A Google Chrome továbbra sem lankad, az elmúlt 1 hónap során, és az elkövetkezendő néhány hónapban egész biztos sokat fog még magáról hallatni.
Nem ok nélkül terjed ilyen gyorsan a keresőóriás böngészője, persze nem ez a legjobb böngészője a piacnak, de olyan, ha őszintén nézzük, nem is létezik. Mindenkinek vannak erőségei, és a Chrome legfontosabb erősége jelenleg ki merem jelenteni, hogy a marketing és a hype, ami a szoftvert övezi. Ennek köszönhetően elképesztő ütemben bővül a felhasználók köre.
Mostanra a Google saját fejlesztésű programja már két jelentős piacon szerezte meg a második pozíciót. Az első alkalommal található az ázsiai piac második helyén, október első hetében történt meg az előzés, ami az első kiegyensúlyozott piacon való előzés. 26,59% részesedés birtokosa lett mostanra a kontinensen, – így a Firefox 25,35%-kal a képzeletbeli dobogó harmadik helyére szorult vissza -, derült ki a StatCounter elemzéséből. A másik piac, – ami nem éppen “normális” statisztikákkal rendelkezik -, Dél-Amerika. Itt korán sem a hagyományos statisztikákkal kell számolni, ezen a kontinensen hihetetlen a Chrome fölénye, szinte mondhatni, hogy egy hajszál választja el az első helytől. Ezeken a területeken a Firefox mindössze 22,34% tulajdonosa, míg a Google alkotásának kezében a piac 37,28%-a van, az Explorernek pedig még 38,53% jut, de ez talán már a következő hetekben is megváltozhat, és megszerezheti az egyik kontinens vezető pozícióját. De még egyszer hangsúlyozom, ez messze a legjobb piaca a webböngészdének.
A teljes részesedések tekintetében egyelőre még várnia kell az előzésre, de igen jó eséllyel belefér még az idei évbe, hogy övék legyen az abszolút második helyezés. Jelen pillanatban a Chrome a piac 25,57%-át uralja, míg a Mozilla szoftvere a piac 26,94%-án van jelen. Néhány napja pedig arról számoltunk be, hogy “egyéniben” már az első hely birtokosa volt.
Forrás: statcounter