb, nem kell tölteni, és az ára nagyjából a tizede egy NVIDIA féle szemüvegnek. Az LG munkatársai azt szokták mondani a bemutatókon, hogy ha erre ráül a gyerek, akkor büntetésből aznap nem kap fagyit, ha az NVIDIA féle szemüvegre, akkor abban az évben nem kap semmit.
A kisebb tömeg kényelmesebb viselést tesz lehetővé. De a kényelmet nem csak ez okozza. Ismét csak vissza kell kanyarodnom a 3D technológiákat bemutató cikkemhez. Az első polarizált megoldások esetén az egyik szemen horizontális, a másikon vertikális polarizációt alkalmaztak. Ez jó volt, mert más képet kapott a jobb és a bal szem, kialakult a térérzet. Viszont rossz volt, mert ha eldöntöttük a fejünket „kiestünk” a képből. Furcsa, és nem is szokták elmondani, de hasonló jelenséget tapasztalhatunk a shutteres szemüvegnél is. Ha nem egyenesen ülünk a tv előtt, akkor a függőlegestől való eltérés függvényében egyre kevesebb fényt enged át a szemüveg, míg ha teljesen vízszintes pozícióba kerülünk, már semmit. Magyarán csak feketeséget látunk.
A jelenlegi polarizált megoldások körkörös polarizációt használnak. A szemek közötti eltérés a forgás irányában van. Az eljárás előnye, hogy fejünket bármennyire is eldöntjük a kép fényereje semmit sem fog változni, így egy LG polarizációs elven működő televízió előtt akár fekve is meg lesz a 3D hatás. Ezek rendkívül fontos dolgok, komoly előnyt jelentenek a konkurencia shutteres megoldásához képest. Nem véletlen, hogy a friss hírek szerint már több nevesebb gyártó is bejelentette, hogy az LG polarizált paneljaira épülő televíziót kíván piacra dobni.
Az oldal végére még egy nagyon fontos dolog maradt, az, hogy milyen anyagokat tudunk 3D-ben megnézni. Az utolsó képen látszik, hogy lényegében minden elterjedt rögzítési mód támogatva vagyon, amiben az a nagyon jó, hogy ilyen anyagok már most is megtalálhatóak a neten. Nem csak rövid bemutató filmeket, hanem teljes foci meccseket is találtam már, amik 3D adásból lettek rögzítve. Magyarán meglepő módon, már most is hozzá juthatunk olcsó tartalmakhoz.
Azt talán mondani sem kell, hogy az asztali Blu-Ray 3D sem akadály, szóval a lényeg, hogy már most is van mit nézni, és ez a tendencia az idő múlásával csak további javulást mutathat.