A KuKirin S1 Max nem váltja meg a világot, de a városi mindennapokban nagy segítség lehet.
Nézd meg a rollerről készült videómat is, ha tetszett iratkozz fel csatornámra!
RÖVIDEN
Mi ez?A KuKirin S1 Max egy kompakt, összecsukható elektromos roller 8 colos defektálló kerekekkel és könnyű, 16 kg-os tömeggel.
Mit tud?350 W-os motorral, három sebességi fokozattal, 25-30 km/h sebességgel és 15-25 km hatótávval rendelkezik városi közlekedéshez.
Mibe kerül?Megközelítőleg 115 000 forintba kerül, ami kedvező ár-érték arányt biztosít a belépő szintű elektromos rollerek kategóriájában.
Kinek jó?Ideális választás alacsonyabb vagy átlagos magasságú felhasználóknak, akik elsősorban sík terepen, jó minőségű városi utakon közlekednének.
Bevezető- avagy miről szól ez a cikk?
Mindannyian érzékeljük, a városi közlekedés sosem lesz már olyan, mint 10-15 éve volt. Amióta az elektromos rollerek, mint a KuKirin S1 Max megérkeztek az utcákra minden megváltozott, annyira, hogy a mai napig nem tudta eldönteni a magyar jogalkotó, hogy mi is pontosan egy elektromos motorral hajtott roller. Azt viszont biztosan tudjuk, hogy a KuKirin S1 Max egy praktikus, könnyű, mégis strapabíró elektromos roller, ami 350 wattal és 39 kilométeres hatótávval rendelkező városi roller lett.
Az elmúlt években tehát az elektromos mikromobilitási eszközök egyre nagyobb teret hódítottak a városi közlekedésben. A dugókban araszolás és a zsúfolt tömegközlekedés alternatívájaként az elektromos rollerek kényelmes, környezetbarát és költséghatékony megoldást kínálnak a mindennapi közlekedéshez.
Emlékszem, valamikor 6-7 évvel ezelőtt írtam róla, hogy a budapesti jegy és bérletárakat ismerve mennyi idő alatt térül meg egy roller ára. Kaptam hideget, meleget (sejthetitek). Már akkoriban is bőven belátható időn belül volt a megtérülés (ha emlékeim nem csalnak másfél- két évről volt szó), de azóta a helyzet csak javult. A jegy és bérlet árak folyamatosan emelkednek, de a rollerek árai valahogy maradtak azon a szinten, amin évekkel ezelőtt voltak. A KuKirin S1 Max ára sem magas, rendkívül versenyképes árral veszi célba a városban közlekedőket.
A KuKirin márka egyre ismertebb az elektromos rollerek piacán, különösen a G2-es és G3-as sorozataikkal alapozták meg hírnevüket, amelyek komoly teljesítménnyel és megbízható összeszerelési minőséggel büszkélkedhetnek. A KuKirin S1 Max a belépőszintű kategóriát képviseli a vállalat kínálatában, mégis számos olyan funkcióval rendelkezik, amelyek a drágább modellekben is megtalálhatók.
A 36 V-os, 10,4 Ah-s akkumulátor akár 39 kilométeres hatótávot biztosít egyetlen töltéssel (ez persze a gyári adat), míg a 350 W-os motor 30 km/h-ás sebességre gyorsíthatja a rollert (a gyártó szerint). A 8 colos, tömör méhsejt mintázatú kerekek defektállóságot és bizonyos mértékű kényelmet biztosítanak, míg a hátsó rugózás némileg segít csökkenteni az úthibák okozta rázkódást.
A KuKirin S1 Max könnyű, mindössze 16 kg-os súlya és összecsukható kialakítása miatt könnyen szállítható és tárolható. Akár a tömegközlekedési eszközökre is felvihető, vagy egy autó csomagtartójában is szállítható. A beépített LED kijelző segítségével mindig nyomon követhető a sebesség, az akkumulátor töltöttségi szintje és az éppen használt menetmód.
A biztonságról elektronikus és fizikai fékrendszer gondoskodik, míg az elöl és hátul elhelyezett LED-es világítás az éjszakai láthatóságot biztosítja. A roller IP54-es védettségi besorolással rendelkezik, ami azt jelenti, hogy ellenáll a fröccsenő víznek és a pornak, így akár enyhén nedves körülmények között is használható.
A KuKirin S1 Max ideális választás azoknak, akik megfizethető áron szeretnének egy megbízható elektromos rollert a mindennapi városi közlekedéshez, rövid távú utazásokhoz vagy az “utolsó kilométer” (last mile) problémájának megoldására az ingázás során.
Az “utolsó kilométer” – a városi közlekedés hiányzó láncszeme
Az elektromos rollerek világában gyakran emlegetett “last mile” vagy “utolsó kilométer” kifejezés arra a rövid távolságra utal, amelyet az utazók a tömegközlekedési csomópontok (buszállomás, villamos- vagy metróállomás, vasútállomás) és a végső úticéljuk (otthonuk, munkahelyük, iskolájuk) között tesznek meg. Ez az a szakasz, ahol a hagyományos tömegközlekedés már nem hatékony vagy nem érhető el, mégis túl hosszú lehet kényelmes gyalogláshoz.
Az elektromos rollerek, mint a KuKirin S1 Max, tökéletesen illeszkednek ebbe a résbe, mivel könnyen hordozhatók a tömegközlekedési eszközökön, gyorsan összecsukhatók, és kis helyen tárolhatók. Ezáltal lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy a hosszabb távokat tömegközlekedéssel tegyék meg, majd az “utolsó kilométerre” átváltsanak a személyes mikromobilitási eszközükre, jelentősen csökkentve ezzel a teljes utazási időt és a városi forgalom terhelését is.
A “last mile” megoldások népszerűsége a városi közlekedési szokások átalakulásával egyre nő, hiszen kombinálják a tömegközlekedés hatékonyságát a személyes közlekedés rugalmasságával, miközben környezetbarát alternatívát kínálnak az autóhasználattal szemben. Ez különösen fontos olyan sűrűn lakott városi területeken, ahol a parkolás problémás, a forgalmi dugók mindennaposak, és egyre nagyobb az igény a fenntarthatóbb közlekedési módok iránt.
KuKirin S1 Max: Kompakt formában
A KuKirin S1 Max letisztult, minimalista megjelenésű roller, ami már első pillantásra elárulja, hogy egy praktikus, városi használatra tervezett elektromos közlekedési eszközzel van dolgunk. A fekete alapszínt narancssárga dizájnelemek teszik egyedivé, ami a Kukirin márka jól felismerhető védjegye. A roller kinyitott állapotban 108 × 50 × 110 cm-es, míg összecsukva ez 108 × 50 × 46 cm-re csökken. A rendkívül könnyű, 16 kilós kialakítás segít abban, hogy az összecsukott rollerrel felszáljunk buszra, villamosra vagy betegyük az autónk csomagtartójába.
A kormányrúd magassága sokaknak ideális lesz, másoknak meg nem, mert a magasság sajnos nem állítható. Ez ezeknek a pálcika rollereknek valahogy közös tulajdonsága, amivel meg kell próbálni együtt élni. Az 51 cm szélességű (keskenységű) kormány kényelmes fogást biztosít, gumírozott markolatokkal, amelyek megakadályozzák, hogy nedves időben vagy izzadt kézzel is megcsússzon a kezünk. A kormányon található a jobb oldali gázkar, a bal oldali elektronikus fékkar, amely egy lefele tolható, vagyis nem hagyományos kialakítású megoldás. Jobboldalon találjuk a multifunkciós bekapcsológombot, középen a tök jól sikerült, de nem túl bonyolult központi LED kijelzőt.
A kijelző letisztult megjelenésű és viszonylag látható még erős napfényben is. Minden fontos információt megjelenít: az aktuális sebességet, az akkumulátor töltöttségi szintjét, a választott menetmódot, valamint a megtett távolságot. A bekapcsológomb nemcsak az eszköz aktiválására szolgál, hanem többszöri megnyomásával lehet váltani a három sebességi fokozat között (Eco, Standard, Sport), kétszeri megnyomásával pedig be- és kikapcsolható az első LED világítás (további rejtett funkciókról lejjebb még írok).
A KuKirin S1 Max taposófelületeahhoz képest, hogy pálcika rollerről beszélünk egész nagy lett. A 61 cm hosszú és 15 cm széles felület csúszásgátló borítással van ellátva, ami biztonságos közlekedést biztosít még nedves időben is – ide azért beszúrom, hogy a kerekek nem túl biztonságosak nedves időben, szóval csak óvatosan használd, ha esik az eső. A roller jobb oldalán található a praktikus támasz, amely sík felületen stabil állást biztosít parkoláskor. A szerkezet elején és a hátsó sárvédőnél is elhelyeztek egy-egy KuKirin márkajelzést, erősítve a tetszetős megjelenést.
A roller 8 colos, tömör méhsejt mintázatú kerekekkel rendelkezik, amelyek defektállók, így nem kell aggódni a keréklyukadás miatt. Cserében elég kemények, így a méhsejt mintázat ellenére nem sokat csillapítanak az út egyenetlenségein. A kerekek narancssárga díszítőelemekkel vannak ellátva, ami nemcsak esztétikai célokat szolgál, hanem javítja a roller láthatóságát is. Az első kerék hagyományos, míg a hátsóba van beépítve a 350 W-os motor, amely a hajtásért felel.
A töltőport a roller bal oldalán, a taposó előtt található, védőfedéllel ellátva a nedvesség elleni védelem érdekében. Az akkumulátor töltése a mellékelt töltővel történik, amely 7-8 óra alatt tölti fel teljesen a 36 V-os, 10,4 Ah-s akkumulátort. A roller hátsó részén található a LED-es hátsó lámpa, amely fékezéskor automatikusan aktiválódik (villog), növelve ezzel a biztonságot éjszakai vagy rossz látási viszonyok között.
A KuKirin S1 Max mindössze 16 kg-os súlya és az intelligens összecsukható mechanizmusa különösen praktikussá teszi. Az összecsukáshoz először fel kell oldani a biztonsági zárat, majd előre kell billenteni a kormányrudat tartó kart, így hátrahajtható a kormányrúd, amelyet egy kampóval lehet rögzíteni a hátsó sárvédőhöz. Ez a kettős biztonsági mechanizmus megakadályozza, hogy a roller véletlenül összecsukódjon használat közben, ugyanakkor lehetővé teszi, hogy másodpercek alatt összehajtható és könnyedén szállítható legyen.
KuKirin S1 Max számokban: Teljesítmény, hatótáv és minden, ami számít
A KuKirin S1 Max erejét egy 350 W névleges teljesítményű (csúcs 500 W) kefementes motor biztosítja, amely általában elegendő erőt ad a mindennapi városi közlekedéshez. Ez a motor akár 19 Nm nyomatékot is képes leadni, ami a gyári specifikáció szerint lehetővé teszi a 15 fokos (≤15°) emelkedők leküzdését is. A roller maximális sebessége gyárilag 25 km/h-ra van korlátozva az európai szabályozásoknak megfelelően, de korlátozás nélkül akár 30 km/h sebességet is elérhet a gyártó adatai szerint.
Az energiaellátásról egy 36 V-os, 10,4 Ah-s lítium-ion akkumulátor gondoskodik, amely BMS (Battery Management System) védelmi rendszerrel van ellátva. Ez az akkumulátor optimális körülmények között (értsd tesztpadon) akár 39 kilométeres hatótávot is biztosíthat, bár a valós hatótáv nagyban függ a felhasználó súlyától, a terepviszonyoktól, a hőmérséklettől és a választott sebességi fokozattól. A gyártó a tesztjeit a megszokott 65 kg-os terheléssel (ez lehet egy meglett, felnőtt kínai átlag férfi tömege), 5-25°C közötti hőmérsékleten, szilárd burkolaton, második sebességi fokozatban végezték.
A roller három különböző sebességi fokozattal rendelkezik. Az első fokozat 15 km/h, a második 20 km/h, míg a harmadik fokozat korlátozás mellett 25 km/h, korlátozás nélkül pedig akár 30 km/h sebességet tesz lehetővé. Papírforma szerint.
A KuKirin S1 Max fékrendszere két elemből áll: elektronikus fékből és kiegészítő mechanikus fékből. Az elektronikus fék a bal oldali fékkar lenyomásával aktiválható, míg a kiegészítő fék a hátsó sárvédő lenyomásával, kerékre nyomásával működik. A kettő kombinációja meglehetősen hatékony fékezést tesz lehetővé, bár lejtőn, nagyobb sebességnél a fékút megnövekedhet. A fékrendszer aktiválásakor a hátsó LED lámpa automatikusan világítani kezd, növelve így a láthatóságot és a biztonságot.
Az elektromos roller IP54-es védettségi besorolással rendelkezik, ami azt jelenti, hogy védett a por és a fröccsenő víz ellen, így enyhén nedves körülmények között is használható, de erős esőben vagy vízbe merítve nem ajánlott. A töltés 100-240 V-os váltóáramú hálózatról történik a mellékelt 2,0 A-es töltővel, és a teljes feltöltés körülbelül 7-8 órát vesz igénybe.
A roller váza vasból készült, ami biztosítja a megfelelő stabilitást és tartósságot. A teljes súlya, ahogy azt feljebb írtam 16 kg, terhelhetősége pedig maximum 100 kg.
KuKirin S1 Max: rejtett beállítások
A KuKirin S1 Max nem rendelkezik külön mobilalkalmazással és Bluetooth kapcsolattal, de a fedélzeti rendszere számos funkciót kínál, amelyeket a központi irányítópanelen, a multifunkciós gomb segítségével érhetünk el. A rendszer a központi kijelzőn egyszerű, mégis átgondolt és praktikus kezelőfelületet biztosít, amely nem igényel különösebb technikai tudást.
A roller központi vezérlőegysége a bekapcsológomb, sok funkciót lát el. Egyszeri rövid megnyomásával lehet váltani a három sebességi fokozat között (Eco, Standard, Sport), ami lehetővé teszi a teljesítmény és a hatótáv optimalizálását a különböző használati körülményekhez. A gomb kétszeri gyors megnyomásával az első LED világítás kapcsolható be vagy ki, ami különösen hasznos az esti vagy hajnali közlekedéshez.
A KuKirin S1 Max fedélzeti rendszere rejt néhány kevésbé ismert, de annál hasznosabb funkciót is. Ha háromszor gyorsan egymás után megnyomjuk a bekapcsológombot, aktiválhatja a tempomat funkciót. Ekkor a kijelzőn megjelenik egy nagyon kicsi ikon, és ha a roller egy adott sebességen halad tartósan az ikon villogása megszűnik, jelezve, hogy a tempomat aktív állapotba került. Ez a funkció hosszabb, egyenes szakaszokon való haladásnál lehet különösen kényelmes, hiszen nem kell folyamatosan nyomva tartani a gázkart. A tempomat kikapcsolásához elegendő ismét háromszor megnyomni a bekapcsológombot.
További rejtett funkció a “kick-to-start” vagy “lökésindítás” mód, amely a bekapcsológomb ötszöri gyors megnyomásával aktiválható vagy deaktiválható. Ez a biztonsági funkció megakadályozza, hogy a roller véletlenül elinduljon, mivel csak akkor kezd el haladni, ha a felhasználó már egy kezdeti lendületet adott neki lábbal való elrugaszkodással. Ez a funkció különösen hasznos lehet forgalmas területeken vagy azok számára, akik először használnak elektromos rollert.
A bekapcsológomb hatszori gyors megnyomásával pedig a sebesség-korlátozási módot lehet be- vagy kikapcsolni. Alapértelmezetten a roller a legtöbb európai szabályozásnak megfelelően 25 km/h-ra van korlátozva, de ezt a limitet fel lehet oldani, ha a helyi szabályozások ezt lehetővé teszik, vagy privát területen használjuk a járművet. A korlátozás feloldásával a KuKirin S1 Max akár 28-30 km/h sebességet is elérhet ideális körülmények között.
Igen, jól látjátok, kimaradt a gomb négyszeri megnyomása, de ennek oka egyszerű, így tudjuk a Km/ó illetve Mph között váltani. Nekünk jó lesz az előbbi.
A KuKirin S1 Max LED kijelzője mindig mutatja az aktuális sebességet, az akkumulátor töltöttségi szintjét (grafikus jelzésben, és ami nagy pirospontot érdemel feszültségértékben is), az aktív sebességfokozatot, valamint a roller által megtett össztávolságot. A kijelző emellett vizuális visszajelzést ad apró ikonok segytségével az aktivált funkciókról is: megjelenik rajta, ha a világítás be van kapcsolva, ha a féket használjuk, vagy ha a tempomat aktív. A kijelző erős napsütésben is viszonylag jól látható, éjszaka pedig automatikusan optimalizálja a fényerejét, hogy ne vakítsa a felhasználót.
KuKirin S1 Max a gyakorlatban: itt vannak a tapasztalatok
A KuKirin S1 Max kipróbálásakor elsőként annak könnyűsége lepett meg. Az utóbbi időkben sokkal súlyosabb egyéniségek jártak vendégségben nálam, így a 16 kg-os tömegével ez valóban az egyik legkönnyebb elektromos roller, amit valaha teszteltem. Összeszerelése rendkívül egyszerű volt: a csomagban található hatlapú kulccsal és a mellékelt hat csavarral néhány perc alatt összeillesztettem a kormányrudat a roller fő vázával, csatlakoztattam egy elektromos kábelt, és már készen is álltam az első próbaútra.
A roller bekapcsolása után rögtön szembetűnt a központi kijelző praktikussága. Ez volt talán az első észrevehető jele annak, hogy nem egy noname rolleren állok. A kicsi, de formás, mutatós kijelzőn a sebesség, az akkumulátor töltöttségi szintje és az aktuális menetmód mind jól látható, és, ahogy feljebb írtam megjelenik az akku töltöttsége feszéltségértékben is, ami sokkal pontosabb visszajelzést ad, mintha 3-5 kis vonalkával jelezné a töltöttséget a panel.
Az első úton rátoltam a max kakaót, a legmagasabb, harmadik sebességi fokozatot választottam, hogy lássam, mire képes ez a 350 W-os motor. Sík terepen a roller könnyedén elérte a 25 km/h sebességet (a korlátozott verzióval), míg a kilokkolt állapotban egyszer 28 km/órát is mutatott a kijelző. Igaz rövid ideig. Ez nem egy őrület, de a roller méretei, a kicsi kerekek és a keskeny kormány miatt ez BŐVEN elegendő! Ez a sebesség tökéletesen elegendő városi közlekedéshez, sőt, sok esetben még túl gyors is lehet forgalmas területeken.
Ami meglepett, az a motor nyomatéka volt. Nyilván nem egy erőgép, de mivel álltam már hasonló rollereken tudom, hogy azokhoz képest egész virgonc a kicsike. Lényeges, hogy a gyári adatként megadott 15 fokos emelkedőkkel is megbirkózott, igaz, jelentősen lelassult az emelkedő tetejére. A jelenlegi 95 kg-os testsúlyommal (hol van még a strandszezon?) a kisebb emelkedőkön már csak 16 kilométeres sebességet tudtam elérni, a nagyobbakon (kb. 15 százalék) ez már 10 km per óra alá csökkent. Vagyis mondjuk ki nyugodtan: A 15 fokos emelkedő teljesítve, de a haladás már inkább csak vánszorgásnak nevezhető.
Fontos megjegyezni, hogy alacsonyabb testsúllyal azért jobb eredményre számíthatsz, lehet, hogy nekem kéne fogynom egy kicsi.
A 8 colos tömör gumiabroncsok előnye, hogy sosem kell defekt miatt aggódni, viszont minden úthibát, göröngyöt érezhetően továbbítanak a kezedhez. Egyenletes aszfalton abszolút kényelmes a haladás, de amint egyenetlenebb útszakaszra értem, a roller minden apró repedést, kavicsot és úthibát visszajelzett. A hátsó rugós lengéscsillapító segít valamennyit, de csodákra finoman szólva sem képes. Ha őszinte akarok lenni, mintha nem is lenne. Persze lehet, hogy ez is amiatt van, hogy nem az én testtömegemre méretezték a rollert.
A rugózás kapcsán tehát nyugodtan elmondható, hogy a KuKirin S1 Max inkább jó állapotú városi utakra való, semmiképpen nem földutakra vagy rossz minőségű aszfaltra. Utóbbin a kis kerekek miatt kimondottan veszélyes is lehet, hiszen a nagyobb lyukakban a 8 colos kerék elakadhat.
A fékrendszer tesztelése kapcsán vegyesek a tapasztalataim. Sík terepen az elektronikus fék még megfelelő, de nem túl erős fékhatást produkált, a hátsó sárvédő lenyomásával kombinálva viszont meglehetősen hatékony lassulást biztosított. Azonban lejtőn, nagyobb sebességnél a fékút jelentősen (JELENTŐSEN) megnőtt. Egy 25-27 km/h sebességgel történő fékezésnél a 10 méteres fékút már bőven meglehet, ezzel jó előre kalkulálni a városi közlekedésnél.
Megjegyzem ez az adat is azt mutatja, hogy a 25-30 kilométer per órás sebesség ezeknek a kis rollereknek untig elég, efölött már kimondottan veszélyes lenne a használatuk. A fékkar kialakítása azoknak szokatlan lehet, akik a hagyományos fékekhez szoktak hozzá. Az elektromos fék ilyen, csak egy kis kart kell nyomkodnunk és a fékkar lenyomásának erősségéhez semmi köze nem lesz a fékhatásnak, vagyis hiába nyomod erősen, a fék ettől nem lesz erősebb, mint egy machanikus fék esetén.
Az akkumulátor teljesítménye nagyrészt megfelelt az előzetes elvárásaimnak, mivel még egyetlen rollerrel sem találkoztam, ami a gyári hatótávot teljesíteni tudta volna alattam. A KuKirin S1 Max sem lett kivétel. Vegyes használat mellett, közepes sebességgel körülbelül 24 kilométert tudtam megtenni egy töltéssel. Ez szokás szerint kevesebb, mint a gyártó által ígért 39 kilométer, de figyelembe véve, hogy nem 65 kilós vagyok és azt, hogy teszt közben azért nem szoktam spórolósan közlekedni végül is elfogadható volt az eredmény.
A roller világítása kellemes meglepetést okozott. Az első LED lámpa hiába apró, mégis meglepően erős. A hátsó lámpa aktiválódik fékezéskor, növelve ezzel a láthatóságot és a biztonságot. A kerekek narancssárga szegélye valamelyest javítja a roller észrevehetőségét oldalról, ami városi forgalomban hasznos lehet.
A tempomat funkció, amit a bekapcsológomb háromszori megnyomásával lehet aktiválni, hasznosnak bizonyulhat hosszabb, egyenes szakaszokon. Ezzel együtt én kimondottan utálom a tempomatot ezeken a rollereken, mert állandóan elfeledkezem róla, ogy be van kapcsolva, és hiába engedem el a gázkart a roller csak megy tovább. Ez persze az én hülyeségem, ha neked ez nem okoz gondot használd nyugodtan.
Extra biztonságot ad “kick-to-start” funkció, amit a gomb ötszöri megnyomásával lehet be- vagy kikapcsolni. Na ezt meg állandóan kikapcsolom, mert idegesít, ha nem indul el a roller azonnal (álló helyzetből), ha lenyomom a gázkart. Tény, hogy ez a funkció a véletlen indítást kiküszöböli, vagyis nem fordulhat elő, hogy nem állsz a rolleren és a véletlenül lenyomott gázkar miatt a roller elindul.
A magasságom (184 cm) miatt a roller kormányának magassága és szélessége számomra nem volt túlzottan ideális, de tudva, hogy minden pálcika roller ilyen ezen nem lepődtem meg. Itt fontos kiemelnem, hogy ez egy LAST MILE eszköz, vagyis ezzel jó eéllyel nem fogsz sok 10 kilométert megtenni, max 1-2 kilométert, azt is városban, gyakran megállva, elindulva.
Szóval hiába kényelmetlen kicsit a keskeny és alacsony kormány, ha nem túrázni akarsz a géppel, akkor ezt nem nagyon fogod észrevenni. És ezt higgyétek el nem a roller mentegetése miatt írom, ez tény, a helyén kell a KuKirin S1 Max-et kezelni, ha arra használod (és veszed meg), amire kitalálták, akkor akár 185 centis magasság mellett sem fogod borzasztó kényelmetlennek találni.
Az összecsukható mechanizmus stabil és megbízható benyomást keltett. A kettős biztonsági rendszer megakadályozza, hogy a roller véletlenül összecsukódjon használat közben, ugyanakkor lehetővé teszi, hogy másodpercek alatt összehajtható legyen. Összecsukott állapotban könnyen hordozható, bár 16 kg-os súlya miatt hosszabb távon cipelni még mindig kihívást jelenthet, különösen lépcsőkön felfelé.
Összegezzünk!
KuKirin S1 Max: csak egy belépő szintű roller?
A KuKirin S1 Max elektromos roller egyértelműen a megfizethető, belépő szintű kategóriát képviseli, és ebben a szegmensben megállja a helyét. 350 W-os motorja, 8 colos defektálló kerekei és 39 km-es elméleti hatótávja olyan alapfelszereltséget biztosít, amely elegendő a mindennapi városi közlekedéshez. A 120.000 forint alatti árfekvése versenyképes, különösen ha figyelembe vesszük a minőségi összeszerelést és a roller megbízhatóságát.
A KuKirin S1 Max legfőbb erősségei közé tartozik a könnyű, 16 kg-os tömege, az egyszerű összecsukható mechanizmusa és a praktikus kialakítása. Ezek a tulajdonságok különösen értékessé teszik azok számára, akik a tömegközlekedéssel kombinálva használnák, vagy gyakran kell fel-le vinniük lépcsőkön, illetve tárolniuk kisebb helyiségekben. A tömör gumiabroncsok szintén előnyt jelentenek a karbantartás szempontjából, hiszen nem kell defektektől tartani.
Ugyanakkor nem szabad figyelmen kívül hagyni a roller korlátait sem. A tömör kerekek minden úthibát érezhetően továbbítanak, a hátsó rugós lengéscsillapító ellenére is. A fékrendszer, bár működőképes, lejtőn és nagyobb sebességnél hosszú fékutat eredményez, ami városi környezetben biztonsági kockázatot jelenthet. A kormány magassága és szélessége sem ideális a magasabb felhasználók számára, és a 100 kg-os terhelhetőség mellett a teljesítmény már érezhetően csökken, különösen emelkedőkön.
A valós hatótáv a gyártó által ígért 39 km helyett inkább 15-25 km körül alakul, a terheléstől, a terepviszonyoktól és a vezetési stílustól függően. Ez még mindig elegendő lehet a legtöbb városi útvonalhoz, de rendszeres, hosszabb távú használat esetén érdemes lehet nagyobb akkumulátorkapacitással rendelkező modellt választani.
Összegezve, a KuKirin S1 Max egy nevesebb gyártótól származó pálcikaroller, annak minden előnyével és hátrányával. Fontos megjegyeznem, hogy az ismertebb márkanév miatt nem kaptunk lényegesen magasabb árat (kb. 10 százalékot) a noname versenytársakhoz képet. Ez az árkülönbözet viszont azt jelenti, hogy kicsit magasabb összegért egy tisztességesen összerakott gépet kapunk, várhatóan sok évig megbízható alkatrészellátással. Azt is fontos megjegyezni, hogy az eleve alacsony ár miatt ez a 10 százalékos különbség nem jelentős, mindössze 10-15 ezer frintról beszélünk, ennyit pedig, biztos vagyok benne, sokaknak meg fog érni az, hogy egy ismertebb, megbízható gyártó termékén róhatják az utakat. Vagyis az útjuk utolsó kilométereit vagy mérföldjeit.
Ha megtetszett a roller, akkor a NNNKUKS1MHU kuponkóddal EU raktárból 115 000 forintért rendelheted meg. A szállítás ingyenes, egyéb költségre, plusz vámra, áfára nem kell számítanod!
Vásárlás az alábbi hivatkozásra kattintva:
KuKirin S1 Max elektromos roller
Gyakori kérdések a KuKirin S1 Max elektromos rollerről
1. Milyen maximális sebességre képes a KuKirin S1 Max? A KuKirin S1 Max hivatalosan 25 km/h sebességre van korlátozva az európai szabályozásoknak megfelelően, de korlátozás nélküli módban akár 28-30 km/h sebességet is elérhet.
2. Mennyi a KuKirin S1 Max valós hatótávja? Bár a gyártó 39 km-es hatótávot ígér, a valóságban ez általában 15-25 km között alakul, függően a felhasználó súlyától, a terepviszonyoktól, a hőmérséklettől és a választott sebességi fokozattól.
3. Hány kilogramm a KuKirin S1 Max súlya? A KuKirin S1 Max tömege mindössze 16 kg, ami kifejezetten könnyűnek számít az elektromos rollerek között, és megkönnyíti a hordozhatóságot.
4. Mennyi idő alatt töltődik fel teljesen a KuKirin S1 Max akkumulátora? A teljes feltöltés a mellékelt töltővel körülbelül 7-8 órát vesz igénybe, ezért érdemes éjszaka tölteni a rollert.
5. Milyen meredek emelkedőkkel tud megbirkózni a KuKirin S1 Max? A gyártó szerint a KuKirin S1 Max akár 15 fokos (≤15°) emelkedőkkel is megbirkózik, de nagyobb testsúly esetén ez a teljesítmény csökkenhet, és az emelkedőkön jelentősen lelassulhat.
6. Vízálló-e a KuKirin S1 Max? A KuKirin S1 Max IP54-es védettségi besorolással rendelkezik, ami azt jelenti, hogy ellenáll a fröccsenő víznek és a pornak, de nem vízálló, így erős esőben vagy vízbe merítve nem ajánlott használni.
7. Hogyan lehet aktiválni a tempomat funkciót a KuKirin S1 Max rolleren? A tempomat funkció aktiválásához háromszor gyorsan egymás után kell megnyomni a bekapcsológombot. Amikor a kijelzőn megjelenő ikon villogása megszűnik, a tempomat aktív állapotba kerül.
8. Mekkora a KuKirin S1 Max kerekének mérete? A KuKirin S1 Max 8 colos, tömör méhsejt mintázatú kerekekkel van felszerelve, amelyek defektállók.
9. Milyen magasságú felhasználóknak ajánlott a KuKirin S1 Max? A KuKirin S1 Max leginkább az átlagos vagy alacsonyabb termetű felhasználók számára ajánlott, kb. 175-180 cm-es magasságig. Ennél magasabb felhasználók számára a kormány magassága és szélessége kényelmetlen lehet.
10. Milyen sebességi fokozatokkal rendelkezik a KuKirin S1 Max? A KuKirin S1 Max három sebességi fokozattal rendelkezik: az első fokozat 15 km/h, a második fokozat 20 km/h, míg a harmadik fokozat korlátozással 25 km/h, korlátozás nélkül pedig akár 30 km/h sebességet tesz lehetővé.
- KuKirin S1 Max: előnyök és hátrányok
- Pozitívumok
- Könnyű, mindössze 16 kg-os tömeg
- Egyszerű, gyors összecsukható mechanizmus
- Defektálló, 8 colos tömör kerekek
- Akár 28-30 km/h sebesség (korlátozás nélküli módban)
- Praktikus tempomat funkció
- Erős első LED világítás
- IP54-es por- és fröccsenésálló kialakítás
- Nagyon kedvező árfekvés a kategóriájában
- Egyszerű, intuitív kezelőfelület
- Hátsó rugós lengéscsillapítás
- Kormány magassága és szélessége nem ideális magasabb felhasználók számára
- Hosszú fékút lejtőn és nagyobb sebességnél
- A valós hatótáv jelentősen elmarad a gyártó által ígért 39 km-től
- A 350 W-os motor emelkedőkön érezhetően lelassul
- A tömör kerekek minden úthibát érezhetően továbbítanak
- Töltési ideje viszonylag hosszú, 7-8 óra
- A töltőport védőfedele nem tűnik túl strapabírónak
- Fékkar szokatlan kialakítása hozzászokást igényel
- Nagyobb testsúly esetén a teljesítmény érezhetően csökken
- Nincs okostelefon-csatlakozás vagy dedikált alkalmazás