A Lenovo-csoport ma közzétette a 2012. június 30-ával végződő első pénzügyi negyedév eredményeit, mely szerint a csoport 8 milliárd dollár árbevételt ért el, ami 35%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A cég első negyedévi nettó nyeresége az előző év azonos időszakához képest 30%-kal, 141 millió dollárra nőtt, ékesen bizonyítva, hogy a vállalat a kihívásokkal teli piacon is képes a nyereséges növekedés fenntartására.
Jól teljesített a Lenovo 1

A világ második legnagyobb PC gyártójaként a Lenovo a negyedév során minden eddigénél magasabb, 15%-os piaci részesedést szerzett, ezáltal jelentősen maga mögé utasította versenytársait. Egy olyan iparágban, ahol a személyi számítógépek értékesítése átlagosan csaknem két százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest, a Lenovo személyiszámítógép-értékesítése az első pénzügyi negyedévben 24,4%-kal nőtt az előző évhez képest, így a Lenovo növekedése már sorban a 13. negyedévben haladja meg az PC-szektor átlagos növekedési ütemét. Emellett a vállalat immár a 11. egymást követő negyedévben produkált gyorsabb növekedést a négy legnagyobb személyiszámítógép-gyártónál. 

Az első negyedévi bruttó nyeresége az előző év azonos időszakához képest 30 százalékkal nőtt, 12 százalékos bruttó árrés mellett. Az üzemi nyereség az előző év azonos időszakához képest 48 százalékkal, 182 millió dollárra nőtt. Az első negyedévben az egy részvényre jutó nyereség 1,37 cent (10,63 hongkongi cent) lett. A nettó pénzeszköz-tartalék értéke a 2012. június 30-i állapot szerint 3,7 milliárd dollár volt. 

Forrás: Sajtóközlemény