Nem csak az árak csökkentek, ajándékot is kapunk!
CSATLAKOZZ A MAGYAR ADO KERÉKPÁR TULAJOK HIVATALOS CSOPORTJÁHOZ IDE KATTINTVA!
Bevezető
Az ADO nagy kedvencem, ami bizonyára annak is köszönhető, hogy már 3 biciklijüket is kipróbálhattam. Ettől függetlenül is szimpatikus a cég, az volt az első pillanattól, már akkor is, mielőtt az első kerékpárjuk, az Z20C, amit azóta is használok megérkezett volna hozzám. Na, de miért is annyira szimpatikus?
Mindenképpen tudni kell, hogy egy elég fiatal vállalkozásról van szó, ami leginkább az EU piacra koncentrálja erőit. Persze ettől függetlenül a világ minden részén vásárolják, de nekünk EU-ban élő vásárlóknak jó hír, hogy nem a messzi Kínával kell adott esetben alkudoznunk a javításról. De erről kicsit később részletesebben is írok!
Szóval, az első jópont az EU, a második pedig az, hogy már a kezdetektől arra törekednek, hogy a lehető legalacsonyabb áron adjanak kerékpárokat. Persze ezt a kategóriához értendő módon, vagyis a legolcsóbb X teljesítményű motorral, Y kapacitású akkumulátorral, és Z megtehető távolsággal rendelkező bringák között.
Ez persze könnyű lenne, ha extrém adottságú kerékpárokat gyártanának, ám ők a legnépszerűbb kategóriákban versenyeznek, így pedig már érthető, miért szeretem őket. Jók az árak!
Most jöhetnék még az egyéb dolgokkal, mint a cég célkitűzése a zöldebb világ elérése, a közlekedés zöldítése és hasonlók, de valjuk be, az csak a szokásos bulshit marketingduma. Ők is nyereségesen akarnak működni, és az, hogy tisztes minőséget adnak alacsony áron, EU bázisokkal, nekünk/nekem már bőven elég érv, hogy őket válasszam. (Tavaszra tervezek egy összehasonlító cikket egy Xiaomi és egy ADO között, abból érteni fogjátok miért jók ezek a biciklik.)
Cégtörténet
Az ADO, az „A Dece Oasis” rövidítése, ami magyarul annyit tesz, „Oázis a sivatagban”. Ez az oázis nem valami elképzelt dolog, a névadásnál a híres kínai Félhold-tó, és a körülötte lévő oázis volt a névadó.
A Félhold-tó a Góbi sivatag szélén, a régi Selyemút mentén helyezkedett el. Persze ez régen volt, most már alig negyedórányi autóút a legközelebbi nagyváros, de a tó és a körülötte található oázis, a tó melletti pagoda így is csodás látvány.
A Félhold-tó a “zöld” és a “kihívás”, valamint az “öröklés” és a “remény” szimbóluma a kínai embereknek. Az utolsó zöld oázis volt, mielőtt a régi utazók nekiveselkedtek volna a sivatag kihívásainak.
Az ADO alapítói ezeket a szempontokat, és persze magát az utazást megfelelőnek találták egy cég névadásához.
Az ADO fiatal vállalat, 2020-ban alapították. A hírek szerint az alapítók potens cégek, ami jól látszik azon is, hogy mekkora erővel robbantak be a piacra. A tavaly novemberi bemutatkozás után idén már 3 új kerékpárt dobtak piacra, ráadásul kiépítettek egy komplett európai értékesítő és szervizhálózatot is. Erről most gyorsan írok is néhány sort!
EU szervizbázis és garancia
A kínai kerékpároknál sokan ódzkodnak a vásárlástól, mondván Kínába visszaküldeni egy biciklit lényegében lehetetlen, szóval ajtó garancia van rá. Kiviszed és már nincs is garancia.
Megjegyzem, ez persze nagyon nem így van, millió és egy megoldás van javításra, de ez most nem ide tartozik, mert az ADO esetén teljesen másképp működnek a dolgok, mint egy átlag kínai kerékpárnál.
LÁSSUK MI A KÜLÖNBSÉG!
- Élethosszig tartó műszaki támogatás
- 10 év garancia a vázra és 1 év garancia a szerkezeti alkatrészekre – első villa, nyeregcső, kormány, fékkar, lánckerék, váltó, elektromos alkatrészek – töltő, akkumulátor, motor, vezérlő, műszer, USB töltő, gyorsító fogantyú, 2in1 kapcsoló, fényszóró, stb.
- EU értékesítés után EU szervizpontok (UK, DE, PL) ingyenes csere, ha a javítás nem lehetséges
- 8 órás gyors reagálású online szolgáltatás angol és német nyelven (ahogy olvastam más nyelveken is, magyarul nem tudom van-e)
- Meghibásodás esetén ingyenes pótalkatrészeket és javítási videót küldenek a szereléshez;
- Az ügyfelek is megvásárolhatja a pótalkatrészeket egy harmadik féltől, ilyenkor az ADO megosztottan vállalja a költségek fizetését
- Ha a vásárló országában a kerékpár nem javítható az EU központokba küldhető vissza
- Ha az ADO központban sem tudják megjavítani, akkor a gyártó ingyenesen biztosít egy új kerékpárt.
Remélem nem hagytam ki semmit, elég hosszú a lista. A lényeg tehát az, hogy ebben az esetben nem csak EU raktárból rendelhetjük meg a bringánkat, hanem a későbbi teljes garanciális ügyintézés is Európában történik.
Amennyiben alkatrész hibásodik meg, a gyártó az EU központokon át küldi az új alkatrészt, adva hozzá a cseréhez szükséges videót is. Ez egy elég jó dolog, és gyanúm szerint, ha a javításhoz szerviz kell, akkor itt is életbe léphet a költségmegosztás.
Nagyon jól hangzik az élettartamra szóló támogatás is, a gyors online hibabejelentés lehetősége is, és az is, hogy a legvégső esetben EU központba kell visszaküldeni, nem pedig Kínába.
Kerékpárok
Sok beszédnek sok az alja, ahogy azt egy magyar mondás tartja, szóval térjünk rá a lényegre, a kerékpárokra!
Ahogy feljebb írtam, az ADO a népszerű kategóriákban állt a rajtvonalhoz. Ezek a következők:
- 16 colos városi kerékpárok (ADO A16)
- 20 colos városi kerékpárok (ADO A20)
- 20 colos terep/ és városi kerékpárok (ADO A20F)
- 26 colos városi kerékpárok (ADO A26)
Az általam használt ADO Z20C már kifutott, ennek utódja lett az A20F, amiben az enyémhez képest dupla erősségű a motor, nem 350- hanem 500 wattos.
A cég kerékpárjai amúgy 350 wattos motort kaptak, kivéve a terepre is használható A20F-et. Minden bringájuknál alap az első és a hátsó tárcsafék, a 7 sebességes Shimano váltó, újabban pedig kapunk ajándékba telefontartót is, ami jó, mert a biciklik kaptak USB csatlakozót is a kormányra, amin keresztül tölthetjük telefonunkat.
Közös még mmindegyik bicikliben az első teleszkóp, illetve az A20-hoz kapunk ülés alatti rugózást is.
A legnagyobb különbség természetesen a méretekben van, ezt mutatják a típusjelölések is. A legkisebb a 16 colos kerékkel szerelt, a legnagyobbon pedig már 26 colos gumik feszülnek. A méret növekedése persze együtt jár a hordozhatósággal is, vagyis ha valaki agglomerációból jár be a városba, annak a 16- vagy colos bicikli lesz a jó megoldás, mert ezek kicsik, összecsukhatók, és beférnek egy autó csomagtartójába is.
Amennyiben nem szükséges a szállítás, úgy a legpraktikusabb természetesen a legnagyobb kerékmérettel rendelkező ADO A26, amit nem lehet összecsukni sem.
Választék tehát van, mindenki ki tudja választani a saját magának megfelelő bringát a kínálatból. Ám, mielőtt tovább lépnénk egy fontos dologról még szólnom kell.
A vásárlók nyomására az ADO kifejlesztett egy új vezérlőt a kerékpárjaihoz. Ez sokkal rugalmasabb és ami talán még fontosabb, több fokozatban választható rásegítést tesz lehetővé pedálszenzoros üzemmódban. Emiatt előfordulhat, hogy az egyes kereskedőknél más féle vezérlővel, a régivel kapható kerékpárokat találtok. Az ADo ezért azt a megoldást választotta, hogy a gyárilag új vezérlővel szerelt bringák egy + jelölést kaptak.
Ha tehát azt látjátok, hogy a városi 20 colos bringa neve ADO A20+, a terepkerékpáré pedig ADO A20F+, az azt jelenti, hogy ezekben már az új vezérlő található!
Annak sem kell elkeseredni, akik a régi vezérlővel vásároltak biciklit, mert a gyártó egy részletes beszerelési utasítást mellékelve árulja az új vezérlőket is, amik beszerelhetők a régebbi kerékpárokba.
Most jöhetnek az akciók!
ADO karácsonyi akció
A gyártó mind a négy kerékpárjára alacsonyabb árakat ad az akció időtartama alatt. Az árak a következő képpen alakulnak:
Kép | Kerékpár neve | Eredeti ár ($) | Akciós ár ($) | Ajándék |
ADO A20+ | 899 | 799 | 1 ADO kerékpáros sisak | |
ADO A20F+ | 1199 | 1059 | 1 pár sárvédő | |
ADO A16 | 799 | 699 | / | |
ADO A26 | 1199 | 999 | / |
A vásárláshoz kattints a névre vagy a fényképre!
Ahogy a táblázatban látható minimum 100- maximum 200 dollár kedvezményt kaphatunk kerékpáronként, sőt, az A20+ és az A20F+ esetén ajándékot is kapunk. A sisak sem rossz (én is ilyet használok), de az igazi mégis a sárvédő az A20F+-ra, mert enélkül terepre menni, főleg nedves időben nem túl komfortos. Szóval, ha valaki terepezésre használná a bringát, annak amúgy is érdemes lenne megvenni, így meg ingyen megkapjuk.
A fent már leírtak szerint a kerékpárok EU raktárból kerülnek kiszállításra, mégpedig automatikusan a hozzánk legközelebb eső raktárból. Az árak minden esetben tartalmazzák az áfát is, így sem plusz áfa fizetéssel, sem vámeljárással nem kell számolnunk!
A garancia ideje a fent leírtak szerint alakul, vagyis például az alkatrészekre 1- a vázra 10 év garanciát kapunk.
Végszó
Remélem a fentiek meggyőztek Titeket, hogy az ADO bringáit érdemes figyelni, ha elektromos kerékpárt szeretnétek vásárolni. Magam már több, mint egy éve nyúzom az első általuk gyártott típust, a Z20C-t, és tudom, ahogy a mostani új bringák a fejlesztéseknek hála még ennél is jobb.
Ezen a télen biztos végrahajtok némi fejlesztést a Z20C-n, mert eladni nem tervezem. Minden szempontból bejött, így megéri egy kis plusz pénzt rákölteni, mert néhány évig még nyúzni akarom!
Ha kíváncsiak vagyot a bővebb cikkeimre, akkor itt találjátok őket:
Vásárlás itt (az akció vége 2021.12.15, reggel 9 óra):