Kipróbáltuk: GIGABYTE GA-Z68XP-UD3-iSSD és Z68AP-D3
A tesztben használt alkalmazások listája:
- CPU-Z 1.57.2
- AIDA64 Ultimate Edition 1.80
- SuperPi 1.5 modXS
- wPrime 2.0.4
- Fritz 12 Chess Benchmark
- TrueCrypt 7.0a
- Winar 4.01
- Cinebench R10
- Cinebench R11.5
- Photoshop CS4 portable
- MediaEspresso 6.5 + legújabb frissítés
- 3DMark Vantage 1.1.0
- Alien vs Predator benchmark tool 1.03
- Adrenaline Crysis 2 benchmark tool 0.15
- Dirt 3
A rendszer a két alaplapon kívül az alábbi komponensekből áll össze:
A processzort ezúttal alapórajelen, alapbeállításokkal használtuk, ahogyan a memóriát is, azaz 1333 MHz-en.
Következzenek a részletek, alaplaponként szelektálva:
GIGABYTE GA-Z68AP-D3
GIGABYTE GA-Z68XP-UD3-iSSD
A rendszerek fogyasztása:
Ezek az értékek továbbra is a Sandy Bridge architektúra energiatakarékosságát dicsérik, ahhoz képest, hogy egy Core i7-2600k volt a rendszerben egy Radeon HD 6850-nel, igazán barátságos számokat olvashatunk ki a táblázatból mint terheletlen, mind a háromféle terhelési állapotnál.
Az aktuális beállításokkal az alábbi memóriakezelési értékeket kaptuk:
GIGABYTE GA-Z68AP-D3
GIGABYTE GA-Z68XP-UD3-iSSD
Megdöbbentő, hogy mennyire jó a Sandy Bridge integrált memóriavezérlője, még 1333 MHz-es RAM órajellel is ilyen magas értékeket kaptunk.
A két alaplapon elvégeztük szokásos méréseinket, melyben szintetikus tesztek, renderelés, kódolás és játékok egyaránt találhatóak:
Ahogy azt előzetesen várni lehetett, a két alaplap között gyakorlatilag nincs különbség, vagy ma mégis, akkor az 1-2%, ami jelentéktelennek tekinthető. A tesztben lévő három játékot 1920×1080-as felbontásban, az elérhető legnagyobb részletességgel futtattuk, ×16-os szűrést és ×4-es élsimítást használva. Érdekesség közülük a Crysis 2, amit már a DirectX 11 támogatást kínáló 1.9-es javítással és a magas minőségű textúrákkal mértünk, ez elég volt ahhoz, hogy a játék gyakorlatilag két vállra fektesse a Radeon HD 6850-et.
AIDA64 háttértár-tesz (read test suite):
GIGABYTE GA-Z68AP-D3 (Kingston SSD és Samsung HDD)