Az IDC szerint csúcson vannak a számok, innen most már nincs fentebb.

Kifulladt az okostelefonok piaca?

Az elemzéseiről elhíresült cég szerint a vásárlók realizálták, hogy korántsem szükséges évente új okostelefont vásárolniuk, elégséges csak 2-3 évenként váltani. Ennek fő oka abban leledzik, hogy egyszerűen már nincs kényszer a sűrű(bb) váltásokra, az új modellek az esetek többségében nem tudnak olyan előnyöket felmutatni, melyek miatt érdemes lenne a tavalyi készülékeket a fiókok mélyére tenni.

A globális okostelefon-eladás 2017-ben gyakorlatilag stagnált (0,1%-os csökkenés), az Egyesült Államokban pedig csak egy egészen nüansznyi növekedés (1,6%) történt. A felhasználók átlagosan a korábbi 23,6 hónappal szemben manapság 25,3 hónapig nyújtják készülékük életciklusát – állítja a Kantar Worldpanel.

Az Apple is érzi a romló piaci környezetet, elsőként esett meg, hogy az aktuális eladások nem múlták felül a korábbi ünnepi szezonban produkált számokat: 78,3 millió darabról 77,3 millióra csökkent a vételek száma.

Az IDC alelnöke, Ryan Reith elmondta, hogy a legfrissebb technológiai fejlesztések elsősorban a szoftverekből származnak – ilyen például a kibővített valóság (augmented reality).

Forrás: Fudzilla