Válassza az Oldal lehetőséget

Késik a PhysX?

Késik a PhysX?

Az első fizikai gyorsító fejlesztésének híre meglehetősen nagy port kavart az érdekeltek körében, mindenki epekedve várja, hogy mit hoz az új fejlesztés. Könnyen lehet azonban, hogy a kezdeti lelkesedés ellenére a vártnál tovább kell várnunk, mielőtt valóban kezünkbe vehetünk egy példányt.

Amikor kiszivárogtak az első képek az ASUS majdnem teljesen kész kártyájáról, joggal gondolhattuk, hogy a decemberre ígért megjelenést tartani tudják. Most azonban a madarak csiripelése szerint legalább februárig várnunk kell.

Az ASUS mellett  a BFG Technologies is azt ígérte, hogy még ebben az évben megkezdi a PhysX-alapú kártyái szállítását, de egyre valószínűbbnek tűnik, hogy ez nem valósulhat meg. Egy számítástechnikával foglalkozó weboldal állítása szerint februárban is kizárólag az ASUS lehet képes tényleges termékek szállítására, ami azért is érdekes, mert a világ legnagyobb alaplapgyártójától származó információk szerint a kártya részükről egy ideje már teljesen készen áll.

 

Késik a PhysX
Az ASUS kártyája

Mint tudjuk, a 3D-s gyorsításhoz hasonlóan a fizikai gyorsítók kihasználásához is az adott szoftverek teljes körű támogatására van szükség, éppen ezért amíg el nem kezdenek szállingózni az új generációs játékok, újdonsült kártyánkat valójában csak nézegetni tudjuk. Ámde mint minden új technológia esetén, itt is fennáll, hogy amíg nincs elegendő piac, addig a játékfejlesztők sem törik magukat az újdonság támogatásáért. A PhysX kereskedelmi megjelenése tehát nem azért fontos, mert egyből százezrével tudnának túladni rajta, hanem azért, hogy beindítsa a fejlesztési hullámot.

Tovább színesíti a képet az ATI nyilatkozata a fizikai gyorsítókról általában. Korábbi hírünkben erről részletesen olvashattok, a lényeg elsősorban annyi, hogy a grafikus óriás véleménye szerint a jövő a videokártyákkal egybeépített fizikai gyorsítóké, és erre a modern grafikus vezérlők egyszerű módosítások árán képessé tehetők. Mint a beidézett hírünkben is említettük, a legfőbb kérdés tehát az, hogy az ATI vagy az AGEIA készül el hamarabb egy kézzel fogható termékkel, illetve melyikük lesz képes meghódítani az olyan játékfejlesztőket, mint például a PhsyX-et támogató Unreal Tournament 2007-et készítő Epic Games.

A szerzőről