A Firefox 60 szponzorált tartalmakat fog megjeleníteni, ám szerencsére van mód ennek kiküszöbölésére.
A Mozilla tervei szerint a böngésző ezekkel a hirdetésekkel némi plusz bevételt fog termelni. Nem új keletű az elképzelés, 2014-ben már előkerültek a szponzorált csempék. Érdemi összeget valószínűleg nem hozott a dolog, mert egy évvel később elvetették az ötletet. 2016-ban aztán jött a bejelentés, hogy a Pocket a Firefox része lesz; később aztán ez sem úszta meg a szponzorált tartalmakat.
Fontos megjegyezni, hogy a csempés hirdetések csak a Firefox amerikai felhasználóinak idegeit fogja borzolni, ráadásul pici utánajárással ők is ki tudják kapcsolni ezt a szolgáltatást.
A Mozilla bejelentésében hangsúlyozta, hogy az adatvédelemre továbbra is komoly figyelmet fordítanak; csak a kattintások számát figyelik, minden más információ kliens oldali marad. Az alapítvány tehát megpróbálja fenntartani az egyensúlyt, a felhasználóknak be kell látniuk, hogy hosszútávon mindenképp fontos egy egészséges finanszírozási stratégiát megteremteni.
Forrás: Mozilla, ghacks.net