Kipróbáltuk – ADO A20F, vadállat elektromos bringa
Az ADO A20F a gyártó csúcsragadozója, nem csak vicsorog, ha kell harap is.
Tartalomjegyzék Mutasd
Nézd meg videós bemutatónkat is!
Csatlakozz a magyar ADO kerékpár tulajok hivatalos csoportjához ide kattintva!
Bevezető
Lassan az ADO bringák szakértőjének nevezhetem magam. Tavaly év végén a saját részre vásárolt ADO Z20C után idén már kipróbálhattam a városi vagányt, az ADO A20-at, most pedig megkaparintottam egy tesztre a cég zászlóshajóját az ADO A20F-et.
Mielőtt azonban a tesztre rátérnénk, néhány szót a cégről is érdemes ejteni.
Az ADO, az „A Dece Oasis” rövidítése, ami magyarul annyit tesz, „Oázis a sivatagban”. Ez az oázis nem valami elképzelt dolog, a névadásnál a híres kínai Félhold-tó, és a körülötte lévő oázis volt a névadó.
A Félhold-tó a Góbi sivatag szélén, a régi Selyemút mentén helyezkedett el. Persze ez régen volt, most már alig negyedórányi autóút a legközelebbi nagyváros, de a tó és a körülötte található oázis, a tó melletti pagoda így is csodás látvány.
A Félhold-tó a “zöld” és a “kihívás”, valamint az “öröklés” és a “remény” szimbóluma a kínai embereknek. Az utolsó zöld oázis volt, mielőtt a régi utazók nekiveselkedtek volna a sivatag kihívásainak.
Az ADO alapítói ezeket a szempontokat, és persze magát az utazást megfelelőnek találták egy cég névadásához.
Az ADO fiatal vállalat, 2020-ban alapították. A hírek szerint az alapítók potens cégek, ami jól látszik azon is, hogy mekkora erővel robbantak be a piacra. A tavaly novemberi bemutatkozás után idén már 3 új kerékpárt dobtak piacra, ráadásul kiépítettek egy komplett európai értékesítő és szervizhálózatot is. Erről a cikk végén írok még.
Az általam használt és birtokolt ADO Z20C tehát a gyártó első kerékpárja volt. Jó ezt tudni, ez a cikk sokszor vissza fog hozzá kanyarodni, mert a most bemutatandó ADO A20F a Z20C közvetlen leszármazottjának tekinthető.
Mondhatni kijavították az amúgy elképesztően jó előd hibáit, így alkotva meg az ADO csúcstermékét. Lássuk milyen lett!
Csomagolás, összeszerelés
A csomagolásra nem érdemes szót vesztegetni, hiszen csak egy hatalmas kartondoboz, amiben az összehajtogatott, közel 30 kilós szörnyeteg érkezik. Tartozéknak kapunk egy leírást, egy összeszerelési útmutatót, egy töltőt, egy műanyag pumpát, egy telefontartót, és egy imbuszkulcsot, más nincs.
Ismerve a tavalyi csomagot, ami a Z20C-hez járt, már most látszik a fejlődés. Igen tisztességes, mutatós a kézikönyv a sok ábrával. Látszik, hogy adtak a dologra, de ez illik is. A leírás mellett van egy rövid összeszerelési útmutató is, ez is sok képpel, hogy minden könnyen menjen. Tavaly nem volt még telefontartó és pumpa sem, ez is ráadás.
Maga a szerelés azonban – minimális műszaki véna megléte esetén- nem igényel semmilyen leírást.
Leszedjük a szállítás közbeni védelmet, elvágjuk a gyorskötözőket, összecsukjuk a félbehajtott bringát, és már áll is a lábán. Akarom mondani a kerekein. Ezután a helyére tesszük a kormányrudat, meghúzzuk az egyetlen imbuszcsavart, és szerszámra többet nem is lesz szükségünk.
Helyére tesszük a nyerget a nyeregcsővel, beállítjuk a kormány dőlését és magasságát, az ülés magasságát és kész is vagyunk. Akár fel is pattanhatunk rá, de azért előtte ellenőrizzük le a féket, a lámpát, hogy minden rendben legyen. Mehetünk!
Külső
Ahogy ígértem vissza fogok kanyarodni a Z20C-hez, és erre már el is jött az idő. Az A20F és a Z20C első pillantásra teljesen egyformának tűnik. Vannak azonban kisebb-nagyobb változások, ezek között több olyan, ami komondottan fontos.
Az első, hogy megváltozott a nyeregcső és a váz középső részét összekötő ívelt cső. Ez nem egy egyszerű cső, nem a merevítés miatt került a helyére (bár gondolom annak sem tesz rosszat), hanem azért, hogy ennél fogva emeljük meg a bringát. Jó helyen van, közel a tömegközépponthoz, így itt tudjuk a legkönnyebben megfogni és felemelni.
A másik szembetűnő (bár ez sem szúrja ki a szemünket) dolog, hogy az első villa felső, kerék feletti része megváltozott. Jobban megvizsgálva a dolgot rájöhetünk, hogy nem csak az összekötő, a komplett első villa is teljesen más lett. Kicsit, néhány centivel alacsonyabb is itt a bringa, mert a teleszkóp rugóútja is rövidebb lett.
A kevésbé látványos változások közé tartozik a hátsó villát a kerék felett összekötő cső változása, és a hátsó villa végének a megváltoztatása.
Ez utóbbi azért gyaníthatóan nem lényegtelen, mert szemmel láthatóan erősebb lett itt az A20F, mint a Z20C volt. Vastagabb az anyag, több „húst” hagytak rajta, vastagabbak a peremek is, szóval az egész keréktartó rész jóval robosztusabb lett.
Apró, de valószínűleg lényegesebb változásokat jelez az is, hogy a féktárcsák mintája, vastagsága is más lett, utóbbi érték természetesen nagyobb, vagyis vastagabb a tárcsa. Szembetűnő még, hogy bár a Shimano váltó a gyártó és a fokozatok számát tekintve nem változott, maga a váltószerkezet robosztusabb lett.
A végére még egy apróság, ami nem is annyira apróság. A kerékpár összecsukható, a két oldalt egy bepattintható, behajtható fül tartja össze. Ennek a fülnek a Z20C-nél még csak egy kis lehajtható biztonsági retesze volt, az A20F-nél már rugós biztonsági zárat kapunk.
Megjegyzem, az Z20C esetén előfordult, hogy a kis retesz tényleg kinyilt magától, de szerencsére a vázat összetartó fül ettől még nem tud kipattanni. Minden esetre jobb a biztonság, és örömteli, hogy a gyártó ezekre az „apró” hibákra is figyel, és javítja őket, ha kell.
Ennyi a változás, de mi maradt a régi?
Az ADO A20F a formát tekintve semmit nem változott. Megkaptuk a brutális, férfias, maszkulin formát, amitől az egész szerkezet valami elképesztően vadnak tűnik.
A képeken, mivel nincs mivel összehasonlítani csak egy egyszerű kemping formájú bringát látunk, de a Z20C cikknél megmutattam (beteszem a képet ide is), hogy a 20 colos, vastag tömlős gumival szerelt kerék nagyobb, mint a saját 800 köbcentis sport-túra motorom első kereke. Ez elmond valamit az A20F méreteiről. Hatalmas!
Papírforma
Lássuk most azokat az adatokat, amiket a kézikönyvből érdemes kiemelni!
Az ADO A20F, ahogy már többször írtam, az ADO csúcsmodellje. Ez együtt jár azzal is, hogy a legerősebb lett. Az eddig megszokott 350 wattos szénkefementes motor helyett már egy 500 wattosat kapunk. Az akkumulátor maradt a Z20C-hez és az A20-hoz hasonlóan 10,4 Ah-ás, 36 voltos. Ebből következik, hogy az elektromos rendszer is 36 voltos, kivéve a töltőt, ami 42 volton pumpálja az elektronokat a kerékpárba.
Az akkumulátor kapcsán érdemes még kiemelni, hogy a gyári leírásban szerepel egy olyan kitétel, hogy az akkumulátor cellái autóipari minőségűek. Ha így van, akkor ez tényleg remek hír, mert a tartósság, vagyis a töltési, kisütési ciklusok száma jelentősen több lehet így, és sok töltés, merítés mellett is lassabban fog veszteni a csomag a kapacitásából.
Az akkucsomag töltéséhez tehát kapunk egy 42 wattos töltő, amivel 6 óra alatt tudjuk nulláról 100-ra tölteni. Itt kiemelendő, hogy az akkupakk könnyedén kivehető a vázból, így pedig akár a lakásban, vagy ha a biciklivel járunk dolgozni, akkor az íróasztalunknál is tölthetjük, aztán a munka végeztél a feltöltött akksit csak visszacuppantjuk a helyére és indulhatunk is haza.
A hatótáv a gyári adatok szerint tisztán elektromos módon 50- rásegítéssel 70 kilométer egy töltéssel. A gyárilag megadott végsebesség 25 kilométer óránként, de ez a korlát kiiktatható Persze akkor sem fog százzal menni, de a gyártó szerint 30-40 kilométer per óra elérhető vele. Persze ez függ a domborzattól, és a testsúlyunktól is.
Utóbbi adatnak, vagyis a maximális terhelhetőségnek 120 kilót adtak meg, ami elég kedvező érték, a legtöbb hasonló kategóriájú elektromos közlekedési eszköznél 100 a felső határ.
Ennyit a hajtásláncról, lássuk mi van még!
Kapunk előre és hátra tárcsaféket. Ahogy ez előző fejezetben írtam, a tárcsák vastagabbak lettek a Z20C-nél használtakhoz képest, és más lett a profiljuk is. A váltó a Shimano-tól érkezett, hétsebességes, tehát a pedálnál nem, csak a hátsó keréknél találunk többfajta méretű fogaskereket.
A váltóhoz tartozó váltókar a kormányon, a jobb kezünknél található. Felfelé a szürke gombot nyomkodva, lefelé a kart feltolva válthatunk.
Ha már a kormánynál tartunk, akkor nézzük mit találunk itt!
Balra egy sima markolat, mármint fizikailag nem sima, inkább érdes, de nem csinál semmit, a funkciója csupán annyi hogy ezt fogjuk. Mellette a kürtnek és a lámpának a kapcsolója, utána a kompjuter, ezután pedig egy USB aljzat, amit töltőként használhatunk. Ehhez kábel nem jár, arról magunknak kell gondoskodnunk.
A kormányrúd túloldalára szerelhetjük fel az ajándékba kapott telefontartót, utána a váltó következik, majd a jobboldali markolat, ami egyben a gázkar is. Itt fontos megjegyezni, hogy a Z20C-hez nem járt még telefontartó és USB töltő sem, szóval ez is egyértelmű előrelépés!
A kormányon található kompjuterről most nem írok bővebben, ha érdekel a téma, akkor olvasd el az ADO A20 cikkemet, ott találsz plusz információt: A VÁROSI VAGÁNY – ADO A20 ELEKTROMOS BRINGA TESZT
Gyakorlat, avagy a tapasztalatok
Remélem mindenki bekészítette a szendvicset és az innivalót, ez egy hosszú fejezet lesz!
Megint vissza fogok kanyarodni a Z20C-hez, kénytelen vagyok, mert jelentős változásokat tapasztaltam a két kerékpár között!
A Z20C esetén vitathatatlanul a leggyengébb pont az első lengéscsillapító. Nem tragikus, mert ez egy terepre hangolt bringa, így a puhaság és a hosszú rugóút kell. Azonban aszfalton, kemény burkolaton, nagy sebességnél a kelleténél jobban összeül, ha erősebbet fékezünk, ez pedig egy kicsit zavaró.
Az ADO A20F a Z20C-hez képest ég és föld, a változás persze jó irányba történt. A cég megtalálta az aranyközéputat, a lengéscsillapító pont annyival lett keményebb, hogy terepen is kényelmes legyen, de aszfalton se legyen zavaróan puha. Ez pedig egészen elképesztően jó hatással van a vezetési élményre.
Na, ha valamiért le akarnám cserélni a Z20C-met az A20F-re biztos ez lenne. Na meg a fék!
A Z20C cikkben írtam, hogy első elindulás előtt be kellett állítani a féket, mert konkrétan semmit nem fogott. Nos, most már fog, de valahogy nem olyan, mint az ADO A20F-nél.
Nem tudom, hogy az új tárcsa számít-e ennyit vagy más, nem látható változásokat is eszközöltek, de az új biciklin a fékerő sokkal jobban adagolható, és ha kell, akkor sokkal harapósabb a fék.
Ez két olyan dolog, ami érezhetően jobb lett, érezhetően biztonságosabb, és sokkal jobb a vezetési élmény. Mondjuk az 500 wattos motor mellé ez kell is.
És, ha már a motor, folytassuk ezzel!
Többször leírtam már, de most sem hagyhatom ki! Az EU-ban az elektromos bringák maximum 250 wattosak lehetnek, a maximális sebességük pedig 25 kilométer lehet óránként. Persze mehetünk ennél gyorsabban is, de a rásegítés 25 kilométer per óránál automatikusan kikapcsol.
Minden olyan kerékpár, ami ennél erősebb vagy gyorsabb, már segédmotoros kerékpárnak számít, amire le kell vizsgázni, biztosítást kell kötni és nem utolsó sorban kötelező a bukósisak is a használatukhoz.
Nos, ha így van, akkor jogosan tehetitek fel a kérdést, hogy:
- Miért van így?
- Minek akkor ennél erősebb bringákat árulni?
Az első kérdésre a válasz egyszerű. A 250 watt már megfelelő erőt biztosít, a 25 kilométer óránként pedig egy megfelelő sebesség városban, lakott területen. Ha megnézzük, hogy pl. Pesten, a dugóban milyen átlagsebesség mellett érünk át a városon autóval, akkor már nem is tűnik olyan rossznak a 25 kilométer óránként. Na ugye!
De ide tartozik még a gyakorlati tapasztalat is. Az erősebb elektromos bringák bizony rendesen meg tudnak indulni alattad. Az elektromos hajtásból fakad, hogy a maximális nyomaték az első pillanattól, az indulástól a rendelkezésedre áll, ez pedig gyakorlatlan pilótáknál komoly vészhelyzeteket generálhat.
Szóval a lényeg, legyen elég az a 250 watt! De ha mégsem, akkor jöhet a következő pont!
A második kérdésre a válasz összetett. Vannak ugyanis olyan gyártók, ahol nem tudjuk igénybe venni a maximális teljesítményt, mert nem engedik a korlátot kivenni, mások pedig ránk bízzák a döntést. Ilyen az ADO is.
Végül is felnőtt emberek vagyunk, el tudjuk dönteni, hogy kockáztatunk vagy sem. A magam részéről senkinek nem javaslom, hogy közúton kockáztasson.
Nem csak azért, mert, ha baj történik, kárt okozol, és kiderül, hogy a bringád ki volt lockolva, akkor csúnyán megütheted a bokád, hanem azért, mert gyakorlatilag nem csak a bokádat, hanem a fejedet is megütheted. Ráadásul másokat is veszélyeztetsz, szóval ésszel élj!
Azonban, hogy a kérdésre választ adjak, egy bringát nem csak közúton, hanem zárt területen is lehet használni. Ilyenkor aztán kiélhetjük magunkat, kiszedhetjük a motorból és a hajtásláncból az utolsó teljesítmény morzsákat is, és ha elég gyakorlott vagy, akkor javaslom, hogy szedd is ki, megéri!
A teljesítmény és sebességkorlát megszüntetése le van írva a használati utasításban, de ha érdekel a dolog, ismét csak korábbi cikkemet tudom ajánlani, fusd át: A VÁROSI VAGÁNY – ADO A20 ELEKTROMOS BRINGA TESZT
Feljebb már írta, hogy a lengéscsillapító és a fékek jobbak lettek, és azt hiszem erre tényleg szükség volt. Nem amiatt, mert a Z20C esetén hibásak vagy veszélyesek lettek volna, inkább azért, mert míg a Z20C-ben 350- addig az A20F-ben 500 wattos a motor. Ez bizony érezhető is.
Az érdekes a dologban, hogy a végsebességben a két bringa között csak hangyányi a különbég az 500 wattos javára. Ennek nem tudom az okát.
Talán a kerékméret az ok, vagy az, hogy a motor maximális fordulatszáma nem változott, de tény, hogy sima úton 30-35 kilométer per órásnál magasabb sebességet tekerés nélkül, csak elektromos hajtással nem lehet elérni. Enyhe emelkedőn ez kb. 25-26 Km/ó sebességre csökken, közepes vagy kicsit erősebb emelkedőn meg 10-15 Km/órára.
Kicsit más a helyzet, ha pedálozunk. Az első rásegítési fokozatot választva a pedálszenzor működik, ilyenkor a terheléstől függő, automatikusan változó erősségű segítséget kapunk.
Ebben az esetben egyértelmű, hogy a kerékméret, illetve a váltóáttétel a ludas abban, hogy nem tudunk még kilockolt állapotban sem 35 Km/óra fölé gyorsulnunk. Egyszerűen nem tudom olyan sebességgel tekerni a pedált, hogy ennél jobban felgyorsuljak. Nem vagyok gép.
A váltó kapcsán megjegyzendő még, hogy az újabb bringán sokkal pontosabb lett a váltás. A Z20C esetén előfordul sajnos, hogy ritkán, de kénytelen vagyok egyet-egyet le- és felváltani, mert a lánc nem pont a lánckerékre kerül vagy feszül kicsit, és zavaróan zörög. Az A20F esetén nem tapasztaltam ilyet, minden váltás pontos volt.
Persze a végsebesség, mondjuk lejtőn nem ennyi, hanem jóval több is lehet. A lezárt végsebesség esetén a rásegítés 25 Km/óra felett megszűnik, ha azonban a zárat kivesszük, ott lesz a váltóáttétel, mint korlátozó tényező.
Persze a lendület nagy úr és a bringa partner is abban, hogy gyorsan menjünk vele. A széles, tömlős kerekek, az öntött alumínium felnik tömege miatti nagy centripetális erő, a bringa súlya mind jól jönnek, és jó úton ezzel a kemping formájú géppel simán lehet 50-55 kilométer per órával gurulni úgy, hogy nem érzed minden pillanatban, hogy ott a gatyában az IFA csík.
Sőt, tovább megyek. Erdei utakon, nem tökéletes útminőség mellett is lazán döngethetsz az A20F-fel a végsebesség, tehát 30 kilométer per óra közelében. Itt persze már tényleg résen kell lenni, mert jöhetnek hirtelen akadályok, de ha bevállalós vagy simám menni fog a dolog.
Talán mondanom sem kell, hogy kipróbáltam a bringát aszfalton és erdőben is. A jól hangolt első futómű miatt pedig lényegében mindegy is milyen terepen használod, imádni fogod!
A sok javulás mellett a vezetési élmény egyéb aspektusai nem változtak a Z20C-hez képest. Ahogy az őszi cikkben írtam, sok tekintetben már-már a motorozáshoz fogható élményben van részünk, mondom ezt úgy, hogy elég komoly motorkerékpár tulaja is vagyok, szóval van némi összehasonlítási alapom.
A végsebesség nyilván meg sem közelíti a motoromét, de volt, hogy azon kaptam magam, hogy olyan terepen, amin a motorommal csak nagyon finoman araszolva közlekedtem volna, ott az ADO A20F-fel a végsebessége környékén tekertem. Elképesztően nagy élmény, igazi adrenalin bomba, aki szereti a kétkerekűeket (és bringázik is), annak ezt is illene kipróbálnia.
Szóval erdőn, mezőn frankó a bringa, de milyen városban?
Az eddig leírtak alapján sejthetitek, hogy hibátlan ott is. Amikor tehetem, akkor nem állok ki a garázsból az autóval. kerékpárral, hátizsákkal megyek vásárolni, patikába, meg ügyeket intézni a városba. Itt nálunk ráadásul a bevezető út egy részét erdőn át tudom megtenni, ami külön élményt jelent, szóval egy sima vásárlás is fele út terep, másik fele aszfalt.
A közúti közlekedésben az A20F (vagy Z20C) mérete külön előny. Nem csak azért, mert ha ezzel mész, akkor kb. annyian fognak megnézni, mintha egy Ferrariban ülnél, (amúgy tényleg, ezt is szokni kell 😊 ) hanem azért is, mert az autósok is könnyebben észrevesznek.
Megjegyzem, sok más kínai gyártóhoz hasonlóan az ADO sem ad hátsó lámpát, aminek az okát nem tudom, egy olcsó elemes darab 1-2 ezer forint, szóval…
A fejezet végére még egy dolog, a szállíthatóság.
Mivel az ADO A20F nem az a pehelysúlyú szerkezet, nehezen tudom elképzelni, hogy bárki felpattintja a tetőcsomagtartóra. Szerencsére azonban össze lehet csukni.
A gyártó azt írja, hogy 10 másodperces a kinyitási- becsukási művelet, és ezzel nem is hazudnak, tényleg nagyjából ennyi. További nagyon kellemes dolog, hogy a pedál alatti részre szereltek egy kis lábat. Ez menet közben persze nem ér le, de amikor összecsukjuk a biciklit, akkor erre támaszkodva képes megállni.
Nem a pedálon meg a lánckeréken billeg, mint egyes sokkal nevesebb konkurenseknél.
Amit viszont nem szabad elhallgatni, hogy a tömlős kerekek miatt összecsukva sem kicsi. Nekünk egy kombi Focus-unk van, ennek csomagtartójába be tudom tenni úgy, hogy még a párom ADO A20 bringája is befér mellé, de egy kisebb csomagtartóval lehet, hogy bajban leszel.
Szóval, arra senki ne számítson, hogy egy törpeautóba beteszi, mert nem fog menni.
Összegzés és még néhány érdekesség
Kezd a cikk hosszúra nyúlni, pedig van még néhány dolog, amiről írnom kell.
Az első, hogy az ADO árul egy upgrade csomagot a kerékpárjaihoz, ebben egy motorvezérlőt, egy hátsólámpát és fényvisszaverő prizmákat találunk, utóbbiakat a kerékre lehet szerelni.
Ennél sokkal fontosabb és érdekesebb, hogy jövő hónaptól egy második csomagot is elérhetővé tesznek, amivel már plusz funkciót is kapnak a kerékpárok. Ez a plusz pedig a sebességtartó elektronika, vagyis ismertebb nevén a tempomat lesz.
Ez a leírás szerint úgy fog működni, hogy ha a gázkart x másodpercig nem mozdítjuk, vagyis a sebesség nem változik, akkor elengedhetjük a kart, a bringa az addigi sebességgel halad tovább. Természetesen bármilyen beavatkozás, mondjuk fékezés esetén a tempomat rögtön ki fog kapcsolni.
Ebben a kiegészítő csomagban, legalábbis az ADO A20F-hez adottban lesznek sárvédők is, ami megint csak hasznosnak tűnik, mert ezt a bringát, ha megveszed, gyanús, hogy nem csak verőfényes napsütésben veszed majd elő.
A másik dolog, amit említeni kell a garancia!
A kínai kerékpároknál sokan ódzkodnak a vásárlástól, mondván Kínába visszaküldeni egy biciklit lényegében lehetetlen, szóval ajtó garancia van rá. Kiviszed és már nincs is garancia.
Megjegyzem, ez persze nagyon nem így van, millió és egy megoldás van javításra, de ez most nem ide tartozik, mert az ADO esetén teljesen másképp működnek a dolgok, mint egy átlag kínai kerékpárnál.
Lássuk mi a különbség!
- Élethosszig tartó műszaki támogatás
- 10 év garancia a vázra és 1 év garancia a szerkezeti alkatrészekre – első villa, nyeregcső, kormány, fékkar, lánckerék, váltó, elektromos alkatrészek – töltő, akkumulátor, motor, vezérlő, műszer, USB töltő, gyorsító fogantyú, 2in1 kapcsoló, fényszóró, stb.
- EU értékesítés után EU szervizpontok (UK, DE, PL) ingyenes csere, ha a javítás nem lehetséges
- 8 órás gyors reagálású online szolgáltatás angol és német nyelven (ahogy olvastam más nyelveken is, magyarul nem tudom van-e)
- Meghibásodás esetén ingyenes pótalkatrészeket és javítási videót küldenek a szereléshez;
- Az ügyfelek is megvásárolhatja a pótalkatrészeket egy harmadik féltől, ilyenkor az ADO megosztottan vállalja a költségek fizetését
- Ha a vásárló országában a kerékpár nem javítható az EU központokba küldhető vissza
- Ha az ADO központban sem tudják megjavítani, akkor a gyártó ingyenesen biztosít egy új kerékpárt.
Remélem nem hagytam ki semmit, elég hosszú a lista. A lényeg tehát az, hogy ebben az esetben nem csak EU raktárból rendelhetjük meg a bringánkat, hanem a későbbi teljes garanciális ügyintézés is Európában történik.
Amennyiben alkatrész hibásodik meg, a gyártó az EU központokon át küldi az új alkatrészt, adva hozzá a cseréhez szükséges videót is. Ez egy elég jó dolog, és gyanúm szerint, ha a javításhoz szerviz kell, akkor itt is életbe léphet a költségmegosztás.
Nagyon jól hangzik az élettartamra szóló támogatás is, a gyors online hibabejelentés lehetősége is, és az is, hogy a legvégső esetben EU központba kell visszaküldeni, nem pedig Kínába.
Elérkeztünk a cikk végére, jöhet az ár és a vásárlási feltételek.
Nos, mivel jó előre tudtam, hogy érkezik az új bicikli próbáltam a forgalmazót kifaggatni, hogy mire számíthatunk. Ő akkor annyit mondott, hogy a cél, hogy a legolcsóbb legyen az ADO A20F a piacon kapható, hasonló képességű kerékpárok között. Nos, ez nagyjából össze is jött.
Azt hiszem elég, ha annyit mondok, hogy tavaly, még a kínai áfázás előtt, amikor egy csomó minden olcsóbb volt, a saját ADO Z20C bringám a 350 wattos motorral, a gyengébb fékkel és lengéscsillapítóval egy picit drágább volt, mint most az ADO A20F. Szóval, innen nézve sikerült az olcsósítás, ráadásul úgy, hogy nem elvettek, hanem hozzáadtak a csomaghoz egy rakat jobb tulajdonságot.
A forgalmazót jól kifaggattam a részletekről, és persze arról is, hogy mennyire biztonságos a vásárlás. Két dolgot említett, ami fontos. Az egyik, hogy mivel európai raktárbázisról szállítanak, teljesen mindegy, hogy melyik raktárból rendelünk, mindenképpen a legközelebbiből kapjuk a bringát. Ez esetünkben a lengyel raktárat jelenti.
Lényeges, hogy az EU raktár miatt, a megrendelés után kb. egy héttel ülhetünk majd fel a bringára!
A második lényeges dolog, és erre többször is rákérdeztem, nem kell sem vámkezeléstől, se többszörös áfafizetéstől tartanunk. Ezt erősíti meg a saját tapasztalatom is. Ahogy minden hazai vevőhöz, úgy hozzám is a DPD hozta a csomagot, nem kellett vámárú nyilatkozatot töltögetnem, nem kellett semmit bevallanom vagy fizetnem, kihozták, letették a kapu előtt, én meg behoztam a garázsba.
Akkor az ár!
Az ADO A20F jelenleg 1049 dollárért (plusz áfa) vásárolható meg az Aliexpress-szen a gyártó hivatalos boltjában. És itt lesz lényeges, hogy melyik raktárból rendeljük!
Ugyanis, ha az Aliexpressen a kínai raktárat választjuk ki, az Aliexpress nem teszi rá az áfát a bringa árára, így spórolunk nagyjából 85 ezer forintot. Hiába a kínai raktárat jelöltük meg, a forgalmazó a lengyel raktárból fog nekünk szállítani, így marad az 5-7 napos szállítási idő!
Ha ezt a 85 ezer forinttal alacsonyabb árat még mindig drágállod, akkor örülhetsz, mert a bevezető akcióhoz kaptunk egy kupont is, a 3HQ4MD4OCSJB kóddal további 100 dollár spórolhatunk, így a teljes megtakarítás már kicsivel több, mint 115 ezer forint.
Ha ez sem lenne elég, akkor a bringához most kapunk egy ajándék ADO sisakot is, ez is nagyjából 8000 forintba kerülne, ha meg kéne vennünk. Én is ezt használom, kényelmes, és van hozzá mágneses rögzítésű szemellenző is.
Tehát összefoglalva! Rendeld kínai raktárból, hogy ne kelljen áfát fizetned, és szállítják a lengyel raktából, hogy gyorsan ideérjen. Használd a fenti kuponkódot, így áfa nélkül, kuponnal 297 ezer forint a vége, a szállítás pedig ingyenes.
Ha megtetszett, akkor az alábbi hivatkozásra kattintva tudod megvásárolni: