Őrült nagy meglepetés nincs, de azért érdekes dolgok történtek a második negyedévben.
Az IDC körülbézett a hordható okoseszközök piacán is, és úgy találták, hogy az Apple és a Xiaomi elhúztak a mezőnytől. Növekedés szempontjából és az eladott darabszám tekintetében is az almások állnak jobban, előbbinél 38,4 százalék áll szemben a 19,8 százalékkal, utóbbinál 4,7 milliós darabszám a 4,2 millió leszállított okoseszközzel.
Érdekes adat, hogy a Xiaomi Indiában nem csak az okostelefonjaival hódít, hanem a hordható okoeszközeivel is, jelenleg a 46 százalékos piaci részesedésükkel elsők a hatalmas indiai piacon. Ennek az eredménynek is köszönhető a globális második hely. Az összesített eladások alapján a Fitbit lett a harmadik, de egyre inkább zsugorodva szerezték meg a dobogós helyezést. Az igazi meglepetés a negyedik helyezett Huawei. Igaz, a 6,5 százalékos részesedésükkel csúnyán lemaradtak az elsőkhöz képest, de növekedés tekintetében messze lepipáltak mindenkit az értékesítések 118 százalékos bővülésével. A még említésre méltó gyártó a piacon a Garmin, ők az ötödikek. Nem javítottak, de nem is rontottak, erősen be vannak betonozva erre az ötödik helyre.