Különleges toborzási technikával kutatják a jövő tehetséges fiataljait.
Vajon csak a szesz- és dohányipar kiváltsága, hogy egy-egy termékének rajongókat toborozzon a legkedveltebb szórakozóhelyeken? Az IBM-nél úgy gondolták, ha másoknak bevált, miért ne alkalmazhatnák ezt a módszert arra, hogy munkalehetőségeket reklámozzanak. Az IBM budapesti üzleti szolgáltató-központja, az IBM ISSC, amelyben amúgy is ezrével hemzsegnek a fiatalok, tárt karokkal várja a nyelveket beszélő diplomásokat. Erről természetesen lehet hirdetéseket találni újságokban, az interneten, és számos cikk is adott már hírt a központ tevékenységéről, de sokkal személyesebben is meg lehet szólítani a célközönséget.
Például ismerősökön keresztül – az állások jelentős részét jelenleg is belső ajánlók segítségével foglalják el a „hozd a barátodat” program keretében. Most a budapesti szolgáltató-központ fiatal IBM-esei lecsapnak a mulatókra is. A kellékek: egy nagy, fénylő IBM-es táska, benne a HR munkatárs névjegye, prospektusok, amelyek kiemelik a kedvező munkakörülményeket, a nemzetközi karrierlehetőséget, a soknemzetiségű csapatot, egy adag jókedv, lazaság és a csapat indulhat az éjszakai bevetésre, hogy levadássza az alkalmas jelölteket.
Bővebb információ: