A Nokia értékesítésének növekedése az előző év azonos időszakához (3. negyedév) képest 18 százalékos volt, a rekord-volumennel és a jól teljesítő mobil üzletágnak köszönhetően.

Jorma Ollila, a Nokia elnök-vezérigazgatója elmondta:

Örömmel láttam, hogy éves összevetésben a harmadik negyedév során ismét erős növekedés volt tapasztalható az értékesítésben. Az értékesítés általános 18 százalékos növekedését a nettó profit 29 százalékos emelkedése kísérte, ami pedig a részvényhozam 33 százalékos bővüléséhez vezetett. A Nokia bevételének kedvező alakulása a készülékeket gyártó üzletágak kitűnő teljesítményének köszönhető, melyet a termék portfolió növekvő ereje és a Nokia azon képessége alapoztak meg, hogy képes volt a költségek hatékony kezelésére és a tervek kivitelezésére.

Az iparági volumen általános növekedése, a 199 milliós készülékszám, a harmadik negyedév esetében is meghaladta az előzetes várakozásainkat. Így ismét megemeltük az egész évre szóló piaci előrejelzésünket, mégpedig körülbelül 780 millió készülékre. A Nokia saját harmadik negyedévi volumene rekord-mennyiséget ért el a 66,6 milliós készülékszámmal.

A Nokia piaci részesedése is megemelkedett, jelenleg 33 százalékosra becsülhető, amely felette van a tavaly a harmadik negyedév során kialakuló és utána szinten maradó 32 százalékos értéknek. Kínában és az ázsiai – csendes-óceáni térségben a piaci részesedés mind szekvenciálisan, mind éves összehasonlításban növekedett, miközben Európában, a Közel-Keleten és Afrikában a Nokia részesedése szekvenciálisan stabilnak bizonyult, míg eves összehasonlításban növekedett. Latin-Amerikában, és – bár kisebb mértékben – Észak-Amerikában a piaci részesedésünk a szekvenciális mérések alapján csökkent.

Ahogy júliusban jeleztük, a Hálózatok üzletág jövedelmezősége a harmadik negyedév során is fenyegetett maradt. Ez a piacon tapasztalható igen erős versenynek, a Nokia növekvő piacokon történő folyamatos előretörésének, valamint azoknak a befektetéseknek az együttes következménye, amelyeket a hálózati szolgáltatások bővülő piacán a Nokia jelenlétének erősítése érdekében tettünk.

A mobilkészülékek tekintetében a Nokia jelentőset lépett előre a termékajánlat kiszélesítése és fejlesztése terén, amely jelenleg a legszélesebb a piacon és globálisan valamennyi releváns fogyasztói csoport és kereskedelmi vásárló számára kínál megfelelő termékeket. A nemrég bevezetett modellek között megtalálhatók az üzleti felhasználókat megcélzó mobil készülékek, egy, a magas növekedési ütemű piacokra szánt fold phone, zenére optimalizált telefonok, sőt, még egy divat-kollekció is. A Nokia értékesítése a nyár folyamán immár elérte az 1 milliárdot, a jubileumi darabot Nigériában vették meg, egy Nokia 1100 személyében.