Kipróbáltuk, amit még nem: GTX 680 SLI, GTX 670
Tesztkonfiguráció, kártyák beállításai
Mérések során használt alkalmazások:
- GPU-Z 0.6.0
- CPU-Z 1.60 x64
- FurMark 1.9.2
- MSI Afterburner 2.2 béta 15
- 3DMark11 1.0.2.0
- Unigine Heaven Benchmark 3.0
- LuxMark v2.0 x64
- ComputeMark v2.1
- Mars GPU PhysX Benchmark
- TessMark 0.3.0
- MediaEspresso 6.5.2119_41281
- Battlefield 3 + FRAPS 3.4.7 build 13809
- Crysis 2 1.9 + DX 11 patch + Hi-res – Adrenaline Crysis 2 benchmark tool 1.0.1.13
- Hard Reset + Update 7 (beépített mérés)
- Shogun 2 + DX 11 patch (beépített mérés)
- F1 2011 (beépített mérés)
- Hawx 2 DX11 benchmark b_v1.04
- Alien vs Predator benchmark v1.0.3 + GUI x64
- Batman Arkham City 1.01 (beépített mérés)
Ezekhez a brutális teljesítményű kártyákhoz sikerült még a szokásosnál is erősebb tesztkonfigurációt összepakolni. Visszaérkezett hozzánk az Intel DX79SI alaplap és Intel Core i7-3960X processzor páros, a 8 GB Kingston HyperX RAM-ok 2133 MHz szaladgáltak. A Sandy Bridge-E -t természetesen nem hagytuk alapórajelen, kapott egy kisebb tuningot, és 4600 MHz-en végeztük vele a tesztelést.
A többi tesztkártya beállításait előző cikkünkben megtaláljátok.
Az alábbi GPU-Z képekkel nyomatékosítjuk a kártyák tesztelési paramétereit. A GIGABYTE GTX 670-et alapórajelen is lemértük, hogy legyen képünk egy referencia GTX 670 teljesítményéről, majd természetesen a gyárilag tuningolt órajelekkel futott sebességet is megvizsgáltuk. Az ASUS GTX 670 TOP-nál már csak a tuningolt órajelekkel végeztük el a méréseket, ahogy az ASUS GTX 680 TOP-nál is, de itt a saját tuning által beálított frekvenciákkal is megnéztük a tesztprogramokat. A GTX 680 SLI mérést a referencia érték beállításával végeztük el.
Grafikus meghajtó-programok alkalmazása
Mielőtt ismertetnénk a tesztek eredményeit, tisztáznunk kell, hogyan végeztük el azokat. A szintetikus mérések esetén sem (3DMark11 (PhysX ki), Unigine Heaven Benchmark, cGPU progik) a GeForce driver, sem a Catalyst beállításait nem piszkáltunk, minden a gyári konfiguráció szerint futott. A szintetikus mérések után a játékokhoz azonban manuálisan bekapcsoltuk a 16×-os anizotropikus szűrést, mivel számos alkalmazás esetén a programból erre nincs lehetőség, ennek jelenlétét viszont szükségesnek éreztük a mérésekhez.
Fogyasztás és melegedés mérése
Az ellenfeleket alávetettük fogyasztási és melegedési méréseknek is. A kártyák étvágyát egy wattmérővel vizslattuk úgy, hogy terheletlen fogyasztásnak a Windows alatt nyugalmi állapotban mutatott értékét jegyeztük fel, terhelésnél ezúttal Blu-ray, Alien vs Predator és Furmark futtatással vizsgáltuk meg a rendszereket. Az összes mérés során igyekeztünk egy hozzávetőleges átlagot képezni a látott adatokból, de mivel ezek nem laboratóriumi körülmények között elvégzett mérések, ezért csak tájékoztató jellegűek. A hőmérsékleti értékek, a terheltségi szintek és a ventilátorok fordulatszámainak figyelésére az MSI Afterburner 2.2 béta 15-t használtuk, a monitorozást egy rövid nyugalmi állapot után a FurMark-os terhelési fázis alatt végeztük, majd hagytuk a kártyákat visszahűlni. A processzor energiagazdálkodási funkciói ki voltak kapcsolva.
Ahogy látható, a GTX 670 némileg kevesebbet eszik nagytestvérénél, körülbelül annyival, mint amennyi teljesítménykülönbség van a két kártya között. Ez nem különösebben nagy meglepetés, és ha a GTX 680 fogyasztására azt mondtuk, hogy szép munka, akkor a GTX 670 esetében ugyananezt el lehet mondani. Az azonos típusú kártyák között a tuning ellenére is alig van mérhető különbség, mindössze néhány wattról lehet beszélni. A legnagyobb fogyasztás cím elnyerésért a GTX 680 SLI és a HD 6990 versengett.
Melegedés: Nézzük, hogyan bántak el a hűtések a terheletlen állapotban szunnyadó kártyákkal, majd az 5 percnyi komoly FurMark terheléssel!
Komplett specifikációs táblázat: